Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 I morgen skal jeg på treningssenter for alle første gang i hele mitt liv, og er litt smånervøs (har sosial angst, og kjenner ingen andre der som jeg kan trene sammen med). Lurer bare på om det er noen spesielle "regler" og ting som bør huskes på, når man trener på treningssenter? F.eks, er det vanlig å ha med håndkle (har hørt enkelte har dette) hvis man bare skal bruke tredemølle litt i rolig tempo? Skal man tørke av apparater som tredemøller før og/eller etter bruk, eller er dette noe senteret gjør? Og jeg er i ekstremt dårlig form.. hvor ofte, hvor lenge, og hva bør jeg trene den første tiden?
Gjest Gjest_Oz Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Hei, så bra at du skal begynne å trene! Alle treningssenter har sine normer, og dette varierer litt fra sted til sted. Jeg liker å ha med et lite håndkle, gjerne et ensfarga et, fordi jeg svetter en del. Det er også veldig greit å ha dersom du skal trene eller tøye ut på mattene. Ellers er det bare å tørke av apparatene etter du har brukt dem, gjerne trene i t-skjorte isteden for singlett (noen reagerer på dette), og ikke altfor kort shorts. Sko er påbudt de fleste steder. Husk vannflaske! Lykke til med treningen
Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Det er vanlig å ha med et lite håndkle som du kan tørke apparatene med etter du har brukt de. Tredemølla trenger du riktignok ikke tørke av da du bare går/jogger/løper og sjelden holder deg fast/er i berøring med apparatet annet enn båndet du løper på. Det er kjempelurt å få en veiledningstime, det skal være gratis. Sannsynligvis er det et veldig hyggelig menneske som viser deg rundt, og viser deg hvordan du skal bruke apparatene. Jeg synes det er veldig greit å få vite hvilke knapper jeg skal og kan trykke på, hvis jeg føler meg helt lost og ikke vet hvordan et apparat funker så føler jeg meg bare malplassert. Og det er unødvendig! Kanskje kan vedkommende bidra til at du føler deg velkommen og mer vel på treningsstudioet.
Gjest mann30 Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Du skal bare huske på at alle er der for å trene, ikke for å se stygt eller rakke ned på andre som er der Det er kroppsfasonger av absolutt alle slag på et treningssenter og alle er ute etter det samme som deg, å komme i bedre form!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Og husk for all del å ha med vannflaske, og evt musikk på ørene så du ikke kjeder deg. Lykke til ts!
Chanel.No5 Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Og husk for all del å ha med vannflaske, og evt musikk på ørene så du ikke kjeder deg. Musikk i ørene er veldig godt tips, det kan hjelpe deg fra å tenke på alle andre rundt deg, gir deg en følelse av at du er i din egen "treningsboble", så slipper du i tillegg å måtte bli distrahert av andres mas! Tipset over ang. treningsveileder er fornuftig siden du ikke har trent på senter før! Masse lykke til, det er kjempegøy!
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Håndkle vs. ikke håndkle varierer fra sted til sted og fra senter til senter. På mitt forrige treningssenter hadde alle med håndkle, men der jeg trener nå er det ikke vanlig å ha med det. På sistnevnte er det derimot "stasjoner" med papir og sprit til å tørke av apparatene med, så det er ikke så urenslig som det kan høres ut som.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Det med håndkle er vel veldig individuelt. De som vil tørke ansiktet og hender, eller svetter mye har det med som regel. Til nå har ikke jeg vært på et studio hvor man ikke har en vaskestasjon til bruk på maskinene. Litt ekkelt å ikke ha det :gjeiper:
Gjest ts Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Takker og bukker for svar folkens. Dette blir spennende!
Chanel.No5 Skrevet 10. mars 2010 #10 Skrevet 10. mars 2010 Takker og bukker for svar folkens. Dette blir spennende! Fortell hvaordan det gikk =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå