Gå til innhold

Vakreste plassen å feire et norsk bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest TikiWinTiki
Skrevet

Hvor vil du si er den vakreste plassen å feire et bryllup?

Jeg tenker på noe som styrker tiden der nasjonalismen og romantikken var viktig :)

Kan plasser som Jotunheimen, Sogn og Fjordane, et sted på vestlandet være noe?

Eller hvor ville du feiret et norsk bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørs litt hva du har sett for deg:

for vinterbryllup ville jeg dratt på fjellet, eller iallefall en plass hvor jeg var ganske sikker på snø - da er vel vestlandet utelukket:)

Men du kan få det til "midt i byen" også: Frognerseteren kunne vært en fin plass for vinterbryllup.

Videre spørs det på størrelsen på bryllupet: stor forskjell på 20 og 120 gjester..

Ved et relativt lite bryllup har man mange alternativer for "nasjonalromantiske omgivelser" - store hytter, eller mindre hoteller som kan være koselige.

Jeg foreslo i en annen tråd Union Øye Hotell - ligger fint til, ikke altfor stort, og nydelig bygning.

Hva med Geiranger? Der er det også masse flott natur:)

Skrevet

Det som ikke er så kult med Geiranger, er den enorme mengden turister, støy, forurensing og cruiseskip (om du er riktig uheldig da, ellers er det et nydelig sted!)

Hva med Lom? 850 år gammel stavkirke, nydelig natur (ligger ved inngangen til Jotunheimen), massevis av gamle gårdsbruk en kan leie seg inn på... sukk.

Skrevet

Eg tenkte også på Union på Øye eller Geiranger. Om man vel bryllaup utanfor turistsesongen, er Geiranger vakkert!

Skrevet

Hardanger er jo nydelig, særlig under fruktblomstringen.

Skrevet

Valdres er nydelig året rundt! Mange stavkirker og fjellgårder å velge mellom. Romantisk både vinter og sommer. :hjerte:

Skrevet
Det som ikke er så kult med Geiranger, er den enorme mengden turister, støy, forurensing og cruiseskip (om du er riktig uheldig da, ellers er det et nydelig sted!)

Det kan nok være,og da er det kanskje ikke så stas. men jeg har vært i Geiranger midt på sommeren, og syns likevel ikke det er såååå ille:)

Spørs sikkert litt på når cruise-skipene kommer...hihi!

Holder en knapp på Union Hotell (tips: gå inn på nrk.no og se på "Herskapelig" - der er det en episode fra Union Hotell)..

Skrevet

Skulle jeg giftet meg i dag ville jeg valgt Lofoten. Vakkert og ikke så vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...