Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

Jeg og min samboer har lyst til å kjøpe leilighet etter å ha leid en leilighet i snart 4 år. Problemet er at vi fortsatt er studenter (har deltidsjobb), jeg er egentlig ferdig med min bachelorgrad i økonomi til sommeren, men vurderer master. Hun er ferdig utdannet lege om 2,5år. Kan man få lån basert på fremtidig inntekt? Vi vet jo at vi vil tjene relativt godt når vi kommer ut i jobb, men per i dag har vi jo kun studielån + deltidsjobb.

I dag betaler vi ca 8500kr i måneden for å leie, og det klarer vi helt fint. Hadde nok fint klart et par tusenlapper til også.

Er det mulig for studenter å få lån?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg og min samboer kjøpote leilighet i sommer. da var jeg nyutdannet og han har fortsatt to år igjen på sine studier. siden han er studen fikk vi tre avdaragsfrie år på lånet, så vi betaler kun renter som utgjør ca 7000 pr mnd. de så også på at han etter endt studie vil ha en helt annen økonomi enn i dag. Så jeg vil anbefale dere å snakke med ulike banker om deres meninger og legge fram situasjonen, da får dere et overslag på hva som er mulig :) Vi hadde leid leilighet i 4 år selv når vi kjøpte, og angrer ikke en dag :)

Skrevet

Beklager mye skrivefeil...litt trøtt her :P hehe

Skrevet
Er det mulig for studenter å få lån?

Det beste er kanskje å spørre banken om dette...?

Skrevet

Jepp, det er mulig :)

Lånte 1, 5 mill. rett før jeg begynte på skolen, og min samboer skulle jobbe ett år til før han begynte på skolen...null problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...