Gjest Lillemora Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Har vært sammen med kjærsten i nesten et år nå og vi skal flytte sammen om noen ukers tid, men problemet er at jeg har aldri møtt noen av hans venner. Mange av mine venner har flyttet, men han har møtt nesten alle sammen. Alle hans venner bor i nærområdet og han er ofte med de i helger og hverdager. Hvis vi for eksempel er i butikken og han møter noen han kjenner så står han å snakker med de men introduserer meg ikke, så jeg blir bare stående der som et dumt spørsmålstegn. Var engang dette skjedde da jeg bare strakte frem hånden og sa hei til vennen hans, men fikk streng beskjed etterpå om at det synes han ikke noe om. Har prøvd å spørre han om hvorfor han aldri inviterer meg med til venner eller vil introdusere meg, men får ikke noe ordentlig svar. På den annen side så er kjærsten min veldig opptatt av å vise meg frem til familien hans og jeg er ofte med i familiesammenkomster. Føler at dette med vennene hans er blitt mer og mer et problem for meg, og lurer fært på hvordan det blir når vi flytter sammen. Skal jeg liksom bare skygge banen og forlate huset hver gang han får besøk? Skjønner ikke helt om han skammer seg over meg, føler ikke det siden han viser meg frem til hele familien, eller om det bare er jeg som er overfølsom... Håper sånn på noen tips. Hadde litt problemer med en X med dette engang også, men det var mest fordi hans X og jeg ikke gikk sammen, og hun var mye med hans venner.
Gjest Marlo Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Han liker vel å skille mellom familieliv og venneliv Ikke verre enn det. Om han bruker mye tid sammen med deg til vanlig, har deg med til familien hans etc, så kan det sikkert være at han syns det er greit å være sammen med vennene uten deg. Du virker som en ganske "svak" person (ikke vondt ment) som allerede nå tror at du må skygge banen dersom han får besøk når dere bor sammen. Om dere flytter sammen, så bor du der like mye som han og hvis han vil ha alenetid sammen med venner så klarer han sikkert å gjøre det utenfor husets fire vegger.
tinyme Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Jeg syns jo det virker litt rart at du ikke får lov å hilse på vennene hans da. Nå er det nå sånn at typen min også liker kunne tilbringe tid med sine venner alene uten meg på slep, og det er jo helt greit, jeg gjør det samme med mine. Er greit å ha litt liv utenom hverandre også. Men jeg har faktisk hilst på alle vennene hans. Tror jeg hadde reagert litt dersom han ble sur om jeg presanterte meg for vennene hans. Vil han ikke at de skal vite at han har dame eller? For jeg har vært sammen med en sånn tidligere. Skulle leve et liv med meg og singel liv med vennene.
Gjest Lillemora Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Ja, jeg er jo klar over det, var litt for å dra den langt. Hadde aldri forlatt huset for at han skulle få være med sine venner. Jeg forstår jo at han ikke har lyst til å være med meg 24/7 og ønsker tid alene med vennene sine, men hadde vært så fint å bare få hilst på de en gang. Det var kjærsten min som ba om å få møte mine venner, fordi han synes at det er sier mye om en person hvilke venner man velger, noe jeg er helt enig i.
Gjest Marlo Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Men altså - folk er forskjellige. Jeg har aldri møtt min samboers sine venner. Nå bor jo de i Sverige da, men vi har jo vært ofte i Sverige så sjansen for at jeg kunne ha vært med å møtt dem er jo stor. Men jeg respekterer at han vil ha sin tid med sine venner. Ser ikke noe grunn til at man må hilse på vennene.
tinyme Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Neida. Jeg heller ser ikke behovet for å reise å møte dem kun for å presantere kjæresten. Men jeg syns det er rart at han ble sur når hun prøvde å presantere seg når de møtte en av vennene hans og han sto og pratet med denne vennen.
^^Belle^^ Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Jeg syntes det var kjempemerkelig at du ikke får treffe vennene hans. Jeg forstår veldig godt at han vil ha alenetid sammen med vennene sine - det vil jo alle - men at du ikke har sett snurten av dem på et helt år? Sært. Og at han ikke liker at du introduserer deg? :klø: Det at han ikke introduserer deg trenger kanskje ikke bety noe, min mann glemmer det titt og ofte slik at jeg må gjøre det selv, men at han nærmest kjefter på deg det synes jeg er rart. Og dere skal snart bli samboere? Huff, dette ble mer spørsmål enn svar, for jeg ble helt satt ut. Jeg kan ikke komme med andre råd enn å spørre ham rett ut hvorfor det er slik. Da kan det hende han kommer med en skikkelig god forklaring på det og du slipper å lure lengre. Dersom han ikke kommer med noen forklaring hadde jeg seriøst vurdert forholdet. Jeg hadde ihvertfall ikke villet være sammen med en som ikke lar meg treffe vennene hans.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Jeg ville ikke flyttet sammen med en mann i en slik situasjon. Dere trenger å sette dere ned for en skikkelig prat -hvorfor gjorde dere ikke det etter den episoden da han ble sur fordi du hilste? Noe slikt ville ført til en skikkelig alvorsprat her i huset i alle fall.
Gjest Lillemora Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har prøvd å spørre han rett ut flere ganger, men får aldri noe ordentlig svar. Har bare fått "åj, unnskyld, det tenkte ikke jeg noe over" eller liknende. Som sakt så skjønner jeg jo veldig godt at han gjerne vil være alene med vennene sine. Føler egentlig at det bare er en liten fjær som blir til en hel hønsehage inni hodet mitt... hehe
I Grosny Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har prøvd å spørre han rett ut flere ganger, men får aldri noe ordentlig svar. Har bare fått "åj, unnskyld, det tenkte ikke jeg noe over" eller liknende. Som sakt så skjønner jeg jo veldig godt at han gjerne vil være alene med vennene sine. Føler egentlig at det bare er en liten fjær som blir til en hel hønsehage inni hodet mitt... hehe Du får begynne å trene gutten din. Trening; "Hva skal du gjøre når vi møter venner jeg ikke har blitt presentert for" Han svarer: " Jeg skal presentere deg". Du smiler, gir han 5 peanøtter og et kyss på kinnet. Når han klarer det i praksis med vennene sine, så gir du han ett vakkert, strålende smil.
tinyme Skrevet 9. mars 2010 #11 Skrevet 9. mars 2010 Du får begynne å trene gutten din. Trening; "Hva skal du gjøre når vi møter venner jeg ikke har blitt presentert for" Han svarer: " Jeg skal presentere deg". Du smiler, gir han 5 peanøtter og et kyss på kinnet. Når han klarer det i praksis med vennene sine, så gir du han ett vakkert, strålende smil. He he. Dette syns jeg var genialt. kanskje jeg skal teste denne teknikken for å få kjæresten min til å huske ting
Mir Skrevet 9. mars 2010 #12 Skrevet 9. mars 2010 Det er greit nok hvis man aldri er på samme sted som vennene og slikt, at man kanskje da ikke har møtt dem. Dog ville jeg synes det var snodig hvis jeg aldri hadde møtt kompisene til samboeren min. Her drar vi på pub alle sammen, eller de kommer til oss for å ta et par øl og se en film og slikt, og jeg hadde ikke akseptert å få "tilsnakk" for faktisk å ha presentert meg selv. Dette er jo ganske vanlig folkeskikk, og jeg vil si at det er litt rart at han ikke tenkte på dette selv. Samboeren min har vært med meg til Norge 3 ganger, og alle gangene har vi møtt mine venner. Dette tar jeg som en absolutt selvfølge. De er en del av meg, og jeg synes det er koselig at han vet hvem de er og vår historie sammen. Det er greit nok at folk er forskjellige, og det har jeg ikke problemer med å forstå, men ærlig talt, ingen her hadde vel synes det er greit å få tilsnakk for å ha tatt seg friheten til å presentere seg selv?
Gjest redstar Skrevet 9. mars 2010 #13 Skrevet 9. mars 2010 Ganske snålt at du ikke har fått møtt noen av vennene hans, og om dere møtes på dem feks i butikk osv, så introduserer han deg ikke? Herregud da hadde jeg stilt meg rak i ryggen og tatt fram hånda: Hei, jeg er kjæresten til ...., ... Hyggelig å møte deg! Kjør på, dere er jo tross alt snart samboere og har sannsynligvis tenkt å holde sammen en stund, så vennene hans må du jo få møte:) Viser ikke han hvem du er, ja da får du vise det selv:) Good luck:)
Gjest brutal_mann Skrevet 9. mars 2010 #14 Skrevet 9. mars 2010 Dump fyren. han er jo total dust i hodet! hadde han vert stolt av deg og villet deg godt hadde han vist deg stolt frem for hele verden. Den oppførselen han legger for dagen her er rett og slett slem!
Gjest gary Skrevet 9. mars 2010 #15 Skrevet 9. mars 2010 Dump fyren. han er jo total dust i hodet! hadde han vert stolt av deg og villet deg godt hadde han vist deg stolt frem for hele verden. Den oppførselen han legger for dagen her er rett og slett slem! ts: når brutal mann sier noe er slemt gjort, så er det faktisk ingen tvil. jeg hadde reagert kraftig over å ikke bli introdusert, og spesielt ove den kommentaren. det hadde ikke spilt noen rolle for meg hvorvidt han var flau eller ikke, for en så fullstendig mangel på sosiale antenner gidder ikke jeg være bekjent av.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #16 Skrevet 9. mars 2010 Han er nok redd for at vennene hans skal avsløre noe fra hans fortid som han ikke vil at du skal vite. Det kan være noe som gjelder jenter han har vært borti før eller f.eks. at han var upopulær/nerd. Det kan hende at han er redd for at du ikke vil være sammen med ham hvis du får vite det ene eller det andre. Jeg tror ikke det handler om dårlig folkeskikk osv. i og med at han så gjerne introduserer deg for familien.
Elle Melle Skrevet 9. mars 2010 #17 Skrevet 9. mars 2010 Vennene hans vet noe du ikke vet kanskje? Men helt alvorlig, lar du ham kjefte på deg fordi du presenterer deg når han er så uhøflig at han glemmer det? Du må pinadø sette foten ned i møte med sånn oppførsel, hvem har sagt at det er han som bestemmer spillereglene i forholdet deres?
Gjest Shelob Skrevet 10. mars 2010 #18 Skrevet 10. mars 2010 Kjæresten din er uoppdragen og barnslig! Hvor gamle er dere? Ikke at det er så relevant kanskje, jeg kjenner en på 37 som fortsatt ikke "kan" dette. Helt enig med Brutal Mann, han virker helt dust. Gi dusten 3 sjanser til å endre innstilling totalt, eller bytt han ut med en som er stolt av deg! Når jeg ble sammen med min kjære, var han så stolt at han ikke visste hvor han skulle gjøre av hverken seg eller meg, det var nesten litt flaut, men utrolig koselig og søtt å tenke på nå!
Gjest Lillemora Skrevet 10. mars 2010 #19 Skrevet 10. mars 2010 Aller først vil jeg bare si takk for at dere er så mange som vil hjelpe meg, det varmer Videre vil jeg fortelle at kjærsten min og jeg i dag har spist middag med 4 av hans nærmeste venner, og det var kjempe hyggelig!! Ettersom jeg har prøvd å snakke til han før uten resultater, tok jeg en liten "sniker", og satt og surfet på dataen og lot som jeg skulle sjekke noe forumet her inne, og "helt tilfeldig" datt innom denne tråden også leste jeg høyt og lot som om jeg synes synd på trådstarter. Følte meg nesten litt slem da, men det funket hvertfall! Kjærsten min brast nesten da han skjønte hvor mye dette plaget meg, og unnskyldte seg som bare det! Og til dere som mente at han kansje var redd for at vennene hans skulle fortelle noe fra fortiden, så hadde dere helt rett! vil helst ikke dele dette, men er ikke noe farlig, bare privat. Igjen. takker så mye!
Mir Skrevet 11. mars 2010 #20 Skrevet 11. mars 2010 Hehe , du er en sniker!; ) Det er bra det ordnet seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå