Cuckold Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Tar utgangspunkt i en påstand fra en annen tråd ( Single kvinner over 35, Hva er det egentlig med de? ) http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=473036 Funderer på hva som feiler disse kvinnene. Er det ingen menn som vil ha de? Er det de som står igjen etter at de beste jentene er tatt? Hvorfor greier de ikke holde på en mann? Hvorfor går de inn og ut av forhold a type (eks.1-3 år) igjen og igjen. Er det fordi de ikke eier selvinsikt og går etter feil menn hver eneste gang? eller er det fordi de har umenneskelige krav til en partner som aldri vil bli bra nok uansett? Er det fordi de maser og krever så mye at enhver mann går lei og fordufter? Er det fordi de tror de er mer attraktive enn de egentlig er? (Mange av jentene på match.com som er medlem i månedsvis uten å finne noen er et godt eksempel på det). I såfall hvis det er det som er tilfelle, forstår jeg godt at de er evig single Skal ikke kjede deg med mine personlig erfaringer, men la meg bare begynne med å si at du har truffet blink når du satte i gang denne tråden. Jeg har den oppfatning av at det ikke alltid er er noe galt med kvinnene. Du vil nok se at det i de fleste tilfeller er mennene det er noe galt med, og derfor forlater kvinnen ham. Først som sist. Det finnes sikkert statistikk på dette også, det henvises jo til så mangt her inne. Når kvinnen har kommet i en viss alder, 35 - 40 år, har hun nådd en modenhet som menn ennå ikke har rukket å oppnå. Noen kvinner kommer dit tidligere. Jeg vil påstå at de aller fleste menn forblir i en evig pubertet... Vi hører stadig kvinner påstå dette, men er det virkelig slik at kvinner jevnt over er modnere enn menn? Eller er det bare at vårt feminiserte samfunn legger spesiell vekt på en del dyder, slike som forsiktighet, evnen til å innordne seg, det å respektere autoriteter, det å ikke ha for stor tro på hva man selv kan utrette her i verden og det å være opptatt av mennesker fremfor av tekniske spørsmål? Slik at vi knytter alt dette til begrepet modenhet og dermed rettferdiggjør disse kjønnsmessig skjevt fordelte dydene og opphøyer dem til et ideal for oss alle?
I Grosny Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 (endret) Kvinner mer modne? Kanskje man forveksler moden med veslevoksen. Hva er moden? Er det å ta ansvar for andre, typisk barn? Moderlighet? Man finner trolig mer fysisk lekenhet blant menn, en uvitenskapelig gjetteforklaring på dette er at menn må leke, for å trene seg til den hurtighet, mestring og fysikk som er nødvendig for å forsvare familien og samfunnet mot fienden. Menn har trolig mer av denne maskuline lekenheten. Før var vi riddere på raske hester med klubbe, sverd og lanse, nå er det kjappere doninger som blir behersket. Dyre rallybiler f.eks. Å kjøre rally er maksimalt umodent og ufornuftig, sett fra et familieøkonomisk, samfunnsøkonomisk og klima-synspunkt. Men det kan være en videreføring av det highpower-konkurranseinstinktet som var nødvendig for å ha styrke til å forsvare oss. Endret 9. mars 2010 av I Grosny
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Jeg tror (og jeg er ikke kvalifisert på noen annen måte enn å være kvinne og menneske) at det kommer av barn. Kvinner føder. Om kvinner velger slik menn gjør i en del tilfeller, så klarer ikke barna seg. Hadde kjønnsrollene vært mer lik det de var før, der menn var nødvendige på en annen måte enn akkurat for befruktning. Så tror jeg menn også ville vært mer "modne", for å bruke det uttrykket. Slik det er nå har mange menn ingen grunn til å "bli voksne". Så de velger å la være i protest!
Gjest moden kvinne Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har ikke peiling på om jeg som dame automatisk er mer moden enn en mann. Men jeg heller igrunnen mot den forklaring at dette med modenhet er en individuell greie, ikke kjønnsbasert.
Gjest moden kvinne Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Jeg tror (og jeg er ikke kvalifisert på noen annen måte enn å være kvinne og menneske) at det kommer av barn. Kvinner føder. Om kvinner velger slik menn gjør i en del tilfeller, så klarer ikke barna seg. Hadde kjønnsrollene vært mer lik det de var før, der menn var nødvendige på en annen måte enn akkurat for befruktning. Så tror jeg menn også ville vært mer "modne", for å bruke det uttrykket. Slik det er nå har mange menn ingen grunn til å "bli voksne". Så de velger å la være i protest! Det er da jammen meg mange nok "voksne" menn i alle aldersgrupper i dag også, treffer stadig eksemplarer av arten.
I Grosny Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Kan man dele inn menn i to hovedtyper? A. Den lekne , maskuline mannen, med Rallybil. B. Den ansvarlige og oppofrende tøffelhelten. (vet dere hva, jeg kjenner stadig flere og flere lesbiske kvinner) Jeg tror kvinner trenger lekne og ansvarbevisste maskuline menn med bein i nesa og omtanke. Men en evne til selvutvikling, og framgang, som ikke går på bekostning av tid for familien. En mann som alltid stiller opp, kjører barna på trening, mekker bil, vasker huset, gjør karriere og har TID til familien, og tid til å ta vare på seg selv. Og som masserer og koser sin kone minst en time hvert døgn. Ordnet økonomi er en selvfølge. Han er til og med vakker. Og velkledd, og akseptert av svigermor og dine to barnekull fra tidligere forhold. Vil dere ha en slik drømmemann? Eller har denne mannen så stor fart at det blir slitsomt? Rekker han å sove mer enn to sekunder i døgnet?
Gjest Gjest_lars_* Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har ei venninne fra ungdomskolen. Hun har 3 små barn med to forskjellige menn. Hun er for øyeblikket sammen med en tredje fyr, en tynn ekkel fyr med tattoveringer og piercinger og ingen jobb. Hun er 26 år, har ingen utdanning utover vgs, jobber ikke. Hun var den mest populære jenta i klassen på ungdomskolen. Hadde alltid ny type. Jeg er 24 år. Ferdig utdannet nå til sommeren. Jeg er i mitt andre seriøse forhold. Var faktisk jomfru til jeg var 20. Hvem er mest moden?
Havbris Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Hva er det å være moden? Hva kjennetegner en person (uavhengig av kjønn) som er ansett som en moden person. Er modenhet det samme som å ta ansvar, eller ha erfaring, eller god på kommunikasjon, eller ha innsikt, eller være klok (på hva?), eller selvinnsikt, selvrefleksjon, ha empati, vise omsorg, være leken...., være sterk, være mandig, vise svakhet, gråte, trygg, maskulin, feminin..... eller HVA? Modenhet er i mine øyne et høyst relativt begrep Den drømmemannen som I Grosny lager et tenkt bilde av her - han lider av pusteproblemer, orker ikke sex, har stiv nakke, fastlåst hofteparti, stive kjever, søvnproblemer og mangel på humor. Drømmemann? Nei!
I Grosny Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 Jeg skal forsøke å si litt om modning. Modning er aldring. Reflektert aldring, der man tar med seg sine erfaringer, og andres erfaringer og vokser på disse. En stor almenmodenhet betyr at man har levd ett bredt liv, og at man har fulgt med. Man har opplevd lykke og katastrofe. Død, hat og kjærlighet. Medgang og motgang. Troskap og svik. Aktivitet og kjedsomhet. En innlevelse og forståelse av andres liv, og skrifter/fortellinger gjør at man kan tilføre modning som har skjedd utenfor egen kropp. De modneste av de modne klarer til og med i en viss utstrekning å bruke erfaringer i handling. Modningens største fiende er overforbruk av tid på smale aktiviteter. Sitter man på et dataspill 600 timer i året, så blokkerer det modningstid innenfor andre felt. Man kan selvfølgelig bli modne generalister, eller modne spesialister. De som er så kalde at de klarer å ta til seg kritikk og bruke det konstruktivt når de selv er sinna, har stor modningskapasitet. Man kan være leken og moden samtidig. Å ofre leken på alvorets alter er ikke noe sjakktrekk. Riktig bruk av KG, bidrar til modning. De som hele livet har hatt god modning blir ekstremt kloke i 80års-alderen.
Havbris Skrevet 9. mars 2010 #11 Skrevet 9. mars 2010 Jeg skal forsøke å si litt om modning. Modning er aldring. Reflektert aldring, der man tar med seg sine erfaringer, og andres erfaringer og vokser på disse. En stor almenmodenhet betyr at man har levd ett bredt liv, og at man har fulgt med. Man har opplevd lykke og katastrofe. Død, hat og kjærlighet. Medgang og motgang. Troskap og svik. Aktivitet og kjedsomhet. En innlevelse og forståelse av andres liv, og skrifter/fortellinger gjør at man kan tilføre modning som har skjedd utenfor egen kropp. De modneste av de modne klarer til og med i en viss utstrekning å bruke erfaringer i handling. Modningens største fiende er overforbruk av tid på smale aktiviteter. Sitter man på et dataspill 600 timer i året, så blokkerer det modningstid innenfor andre felt. Man kan selvfølgelig bli modne generalister, eller modne spesialister. De som er så kalde at de klarer å ta til seg kritikk og bruke det konstruktivt når de selv er sinna, har stor modningskapasitet. Man kan være leken og moden samtidig. Å ofre leken på alvorets alter er ikke noe sjakktrekk. Riktig bruk av KG, bidrar til modning. De som hele livet har hatt god modning blir ekstremt kloke i 80års-alderen. Som vanlig kloke ord fra deg I Grosny - jeg deler dine synspunkter på det å være moden. Det å være et modent menneske innebærer ikke nødvendigvis å ha fulgt den "kulturelle fornuften", alltid å ha gjort det omgivelsene forventer, gjort "riktige" valg (i riktig rekkefølge etc). Jeg tror også modning har med alder å gjøre, modning har med i hvilken grad man klarer å forvalte den kunnskapen, og erfaringene man trekker med seg på en måte som åpner - og ikke stenger for nye erfaringer, refleksjon og lysten på mere lek!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #12 Skrevet 9. mars 2010 Kan man dele inn menn i to hovedtyper? A. Den lekne , maskuline mannen, med Rallybil. B. Den ansvarlige og oppofrende tøffelhelten. (vet dere hva, jeg kjenner stadig flere og flere lesbiske kvinner) Jeg tror kvinner trenger lekne og ansvarbevisste maskuline menn med bein i nesa og omtanke. Men en evne til selvutvikling, og framgang, som ikke går på bekostning av tid for familien. En mann som alltid stiller opp, kjører barna på trening, mekker bil, vasker huset, gjør karriere og har TID til familien, og tid til å ta vare på seg selv. Og som masserer og koser sin kone minst en time hvert døgn. Ordnet økonomi er en selvfølge. Han er til og med vakker. Og velkledd, og akseptert av svigermor og dine to barnekull fra tidligere forhold. Vil dere ha en slik drømmemann? Eller har denne mannen så stor fart at det blir slitsomt? Rekker han å sove mer enn to sekunder i døgnet? Nei, han er opptatt! Med å være gift med meg. Så hva andre kvinner sliter med vet ikke jeg.
I Grosny Skrevet 9. mars 2010 #13 Skrevet 9. mars 2010 (endret) Kvinner tjener mindre penger enn menn. Sannsynligvis pga av at de tar en større andel av ansvar i hjemmet. Det at de bruker mer tid på ansvar for andre mennesker kan bety en større modning på et av de mest vesentlige områdene. Endret 9. mars 2010 av I Grosny
Gjest brutal_mann Skrevet 9. mars 2010 #14 Skrevet 9. mars 2010 Med tanke på hvor stor mangel det finnes på empatiske kvinner i dette landet så er påstanden direkte feil. Evne til å se forbi sin egen nesetupp er så godt som ikkeeksisterende hos norske kvinner. Gi dem penger og de blir fornøyde, gi den kjærlighet og omtanke og de kjeder seg til døde og lyser av utakknemlighet.
Havbris Skrevet 9. mars 2010 #15 Skrevet 9. mars 2010 (endret) Kvinner tjener mindre penger enn menn. Sannsynligvis pga av at de tar en større andel av ansvar i hjemmet. Det at de bruker mer tid på ansvar for andre mennesker kan bety en større modning på et av de mest vesentlige områdene. Men blir de klokere og mere modne ved å ta ( = å ta til seg)ansvaret for mannen sin - eller gjennom å la være? Endret 9. mars 2010 av Havbris
I Grosny Skrevet 9. mars 2010 #16 Skrevet 9. mars 2010 Men blir de klokere og mere modne ved å ta ( = å ta til seg)ansvaret for mannen sin - eller gjennom å la være? Vet ikke, men inntektsstatistikken sier noe om at kvinners ressurser brukes andre steder enn mannens. Kvinner (eller menn for den saks skyld) som holder seg hjemme risikerer lav pensjon, og lite kollegakontakt, men de får bedre tid med barna. Hvis de driver hagebruk i tillegg, så blir de jordbrukssklokere. Det kan være lurt satse hardt på yrkeskompetanse, også for kvinner. Det handler litt om sikkerhet. Mannen kan få hjerteinfarkt, eler andre hjerteproblemer av typen kjærlighet feil vei. I en idèell familie så er arbeids/ansvarstrykket ganske jevnt fordelt, med litt tyngre bør på den som har høyest kapasitet. I dagens samfunn så er det utbredt at mor vasker golv, mens far kjører barna til fotballtreninga og skolemusikken. Dette kan skyldes at mange mammaer ikke har førerkort.
I Grosny Skrevet 9. mars 2010 #17 Skrevet 9. mars 2010 Med tanke på hvor stor mangel det finnes på empatiske kvinner i dette landet så er påstanden direkte feil. Evne til å se forbi sin egen nesetupp er så godt som ikkeeksisterende hos norske kvinner. Gi dem penger og de blir fornøyde, gi den kjærlighet og omtanke og de kjeder seg til døde og lyser av utakknemlighet. Jeg er usikker på om empati har noe med kjønn å gjøre i det hele tatt. Og jeg har inntrykk av at det finnes både kvinner og menn som driver med sportssjekking etter catch and release prinsipper. Men kvinner er verre enn menn på den måten. Jeg tror menn bruker å dumpe veldig kjapt, mens kvinner bruker å holde fisken i noen måneder, og kanskje år, før de slipper den, og da er den så utbrukt at den er nesten bare å kaste.
Gjest brutal_mann Skrevet 9. mars 2010 #18 Skrevet 9. mars 2010 Jeg er usikker på om empati har noe med kjønn å gjøre i det hele tatt. Og jeg har inntrykk av at det finnes både kvinner og menn som driver med sportssjekking etter catch and release prinsipper. Men kvinner er verre enn menn på den måten. Jeg tror menn bruker å dumpe veldig kjapt, mens kvinner bruker å holde fisken i noen måneder, og kanskje år, før de slipper den, og da er den så utbrukt at den er nesten bare å kaste. Jeg er en fisk!
Havbris Skrevet 9. mars 2010 #19 Skrevet 9. mars 2010 Vet ikke, men inntektsstatistikken sier noe om at kvinners ressurser brukes andre steder enn mannens. Kvinner (eller menn for den saks skyld) som holder seg hjemme risikerer lav pensjon, og lite kollegakontakt, men de får bedre tid med barna. Hvis de driver hagebruk i tillegg, så blir de jordbrukssklokere. Det kan være lurt satse hardt på yrkeskompetanse, også for kvinner. Det handler litt om sikkerhet. Mannen kan få hjerteinfarkt, eler andre hjerteproblemer av typen kjærlighet feil vei. I en idèell familie så er arbeids/ansvarstrykket ganske jevnt fordelt, med litt tyngre bør på den som har høyest kapasitet. I dagens samfunn så er det utbredt at mor vasker golv, mens far kjører barna til fotballtreninga og skolemusikken. Dette kan skyldes at mange mammaer ikke har førerkort. Ja - mammaer har ikke tid til å ta førerkort eller skaffe seg yrkeskompetanse, fordi de er mest opptatt av hageprosjektene sine, snakke med plantene sine, oppdra mann og barn og sy gardiner til svigermor. Hun sparer kroner på å bake selv, lage all mat fra grunnen av, sy alle klærne til barna og stoppe sokker. Det hjelper godt på en slunken familiekasse. Da finaniserer hun selvutviklingskursene sine - og kan bedre hjelpe seg selv. Og det er bra - siden mannen sjelden er hjemme fordi han kjører barna til fotballtrening og skolemusikk. Og slik går no dagan...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå