Gjest TS Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Hei! Jeg har opprinnelig en bruker her, men logger ut for å være anonym. Jeg er musikkstudent, går i en klasse hvor miljøet er helt fantastisk, og jeg har trivdes godt de årene jeg har gått. Jeg har imidlertid vært unormalt mye syk, da jeg lider av kronisk sykdom som gjør at imunforsvaret mitt er elendig. Jeg har derfor ikke vært tilstedet så mye dette skoleåret, og noen er sikkert sjalu for at jeg har fått så mye tilrettelegging som jeg har. Likevel har jeg aldri følt meg utestengt før, og elsker denne klassen. Nå har det seg sånn at jeg og to av mine venner fra klassen har bursdag omtrendt samtidig. Vi snakket for en god stund siden om at vi ville feire våre tre bursdager med hele klassen, slik at det ble mer økonomisk og greit (spesielt for meg, som bor i en bitteliten hybel og ikke har plass til hele klassen). Plutselig, på bursdagen min, så kommer det en melding fra denne ene vennen. Den tredje personen hadde nå fått h*n til å skrive en melding om at jeg ikke kunne være med lengre, da det ble så dyrt for de andre i klassen å kjøpe gave til alle tre. Denne vennen, la oss kalle ham/henne T, synes det hele var utrolig leit, vi er gode venner og har hatt en del musikalsk samarbeid,. Denne tredje personen, la oss si F, er en som de andre i klassen ikke tør kødde med, da F har litt kort lunte og er fæl å krangle med. Så T turte ikke annet enn å adlyde da F ba ham/henne om å velge mellom meg eller ham/henne. Altså, for å summere opp: Jeg kunne godt komme, men det kom til å være disse to andre sin bursdagsfest, jeg fikk ikke være med og bli feiret. Noen andre som synes dette lukter litt ugler i mosen, eller overreagerer jeg? Jeg synes i hvert fall det var et merkelig argument, og føler egentlig at denne personen ikke ønsker meg der. Hele greia er vel egentlig bare utrolig barnslig? Trodde ikke man forventet å få gaver lengre når man er over grunnskolealder, men det er nå meg... :klø: Og det å eksludere enkelte fra bursdag er i hvert fall noe jeg forbinder med barneskolen/ungdomsskolen. Ble bare litt trist, da jeg har lyst til å feire med klassen min, men ikke har råd eller plass til å arrangere noe selv helt alene. Hva hadde dere gjort?
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Herregud, er det mulig at voksne mennesker oppfører seg sånn? Er det F som ikke har penger til gave til deg, eller vil h*n at de andre i klassen skal bruke ekstra mye på gave til h*n? Hehe. Dra! Kos deg - med de andre.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Jeg synes du bare skal gå på denne festen, for du vil jo gjerne treffe de andre i klassen. Jeg kan ikke tenke meg at alle i klassen lar være å feire deg. De vet vel at du har bursdag, så klart de feirer deg også da. Dette er heller ikke ditt problem. Du krever jo ingen gave, men har bare lyst å feire, så da synes jeg du bare skal heve deg over dette og gå på festen.
Gjest TS Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Herregud, er det mulig at voksne mennesker oppfører seg sånn? Er det F som ikke har penger til gave til deg, eller vil h*n at de andre i klassen skal bruke ekstra mye på gave til h*n? Hehe. Dra! Kos deg - med de andre. Haha, det kan du jo si! Kan godt hende det. Jeg mistenker faktisk at denne personen har så lyst på gaver at han/hun er redd folk ikke vil gi hvis vi er mange Takk, jeg tror kanskje jeg skal det Hvis jeg er frisk, og om jeg blir invitert/får vite tidspunktet i det hele tatt! Har ikke hørt noe mer fra noen av dem... Jeg synes du bare skal gå på denne festen, for du vil jo gjerne treffe de andre i klassen. Jeg kan ikke tenke meg at alle i klassen lar være å feire deg. De vet vel at du har bursdag, så klart de feirer deg også da. Dette er heller ikke ditt problem. Du krever jo ingen gave, men har bare lyst å feire, så da synes jeg du bare skal heve deg over dette og gå på festen. Ja, jeg vil gjerne det, og jeg vet at de alle fleste av dem vil se meg også. De savner meg når jeg er mye syk, det sier de alle! Jeg skulle ønske jeg hadde råd og plass til å invitere dem separat, men jeg får vel bare annonsere det privat at det er en grunn til at ting ble sånn... Takk skal dere ha for råd!
Gjest brutal_mann Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Jeg hadde droppet å ha kontakt noe mer med begge to. den første for å være et rævhøl, den andre for å være latterlig feig. Hold deg for god til å omgås slike personer.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Ikkje kjøp gave og ikkje si gratulere med dagen til dusten F. Fortjener det ikkje i det heile tatt. Kvinnfolk (ser for meg at F er ei jente) er noen rare dyr For ei pysekjerring som ikkje eingang turte si det til deg sjøl, men måtte "bølle" T til å si det til deg.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Jeg hadde droppet å ha kontakt noe mer med begge to. den første for å være et rævhøl, den andre for å være latterlig feig. Hold deg for god til å omgås slike personer. Takk, BM! Jeg har ikke så lyst til å ha kontakt med dem mer, men det blir vanskelig. Denne personen er det eneste som holder meg igjen fra å gå, og det synes jeg er trist. Ikkje kjøp gave og ikkje si gratulere med dagen til dusten F. Fortjener det ikkje i det heile tatt. Kvinnfolk (ser for meg at F er ei jente) er noen rare dyr For ei pysekjerring som ikkje eingang turte si det til deg sjøl, men måtte "bølle" T til å si det til deg. Nei, jeg har ikke tenkt å kjøpe gave til noen av dem Ikke etter at argumentet for at jeg skal få være med er gaver. Det sier for mye om hans forhold til gaver (nei, det er faktisk ikke ei dame, måtte bare si det, får så være om det ikke er så anonymt, personen kan kanskje ha godt av å lese dette). Ja, jeg synes det var veldig trist. Sendte nettopp en melding til denne personen, da. Bestemte meg for at han ikke skal få herse sånn med folk, og ville vise litt styrke. Fikk som svar at det aldri var meningen å eksludere meg, men at det fremdeles ble for dyrt osv. Da svarte jeg at jeg synes det ikke egentlig var gaver som var det bursdager handler om når man er såpass voksen, og at jeg synes det er trist å ikke få feire med klassen fordi jeg har dårlig råd og ikke har plass... Vi ble enige om å ikke være uvenner, men jeg synes det er vanskelig å forholde seg til sånt... Jeg er litt for gammel for dette, kjenner jeg...!
¤Pernille¤ Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Jeg hadde droppet å ha kontakt noe mer med begge to. den første for å være et rævhøl, den andre for å være latterlig feig. Hold deg for god til å omgås slike personer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå