Lillemams Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Er for tiden i foreldrepermisjon, og kjenner nå at jeg godt kunne tenke meg å jobbe en kveld eller to i uka - for det sosiale, men trenger litt mer penger å rutte med nå Har prøvd å lese litt på nav.no, og ser ut til at det ikke er mulig, men kan jo være noen vet om en måte jeg kan kombinere det på.. Pappaen kan ikke overta permisjonen, det har vi ikke råd til nå
Britt Banditt Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Les litt her: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f...+foreldrepenger
Lilith Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Jeg er frilanser og snakket med NAV om dette - i fall jeg skulle få oppdrag mens jeg er ute i permisjon. I følge hun jeg snakket med, skulle dette ikke være noe problem, så lenge man sier i fra til NAV i forveien, slik at de kan justere utbetalingene i forhold til lønnen du da vil få.
Gjest Individualisten Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Jeg er frilanser og snakket med NAV om dette - i fall jeg skulle få oppdrag mens jeg er ute i permisjon. I følge hun jeg snakket med, skulle dette ikke være noe problem, så lenge man sier i fra til NAV i forveien, slik at de kan justere utbetalingene i forhold til lønnen du da vil få. Har en mistanke om at dette ikke hjelper ts. Selv om hun fremhever det sosiale, så fremgår det jo også av innlegget at hun trenger litt mer penger å rutte med. Dersom hun får redusert utbetalingene i forhold til lønnen, så går jo vinningen opp i spinningen. Sånn ellers så er vel tanken med foreldrepermisjon at man skal ha muligheten til å tilbringe mest mulig tid med barnet, ikke at man skal få lønnet permisjon fra sin vanlige jobb for å tjene penger på en ekstrajobb. Jeg vil derfor tro at den løsningen Lilith fikk beskjed om er den riktige. Man kan nok ikke få både i pose og sekk. (Eller i dette tilfellet både lønn og stønad)
Lillemams Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2010 Takk for svar. Er, som siste gjest sier, den løsningen jeg hadde håpet på at det var mulighet for - å tjene litt ekstra i tilleg til det jeg får i foreldrepenger, og det ser heller dårlig ut. Hvis jeg blir trukket like mye som jeg tjener, så kommer jeg ikke bedre utav det med å jobbe. Jobben jeg er i permisjon fra er kun på dagtid, så måtte evnt. søkt etter ny ekstrajobb som var på kvelder/helger.
Britt Banditt Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 (endret) Det som er positivt er jo at du får lenger permisjon da, tilsvarende det du jobber Så du jobber jo ikke "gratis", pengene kommer bare senere. Endret 9. mars 2010 av Linelia
Lilith Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Ah, da misforsto jeg visst Riktig som de andre sier - du kan ikke få både foreldrepenger OG lønn fra annen jobb, men du kan ta ut gradert permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå