Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Hei Både kjæresten min og jeg er litt over 20 år og vi har vert sammen i tre år. Hele denne tiden har begge bodd hjemme, bortsett fra at jeg går på skole i ukedagene og da har jeg hybel jeg bor på der skolen er. Der er likevell kort vei hjem og vi møtes hjemme hver helg og en del i ukedagene også. Da møtes vi som regel hjemme hos meg (hos mine foreldre) fordi det er midt i mellom skolen min og hjemme hos han. Planen var at vi skulle flytte sammen til høsten, men vi har lite hus og mine foreldre har fått nokk av at vi er der så mye. De ønsker at vi "flytter ut". Jeg tok dette opp med kjæresten min, men på grunn av lån som han skal refinansiere (skal betale mindre)og diverse andre utgifter sier han at han ikke har råd før til høsten. Avtalen ble derfor at vi skulle være mer hos han og litt på hybelen min i helgene. Jeg for min del syns dette er en veldig vanskelig situasjon, ikke minst fordi jeg ikke kan være hos han i ukedagene på grunn av skolen og at han jobber mye noe som gir oss enda mindre mulighet til å være sammen, også i helgene. Jeg klarer heller ikke å legge fra meg tanken om at dersom han ville flytte sammen og prioritere forholdet så hadde han hatt råd til det. Selv om han betaler mye på låneet tar det vel ikke så lang tid å refinansiere? Han har også sparepenger han kunne brukt viss han ville. Mulig det er urimelig av meg å tenke dette, men jeg selv vil hvertfall heller bruke litt sparepenger for at vi skal kunne flytte sammen og få mer tid til hverandre. Noen som har vert i lignende situasjoner, eller har råd eller innspill å komme med?
Gjest Huffsa Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Kanskje han ikke er klar for å flytte sammen med deg?
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Kanskje han ikke er klar for å flytte sammen med deg? Ja, er det jeg er redd for også. Men da får vi så lite tid sammen
Gjesten Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Jeg klarer heller ikke å legge fra meg tanken om at dersom han ville flytte sammen og prioritere forholdet så hadde han hatt råd til det. Selv om han betaler mye på låneet tar det vel ikke så lang tid å refinansiere? Han har også sparepenger han kunne brukt viss han ville. Mulig det er urimelig av meg å tenke dette, men jeg selv vil hvertfall heller bruke litt sparepenger for at vi skal kunne flytte sammen og få mer tid til hverandre. Jeg ville faktisk valgt som ham. Hvis han har brukt mye til på å spare opp penger, og allerede har et lån som han tydeligvis har en plan for, så synes jeg du skal kunne klare å vente til høsten så han slipper å kaste bort pengene sine unødvendig
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Vær glad han tenker økonomisk og på fremtiden. Det er en sterk egenskap. Det er jo helst i tennårene og 20 årene man gjerne setter bena i bakken for en trygg fremtid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå