Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Det er uenighet om det er lurt eller ikke å spille kostbar med en/ei man har noe på gang med, dater e.l. Noen mener å vise interesse på en ekte måte er best, mens andre tiltrekkes av kostbarhet og/eller spiller kostbare selv. På hvilken måte spiller DU kostbar? Altså konkret, hva gjør du? Har det funket? Selv har jeg vanskelig for å spille kostbar, fordi når jeg er interessert i noen vil jeg vise det, pluss jeg er redd for at fyren skal mistolke det som uinteresse og på den måten miste han. Men det har hendt jeg spiller litt kostbar. F.eks: Svare litt sent på meldinger, ca et kvarter. Ikke skrive først hver gang selv om det verker. Late som jeg har mer planer enn jeg egentlig har:p (faktisk lyvd om ting og) Liker ikke når gutter spiller kostbare mot meg, det gjør meg bare usikker og lei. Men ikke gøy når det tipper over til overivrig desperasjon heller. Uansett er å vise for mye interesse bedre enn for lite:D
Snipa Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Jeg er så voksen at jeg har sluttet å spille kostbar. I stedet er jeg dønn ærlig om hva jeg vil, og tro det eller ei, det funker fett.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Jeg er så voksen at jeg har sluttet å spille kostbar. I stedet er jeg dønn ærlig om hva jeg vil, og tro det eller ei, det funker fett. Så bra! Gleder meg til jeg blir voksen/eldre, liker ikke å spille kostbar, men føler det er nødvendig i blant. Mange gutter skremmes av ivrige jenter og mister interessen når de merker hun "er på knærne etter han".
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Jeg er ikke mye kostbar, vil si jeg er ganske billig og det fungerer godt:p Neida, kanskje ikke billig, men jeg er direkte og ærlig og drar ikke ut ting for å spille. Men nå ligger jeg aldri "på knærne" heller. Om du er et avslappet menneske som virker trygg på deg selv og ikke stresser når det gjelder menn så trenger du ikke spille kostbar. Tror det har litt med selvtillit å gjøre, så lenge du beholder den og stoltheten så kan du sende SMS når faen du vil. Problemet kommer hvis du virker veldig usikker, stressa, desperat etc.
Becka Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Vet du, det er faktisk et veldig tricky sp-mål. Jeg vel tro på, at møter du en du får kjemi med, hvor begge er interessert for real, så burde man ikke trenge å spille noe som helst. Altså, jeg har ikke noen fasit her, men jeg vil tro det. Et godt eksempel, jeg møtte en fyr, han viste meg maaasse oppmerksomhet, nesten så jeg ble litt skremt. Og det viser jo til, at masse oppmerksomhet kan skremme litt ja, selvom jeg likte fyren veldig godt. Men jeg lot meg nå ikke skremme bort da. Men, så gikk det en stund, jeg begynte å falle mer og mer for ham, og normalt sett er kanskje jeg i noens øyne kostbar i begynnelsen, men det glipper etterhvert. Det samme skjedde her, og da forsvant han. Og lenge trodde jo jeg, jaa, det var bare fordi nå begynte jeg å vise følelser, men nå, tenker jeg, nei vettu hva, det var nok heller bare han som ikke var interessert nok, og fant ut jeg ikke var noe på andre grunnlag, og ikke det faktum at jeg nå viste mer følelser. Jeg velger å tro det i allefall... Men det er forsatt en komplisert greie det der....
kristian82 Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 Det er uenighet om det er lurt eller ikke å spille kostbar med en/ei man har noe på gang med, dater e.l. Noen mener å vise interesse på en ekte måte er best, mens andre tiltrekkes av kostbarhet og/eller spiller kostbare selv. På hvilken måte spiller DU kostbar? Altså konkret, hva gjør du? Har det funket? Selv har jeg vanskelig for å spille kostbar, fordi når jeg er interessert i noen vil jeg vise det, pluss jeg er redd for at fyren skal mistolke det som uinteresse og på den måten miste han. Men det har hendt jeg spiller litt kostbar. F.eks: Svare litt sent på meldinger, ca et kvarter. Ikke skrive først hver gang selv om det verker. Late som jeg har mer planer enn jeg egentlig har:p (faktisk lyvd om ting og) Liker ikke når gutter spiller kostbare mot meg, det gjør meg bare usikker og lei. Men ikke gøy når det tipper over til overivrig desperasjon heller. Uansett er å vise for mye interesse bedre enn for lite:D Jeg gidder ikke spille spill. Sitter jeg med mobilen i handa svarer jeg med en gang, skal jeg ikke noe den dagen sier jeg at jeg er ledig. Syns det er litt latterlig å drive å lyve om sånt. Men naturlignok ikke være helt overdesp heller da, bombardere motparten med sms-er f.eks. men akkurat det handler mer om å ha en "normal oppførsel" slik jeg ser det.
Gjest Elijah Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Å spille spill har jeg svært liten tro på. Det jeg derimot har troen på er å faktisk være en mann som har litt ting på gang i livet sitt og faktisk ikke er tilgjengelig hver eneste dag eller er desperat etter å møte henne (livet hans avhenger av det). Ordner du dette, så slipper du å bekymre deg for å telle dager eller timer Forøvrig sender jeg nesten alltid melding dagen etter jeg har møtt en jente om vi fikk en god tone. Men av naturlige årsaker og som nevt ovenfor kan det jo være at jeg ikke alltid svarer like raskt eller er like direkte i tiden fremover etter det.
Rexina Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Spiller ikke spill. Er nok veldig ærlig når jeg er interessert og liker å vise det. Da jeg hadde vært singel i mange år, var jeg nok desperat ja, og skremte bort folk.. Men nå som jeg akkurat har blitt frivillig singel (for noen måneder siden) tar jeg livet med knusende ro:) Har møtt noen få skikkelig herlige menn, som jeg godt kunne tenkt meg å møte igjen, men tenker som så at er det meant to be, så er det det.. Får jeg melding, sender jeg som det passer meg, og maser ikke. Det er utrolig deilig med folk som er selvsikre og tør å si hva de mener, og føler.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Å leke kostbar kan jeg aldri huske å ha gjort faktisk.. For det første fordi jeg ikke har interesse for den type menn som har behov for å "jakte" på "uoppnåelige" kvinner (et usympatisk trekk, i mine øyne). For det andre fordi jeg er for ærlig anlagt til å skjule mine intensjoner med god samvittighet. For det tredje fordi jeg ikke har hatt behov for det (å være ærlig og intititativrik fungerer godt nok).
Anglofil Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Har spilt kostbar. For meg virker det bare unaturlig, og antagelig ville det bare gjort vondt verre mens jeg var singel. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå