Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2002 #1 Skrevet 29. april 2002 Jeg har en venninne som jeg tidligere hadde veldig nær kontakt med. De siste årene har vi hatt lite kontakt, men jeg har likevel veldig lyst til å be henne i bryllupet. Nå viser det seg at hun har møtt en mann og skal gifte seg - tre helger før meg. De skal ha et lite bryllup, og vi kommer ikke til å være invitert dit. Jeg har aldri møtt hennes tilkommende, og vi begynner å nå et absolutt tak på vår gjesteliste. Dilemmaet er at om vi skal be ham må vi la være å be en av våre venner...jeg vet godt at vanlig etikette tilsier at han skal bes, men... og jada - det er bare et hode til - men vi har ikke plass/råd til det hodet ! Hva ville dere gjort ?
Gjest Snorkfrøken Skrevet 29. april 2002 #2 Skrevet 29. april 2002 Jeg ville enten ha invitert venninnen med ektemann, eller ingen av dem. Jeg synes det er en selvfølge å invitere kjæreste/samboer/ektefelle selv om man ikke kjenner vedkommende. Slik har vi gjort det ihvertfall. Vet at jeg hadde blitt lei meg hvis min kjæreste hadde blitt invitert i bryllup uten meg...12
Gjest sandix Skrevet 29. april 2002 #3 Skrevet 29. april 2002 Invitert ham. Om nødvendig tatt opp lån hvis det var økonomien det sto på.
Rose Skrevet 29. april 2002 #4 Skrevet 29. april 2002 Vi har faktisk invitert noen uten ektefelle. Dette gjelder kollegaer av oss, og jeg har også blitt invitert uten partner hvor brudeparet aldri har truffet min forlovede. Når det er sagt, så er det jo veldig hyggelig å få ta med seg partneren da. Det du i alle fall ikke bør gjøre er å skvise ut vennen som allerede står på gjestelisten til fordel for en ukjent ektemann til en mer perifer venninne. Da hadde jeg heller droppet venninna og mannen ; )
MissiS Skrevet 29. april 2002 #5 Skrevet 29. april 2002 Hvis dere har invitert alle de andre gjestene deres med følge, blir det rart å ikke invitere mannen hennes også. Dersom du inviterer en drøss kollegaer, skolevenninner, fotballagspillere eller lignende blir det litt annerledes... Kommer hun inn under en kategori: gjør som du har gjort med de andre i den kategorien... Men det er jo det sikreste å invitere han, synes jeg iallefall!
Evy Skrevet 29. april 2002 #6 Skrevet 29. april 2002 Eg har bedd alle med følge. Eg syns det virker dumt ut å ikke be begge to, vis dei er gift/kjærester/samboer e.l
Gjest gjest 0 Skrevet 29. april 2002 #8 Skrevet 29. april 2002 Jeg syns det avhenger av hvilke andre personer dere har bedt. Har dere bedt ektefelle/forolvede/samboer/kjærste til alle de andre vennene deres må dere nok ta med han. Hvis ikke kan dere la være. Pass på at hvis venninnen din kjenner noen andre i brullypet, hvis ikke bør du be henne med følge. En annen mulighet er å be han eller begge til kaffen.12
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2002 #9 Skrevet 29. april 2002 jeg hadde nok bedt begge, men dette er vanskelig!de er jo gift, så det blir litt selvsagt da. er selv i nesten samme dilemma, men det dreier seg om søskenbarn som nettopp har skaffet seg kjærester.har tenkt å be søskenbarn til middag, men vet ikke hva vi gjør med diss som har fått følge nylig. tenker å be de som bor sammen, er gift og forlovet. hva syns dere?
Skorpion72 Skrevet 29. april 2002 #10 Skrevet 29. april 2002 Jeg ville ha invitert begge. Sett deg i hennes posisjon, hvordan ville du reagert hvis bare du eller mannen din hadde blitt invitert til et bryllup og ikke den andre parten. Synes det er litt anderledes med kjærester, er man kjærester før man sender ut innbydelser, synes jeg man skal be begge. Men ikke hvis man har fått kjæreste i ettertid.
mari Skrevet 29. april 2002 #11 Skrevet 29. april 2002 Vi skal invitere 2 stk uten følge. Da de giftet seg inviterte de uten følge, og jeg syns da det er mest naturlig. disse er også de eneste vi ikke er venner med begge parter!
Ada=) Skrevet 29. april 2002 #12 Skrevet 29. april 2002 Hvis dere kommer frem til at dere ikke ber han, kan du jo si det til venninden din -at dere gjerne ville bedt han, men at det var rett og slett ikke plass og at du ville satt stor pris på om hun kom.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2002 #13 Skrevet 29. april 2002 Hei, takk for svar ! Det er ikke så lett med den gjestelisten... men vi ender vel opp med å be ham - nettopp fordi vi gjør som en av dere spurte om; at vi ellers ber ektefeller/samboere. Det er dog andre som kommer uten følge - hvis de "bare" har kjærestestatus og vi aldri/sjelden møtt vedkommende. Sånn sett blir jo han i samme kategori, men fordi de er gift på tidspunktet så blir han bedt. På en måte synes jeg det er litt dumt, fordi det er en formalitet, sånn sett. Det blir litt rart når vi aldri har møtt ham...han vil jo ikke kjenne noen andre i bryllupet heller. Men man kan jo se på det som en hyggelig aneldning å bli introdusert i !
anka Skrevet 29. april 2002 #14 Skrevet 29. april 2002 Kan du ikke si at du vil møte hennes kommende mann først da. Det gjorde jeg med venninna mi. Hun har funnet seg en type der hvor hun studerer, så jeg hadde aldri møtt han. Jeg sa hvis hun skulle ha med seg han i bryllupet, hadde det vært koselig å ha møtt han først. Så de kom nedover for noen uker siden, og vi hadde det kjempe koselig. Toppen type!!! Be dem hjem til dere eller ta dere en tur på byen, finn på ett eller annet sammen. Da blir det litt mer natulig for begge parter.!!!!!12
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2002 #15 Skrevet 29. april 2002 Må si at det er dårlig budsjettert om et hode ødelegger. kan det være andre motiv+ Syns det er respektløst overfor din venninde.
lucy Skrevet 29. april 2002 #16 Skrevet 29. april 2002 Siste anonym: Det er ikke nødvendigvis økonomien det står på, også den fysiske plassen i lokalet bryllupet skal holdes.
Gjest lilletroll Skrevet 30. april 2002 #17 Skrevet 30. april 2002 Begge eller ingen....så enkelt....jeg har opplevd å bli bedt uten samboer en gang, og reagerte VELDIG på det. Det gjorde samboeren min også. Jeg dro ikke!12
tettra Skrevet 30. april 2002 #18 Skrevet 30. april 2002 Jeg er innvitert til bryllpp i høst, og det gjorde ikke noe at venninnen min ikke inviterte kjæresten min. (De har ikke så god råd) Jeg har heller ikke sagt noe om han da til henne.... Og jeg vil heller ikke sette henne i det dillemaet om hun skal invitere han også. Det er helt ok for kjæresten min også. Vi skal sammen i ett senere bryllup til slekt av han tilsammen da, så det blir fullt opp... 12
Montezuma Skrevet 3. mai 2002 #19 Skrevet 3. mai 2002 Det kunne aldri falle meg inn å invitere et halvt par!! Vi har derimot klart å være så sosiale de siste mndne at vi har fått hilse på en venninnes nye samboer. Og min mann har fått møte de av mine venninners samboere som han ikke kjente fra før. Dermed er det ingen som møter oss for første gang i kirken!12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå