Eliza Skrevet 10. september 2003 #1 Skrevet 10. september 2003 I dag skal første runde av høsthandelen gå av staben... Har inntrykk av at det er mye stilig i butikkene, men som vanlig er jeg forferdelig usikker på hva jeg bør bruke pengene på. Litt om meg selv: 1,64 høy, brede hofter, smal midje, velproposjonert. Bruker str. 38/40. Liker best den litt sporty stilen, men trenger også litt penere klær til møter på jobben o.l. Synes f.eks. de korte fløyelsbuksene er tøffe, men hvilke sko/støvletter skal man i tilfelle ha til dette? Vurderer også å investere i et par høye sorte støvletter som jeg kan bruke til skjørt. Noen innspill?
tuji Skrevet 10. september 2003 #2 Skrevet 10. september 2003 Et skotskrutete miniskjørt er jo kjekt å ha, og det kan også brukes sammen med de planlagte støvlettene.
Gjest frue Skrevet 12. september 2003 #3 Skrevet 12. september 2003 Jeg er bittelitt høyere enn deg (168 cm) og syns det ser rart ut med korte bukser da. Beina blir jo enda mindre og jeg syns man ser litt klumpete ut. Men jeg har jo ikke sett deg, så jeg vet jo ikke..
Skusla Skrevet 12. september 2003 #4 Skrevet 12. september 2003 Ut i fra bladet Vouge og diverse motesider jeg har surfa innom skal man denne høsten ha: Tweed- jakker og bukser/ skjørt Støvletter- gjerne knehøye. Detaljer som farger, spenner, krokodillemønster osv Hansker- skinn, ulike farger- sort, hvit, neon Pelskrager eller pelsjakker Cordfløyel jakker- 3/4 lange, eller korte, catalina lignende "Marlon Brando" hatter, sixpence ( heter det ikke det???) hatter ol Hvite skjorter som basis- gjerne med slips, skjerf eller lignende til Sateng og blonder mixet med tweed, dongeri eller sort. Krokodillevesker Stoff som er inn er: Silke/ sateng, skinn, shimmer, dongeri, hekla, strikka, cord osv. Fargene er: grå, hvit, sort, shimrende, sølv, og sterke farger som turkis, rosa- neon lignende. Som tilbehør er det mye store smykker, elegante vesker, sko med spenner ol, hatter, strikka skjerf osv. Sminke: sølv er kult og rød leppestift. Det kan være at noen er uenig med meg i dette da, men dette er hvertfall tatt fra vouge sidene og fra Louis Vuitton bla...
Fakse Skrevet 12. september 2003 #5 Skrevet 12. september 2003 Har sett at rødt kommer for fullt i høst. Jippi
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #6 Skrevet 12. september 2003 svarte støvletter anbefales!! Du kommer ikke til å angre, det passer til utrolig mye. Vil nesten føles som at du har fått en hel ny garderobe
Gjest Alive Skrevet 12. september 2003 #7 Skrevet 12. september 2003 Har blitt ekstremt mye 80-talls i butikkene :o Sliter litt med å bli fortrolig med det... Artig at det er kommet miniskjørt igjen da! Kjøp deg en basic jakke og pynt med skjerf....det er fint, og fornyende fra dag til dag!
Piglet Skrevet 12. september 2003 #8 Skrevet 12. september 2003 Jeg vil foreslå at du kjøper et av de store, internasjonale motebladene og søker inspirasjon der. Både Elle og InStyle har store høstmote tillegg denne måneden. Så kan du se på bildene, og finne ting som passert til din stil og pengepung. Ellers synes jeg Skusla oppsumerer tendensene bra. Piglet
Marianne Skrevet 12. september 2003 #9 Skrevet 12. september 2003 Ja si det. Butikkene bugner jo over i klær nå. Masse masse fint i nyedelige høstfarger syns jeg. Liker den type klær jeg. Men kjøp deg ett moteblad og se hva du finner av inspirasjon
Gjest Ellisiv Skrevet 13. september 2003 #10 Skrevet 13. september 2003 Jeg liker ikke store motesvingninger. (80-tallsstilen synes jeg er smakløs og rebelsk) Er fan av klassiske plagg som aldri går av moten. Nå høres jeg sikkert veldig konservativ og kjedelig ut, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg synes det er moro å kunne mikse hele garderoben min, ikke bare èn og èn stilart. Blir store mengder ubrukelige klær av sånt. Til høstgarderoben ville jeg ha skaffet meg noen nye plagg, litt varmere kanskje, som ikke går av moten med det første. Her er noen tips.. Beige/brune eller svarte støvletter Mørke, ettersittende jeans med boot cut Lyst, pent ullskjørt (lys beige eller eggeskall) Kåpe eller kort jakke med klassisk snitt Tykke, brune strømpebukser Lammeullsgensere i jordfarger Pologensere (kanskje en eller to i knallfarger for å friske opp et antrekk) Et par nye belter Skjerf, hansker og lue i samme farge og materiale Tynne svarte ullsokker Ullundertøy Dere er klar over at som regel bruker vi kvinner bare 20% av klærne vi eier? Og det er de klærne som er lette å sette sammen, som sitter bra og får oss til å føles og se bra ut. Hvis du vil frike ut litt, er det mer stilsikkert å lage effekter med tilbehør. Smykker, belter, halstørkler og vesker/sko har mye å si for et antrekk.
Gjest Lea Skrevet 13. september 2003 #11 Skrevet 13. september 2003 Har sett at rødt kommer for fullt i høst. Jippi Endelig!!!
Gjest Ellisiv Skrevet 13. september 2003 #12 Skrevet 13. september 2003 Rødt er bra! Den fargen liker jeg. Heldigvis kler jeg den også.. :D
Væren Skrevet 13. september 2003 #13 Skrevet 13. september 2003 Jeg har kjøpt meg en stilig 3/4 lang, innsvinget, beige cordfrakk i dag! H&M, kun 498 kroner, og den satt som et skudd! Helt meg! Jippi!!! I tillegg "snopte" jeg meg en stilig dress fra B-Young, brun med tynne striper, og en lys, transparent topp med broderier framme til å ha inni. Etterpå traff jeg ei venninne på kjøpesenteret, og hun konkluderte med at det er skikkelig deilig å "svi av litt plast"! (= dra kredittkortet)
Soria Skrevet 13. september 2003 #14 Skrevet 13. september 2003 Har ikke vært ute og sett på hva som har komemt av klær i høst, men nå tar jeg snart runden :D Hører at rødt er tilbake. Da håper jeg det er den litt mørk røde, det er min farge og en farge jeg er veldig glad i. Har tenkt å kjøpe meg noen nye topper og håper å finne sånne som ikke er så tettsittende. Liker ikke tettsittende topper. Hvordan skal buksene være nå for ei i de øverste trettiårene? Og skoene? Og jakkene. Og toppene for den del. Har som sagt ventet til nå med å ta runden :klø:
Bradshaw Skrevet 13. september 2003 #15 Skrevet 13. september 2003 Jeg skal ihvertfall ha mange fine store og tjukke skjerf... eeeelsker å være varm når det er kalt:) Jeans og en knæsjgrønn genser et perlekjede med ekstra store perler, og hvitt tilbehør.... hvit skinnveske er et must...... Men les vouge
Kaktus Skrevet 13. september 2003 #16 Skrevet 13. september 2003 Jeg har gått til innkjøp av en klassisk svart vinterjakke i ull med belte, cordfløyelsbukser i forskjellige farger, høye støvletter (svarte og brune) og fargerikt sjerf med matchende vanter. Og jeans med bootcut og et par store strikkegensere. Pologensere lever jeg i hele vinteren - så da skal jeg vel klare meg ganske bra.
Kame Skrevet 14. september 2003 #18 Skrevet 14. september 2003 60-tallet er også stort denne høsten. Mod-stilen med minkjoler og sterke kontraster. Et tips jeg har (og holder på med akkurat nå), er å ta en titt innom noen av de store og "finere" butikkene på nett, f.eks http://www.neimanmarcus.com/ og se hvilke nyheter de har. Ellers tipper jeg Saks har liknende sider. Veldig mye lekkert! (Og totalt utenfor min prisklasse *sukk*) I tillegg kommer det vel masse tykke, knallfargede strømpebukser, tor jeg. Mange med psykedeliske mønstre.
Gjest Zalomine Skrevet 14. september 2003 #19 Skrevet 14. september 2003 Når jeg ser hva enkelte lister opp de har kjøpt for høsten, så får jeg bakoversveis... Det er mer enn hva jeg kunne funnet på å handle på et helt år... Er jeg helt håpløs jeg, som ikke synes at "oi, det er høst, jeg må shoppe", men som heller tenker "oi, det ble kaldere, jeg må finne varmere klær i skapet"? Jeg innser at jeg er totalt håpløs når det gjelder klær og mote, selvsagt (jeg aner da ikke hvordan jeg ser om en bukse ar "bootcut", jeg aner ikke hva det er...) men altså... når jeg bare leter ferm klær fra skapet i stedet for å shoppe, er jeg særdeles unormal da? Mener slett ikke å ødelegge tråden altså, men... jeg ser alt dere lister opp, innser at jeg ikke eier spesielt mye av det, ei heller har planer om å kjøpe det... Forresten, jeg elsker rødt, og kler rødt. Så lenge det er "blå-rød", ikke "orangerød", altså, ikke den rødfargen som har en oragneaktig undertone, en skilleig deilig, pen "julerød", det liker jeg Så DER er jeg kansjke i det minste moderne da, når jeg plukker frem røde klær fr skapet
Gjest Poirot Skrevet 14. september 2003 #20 Skrevet 14. september 2003 Er jeg helt håpløs jeg, som ikke synes at "oi, det er høst, jeg må shoppe", men som heller tenker "oi, det ble kaldere, jeg må finne varmere klær i skapet"? NEI! :D Vi er nok ihvertfall to. Blir helt sjokka jeg, når noen kjøper ny garderobe kun fordi det er moderne hver sesong. og neste år er mye så umoderne at det ikke kan brukes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå