Gjest Solskadet Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har akkurat begynt med A-vitaminkrem etter anbefaling på Colosseumklinikken. Bruker kun a-vitaminkrem 0,1 % så den er ganske sterk. Begynte onsdag, og fikk allerede i går ganske kraftig rød hun, flass og vondt i huden rundt munnen og på kinnene. Må vel trappe ned til annenhver dag. Fikk også beskjed om å ikke bruke fuktighetskrem da denne gjorde at effekten avtok, kun solkrem. Er også litt rødflammet i huden generelt. Noen som har erfaringer med dette? Hvor lenge går man rundt og ser stygg ut i huden? Fikk du effekt? For min del er det pigmentflekker og generelt litt sliten/smårynkete hun som skal bekjempes (pga mye soling før).
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Kan jeg spørre deg om hva den heter? Jeg bruker a- vit krem, men jeg bruker den på natten, så bruker jeg vanlig fuktighetskrem på dagen. Det lønner seg å begynne pent, altså bruke den 2-3 ggr i uka i begynnelsen, og hvis man da tolererer den bra, er det bare å øke etterhvert. Men det skal heller ikke være noe problem å bruke fuktighets krem/dagkrem sammen med A- vit. krem
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Husker ikke hva den heter, men det er ingenting fancy. Er i en veldig kjedelig metalltube fra Apoteket, av den gamle typen. Den er visst blandet av apoteket for Colosseumklinikken og inneholder 0,1 % a-vitaminsyre (har lest at Aberela eller noe sånt inneholder 0,05 %). Ser ut til at jeg bør trappe ned til annenhver dag, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå