Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Er det noen som vet om det finnes en foundationprimer uten silikon?

Synes det virker som om alle er silikonbaserte, men det gjør jo også at de tilstopper porene, og gjør at huden ikke får puste, noe som fører til uren hud.

Vil så gjerne bruke mineralsminke (og har merket at primer is the only way to go for å få det til å sitte hele dagen).

Kom gjerne med andre tips også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å bruke et mineralbasert finishingpudder under? Jeg har testet Mineral Veil fra Bare Minerals som underlag (oppå klissete solkrem), og syntes det funket for å få foundationen til å holde lenger.

Silikoner skal vel strengt tatt ikke tette porene, men det føles litt ekkelt å bruke det på huden hver dag, synes jeg.

Gjest Heidie
Skrevet

Er ganske sikker på at Laura Mercier har en... Men vet ikke mer enn det :P Hehe. Google det og se hva du finner :)

Skrevet (endret)
Er ganske sikker på at Laura Mercier har en... Men vet ikke mer enn det :P Hehe. Google det og se hva du finner :)

Jepp, det finnes i hvertfall en mineralprimer i pudderform fra LM. Men da kan man like gjerne bruke Mineral Veil e.l. Har ikke EDM et som heter Start to Finish eller noe sånt, også?

Guerlain skal også ha en ifølge MUA, men jeg vet ikke mer.

Endret av Honesty
Skrevet

Denne fra LM samt denne fra Urban Decay inneholder ikke silikoner.

Brukt en Smashbox Photofinish avogtil i broze kun pga fargen men kommer til å erstatte den med en av disse snart, da jeg generelt ikke liker følelsen av silikonprimere på huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...