kaprifolen Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Vi fikk Calmivet av dyrlegen igår, for å berolige hunden før kloklipp. Hun har aldri fått dette før, da hun tidligere har trengt full narkose. Jeg lurer egentlig bare på om noen har erfaringer med hvor lenge det sitter i? Hunden virker egentlig stort sett fin, hun hadde matlyst igår etter at hun fikk roet seg etter selve klippen, men hun orket ikke gå til skålen, så hun fikk mat inn i buret. Men idag er hun fortsatt sløv (blir med på tur, men er ikke helt gira, ligger mye i ro eller hopper opp til meg i sofaen), og øynene hennes ser fortsatt dopet ut. I tillegg har hun hatt et par korte "anfall" hvor hun hyperventilerer litt. Dette kan skyldes milde perioder av stress, da noen hunder visstnok ser fanden på flatmark på disse tablettene. Og de gir seg raskt. Eller rett og slett at hun setter litt i halsen da hun er sløv. Skal selvsagt ringe dyrlegen igjen hvis hun ikke bedrer seg snart (ikke hatt noe hyperventilering siden tidlig i morges), men frem til det er det godt å høre om andres erfaringer med denne medisinen?
Gjest Gjest* Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Prøvd Calmivet 2 ganger, første gangen gikk det bra - andre gangen ble hunden nesten bevisstløs over 10 timer etter at tablettene var gitt og jeg måtte sjekke om hun i det hele tatt pustet. Ga seg over natta, men tør ikke gi de tablettene til henne mer. Reaksjonen er for uberegnelig fra gang til gang. Har du oppsøkt adferdsterapaut/hundetrenere med kloklippe-frykten til hunden? De har ofte tips og triks som funker veldig bra.
Gjest Gjest_lise_* Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 er også skeptisk til disse tablettene, har som den over prøvd flere ganger på 2 forskjellige hunder. På den ene hunden virket de som de skulle, på den andre virket de ikke før ca 12 timer etter at tablettene var gitt og virkningen satt i ca 1 døgn! Så disse kommer jeg ikke til å bruke igjen siden virkningen er såpass forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå