Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk tre produkter i posten i dag; jojobaolje, sheasmør og mandelolje.

Disse har dessverre frosset under transporten fra USA (iherb.com) og jeg lurer på om de likevel kan være ok? Oljer tåler vel å fryse, så vidt meg bekjent, men fant det tryggest å spørre. Om de blir ødelagte vil det jo uansett ikke være direkte farlig, men det er greit å vite om kvaliteten kan være dårligere enn den ellers ville vært.

Og dere med erfaring med sheasmør, hvordan er konsistensen på det? Det jeg mottok var virkelig kornete, litt hardt og nesten kokosmasse-aktig, skal det være slik, eller er det grunne temperaturen?

På forhånd takk for svar, vet det er mange med peiling her :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Heidie
Skrevet

Produktene blir bedre når de blir varme :) Det skal ikke mye kulde til for at olja stivner og sheabutteret blir hardt. Jeg har en flaske sheaolje stående på soverommet, og hver morgen ser det mer ut som krem enn olje. Men litt varme fikser det ;) ingenting å bekymre seg for :)

Skrevet

Supert! (Skjønte at de kom til å "smelte" altså, var mer det om de var brukbare etterpå, for dere som tror jeg er dum :ler:)

Tusen takk :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Helt kurrant :) Gi det en dag i romtempratur så produtene får "tenkt seg om" og de er helt fine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...