Gå til innhold

Dine fóringsvaner

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet
Da kan det være der det ligger. Det er vel ikke så mange hunder som har tilgang på foret sitt 24t i døgnet + boksemat?

Jenta mi har sensibel mage og tåler ingenting utenom Royal Canin tørrfór. Hun liker ingen andre typer tørrfór enn det. Det er tilgjengelig for henne hele tiden. I tillegg til tørrfóret får hun tyggepinner og godteri. Da jeg kjøpte hunden fikk jeg beskjed av oppdretter at denne rasen regulerer matinntaket sitt etter aktivitetsnivå, og trenger derfor ikke faste måltider og kan ha mat tilgjengelig hele tiden. Jeg har hatt hunden nå i 3-4 mndr. (voksen hund) og hun har hverken lagt på seg eller tatt av på vekten.

Jeg har prøvd med andre typer tørrfór, men hun lukter på det og går sin vei. Har prøvd med hundepølse og menneskemat, men det blir hun bare dårlig i magen av...

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet (endret)

Selv om noe ikke passer for noen, betyr det ikke at det ikke passer for andre :)

Her får hunden middag en gang om dagen, og maten står til han spiser den opp i løpet av kvelden. Han får tyggebein, godteri og skinke om morgenen/formiddagen da han nekter å spise 2 måltider om dagen. Mange hunder ville blitt tynne av det, men min har en fin vekt.

Bruker Royal Canin

Endret av Huffsa
Gjest Marlo
Skrevet

Bruker RC

Gir en skål med mat sånn rundt kl 15-16 og det blir spist i løpet av 2 minutter.

Skrevet

Mine får V&H (iblandet grønnsaker i det ene måltidet) to ganger om dagen, det forsvinner alltid i løpet av et par minutter. I tillegg får de olje og Plaque Off omtrent hver dag, og selvfølgelig forskjellige ting å tygge på, og litt 'menneskemat'i blant. Og godbiter når vi trener :)

Skrevet (endret)

Her får pelsen mat 2 ganger pr dag. Tørrfor for det meste,hvor 50% er oppbløtt for og resten tørt.

Vil ikke fore en gang pr dag da dette kan gi mageomdreining og enkelte hunder blir kvalme pga for lite mat på så mange timer.Min kaster opp om det går for lenge mellom måltidene

Endret av Kårky
Gjest Raggy
Skrevet

Forer med RC og litt frossen vom 2 ganger daglig.

Hundene mine får så mye mat de orker pr måltid, maten står fremme i ca 15 min. De får ikke menneskemat visst vi ikke glemmer oss bort å lar noe mat stå på bordet for da er de raske med å stjele visst vi ikke følge med....

Hundene mine får en sånn gnagestang en gang pr dag, dette koser de seg med på plassen sin.

Godbiter gis kun ved trening.

Skrevet

Hundene mine spiser Arion (forskjellige typer av samme merket),er veldig fornøyd med foret.

Forer 2 ganger om dagen, som regel halvparten oppbløtet og resten tørt men med lunket vann over. Noen ganger får de også f.eks en skvett kulturmelk over,egg,makrell i tomat,grønnsaker og andre middagsrester blandet med maten.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hunden vår har tilgang til foret sitt hele dagen. Ikke fordi han har får så mye som han spiser, men fordi han er sær og aldri spiser mye om gangen. Han får dagsrasjonen delt på to omganger, men forskålen blir liksom aldri tom.

Vi varierer i hvilket tørrfor han får, men det er alltid Royal Cainan eller Eukanuba.

Skrevet

Vår hund spiser litt motvillig Royal Canin tørrfòret sitt, han får tilbud om mat 2 ganger daglig. Viser han ingen interesse for maten etter 5-10 minutter, tar vi det vekk.

Vi trener mye med han, så han blir nok ganske mett på godtbiter. Når han er hjemme alene tre ganger i uken, pleier han å få kong med leverpostei eller strupe/grisehale el.l, men vi lar aldri fòret være fremme hele tiden.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

De har alltid tilgang på mat her..

Skrevet

Her står det mat fremme hele tiden! Hunden spiser når den er sulten... - gjerne midt på natten:P Men fungerer helt utmerket:)

Skrevet

Her setter vi frem tørrfor om morgenen, så spiser hun det når hun har lyst i løpet av dagen. Hun får middags rester nesten hver dag, og det går kjempe bra. Vår lille frøken er blanding. Og vi bruker Frølich for

Skrevet

Voffsen min har tørrfôr stående hele tiden, så får hun litt matrester av oss når vi har spist middag. Får noen ganger brødskive med leverpostei om morgenen, men som regel sliker hun bare av leverposteien og lar brødskiva ligge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...