Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, eg synest det er svært vanskelig å finne rens/fuktighetskrem som matchar huda mi godt nok. Det blir enten for fett, eller for lite fuktighet, eller feil på ein eller annan måte. Dessutan blir eg aldri kvitt dei svarte prikkane mine!! Nokon som kan anbefale hudpleieprodukt til denne hudtypen;

Egenlig veldig tørr hud. Iallefall føles den stram rett etter dusj, bad, kvar morgon osv. Likevel vert eg blank på nasa, og får klissete kinn viss kremen er for feit.

Har store porer nederst på panna, på haka og på nasa. Haka og nasa er full av sorte prikkar....

Vanskelig kombinasjon med ganske tørr hud, men likevel store porer med ureinheter..

Kan nokon tipse meg om kva produkt innan bestemte merker eg kan bruke? Kva produkt innan Decleor? Kva produkt innan Dermalogica? Mary Kay?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

du har nok fuktfattig hud, ikke tørr hud. Så da trenger du en krem som gir vann, ikke oljer.

Hvilke produkter har du prøvd før?

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det kan jo hende :)

Vel, har prøvd Vichy sin rensemelk og toner for normal til tørr hud, samt ansiktskremen Vichy Oleo 25 (har prøvd både for tørr og normal/blanda hud).

Eg brukar no Mary Kay sin Timewise -både 3in1 rens og dagkremen for normal til tørr hud, men synest huda blir litt tørr av den og! Ellers er eg fornøgd med at eg ikkje blir så blank og mjuk i huda av den (har fått litt småkviser då, men er kanskje berre utrensing).

Har prøvd mange andre merker også, men aldri dyrare enn Mary Kay. Merkar også at rensegelèar og skum og sånt tørkar ut huda mi for mykje, så likar best rensekremar!

Takk for svar! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Om du vil prøve decleor da, høres det ut som Hydral floral kremen, rensemelk og toner kunne vært noe. Et serum til evt hudproblem som kviser eller grå hud, og en nattkrem.

Vanskelig for oss å si noe spesielt siden vi ikke får sett på huden din, men en hudanalyse er ofte gratis hos hudpleier. Kanskje du kan ringe rundt og forhøre deg? Og be om prøver på produktene. Ikke føl deg tvunget til å kjøpe store dyre flasker hos dem. :)

Skrevet (endret)

Jeg har hud som din og må si at Decleor sin hydra floral krem har endt opp som nattkrem hos meg pga at den er så feit!

Jeg har MD formulations dagkrem med spf 20 den er perfekt som underlag for sminke samtidig som den gir nok fukt.

Anbefaler også Jan Marini bioglycolic facial cleanser.Lar den sitte på til den stikker og prikker i huden før den vaskes av. Den skal ikke brukes som en sminkefjerner så jeg bruker annen rens til det først. Denne har virkelig gjordt underverker for huden min på kort tid!

MD formulations face and body scrub er et must og Hydra Floral fuktmaske fra Decleor er også et must for meg et par ganger i uka gjerne som nattkrem.

Disse 4 produktene kunne jeg fint klart meg med ;)

Bruker også et par serum og en rensende maske men slikt kan man jo supplere med etterhvert etter behov :)

Endret av Frua

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...