Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Jeg vil gjerne ha et fast trekk på kr 2000,- fra konto'n min til Lånekassen hver måned. Lånekassen tilbyr som kjent ikke avtalegiro. Jeg prøvde å krysse av for "gjenta betaling månedlig" på e-fakturaavtalen, men fikk da beskjed om at det kunne ikke utføres med KID-nummer. Kan jeg skrive kundenummeret inn i merknadsfeltet da eller? Lånekassen må jo kunne identifisere meg på noen måte...
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Jeg vil gjerne ha et fast trekk på kr 2000,- fra konto'n min til Lånekassen hver måned. Lånekassen tilbyr som kjent ikke avtalegiro. Jeg prøvde å krysse av for "gjenta betaling månedlig" på e-fakturaavtalen, men fikk da beskjed om at det kunne ikke utføres med KID-nummer. Kan jeg skrive kundenummeret inn i merknadsfeltet da eller? Lånekassen må jo kunne identifisere meg på noen måte... Opprett heller en ekstra konto i nettbanken din, og sett 2000 kr der hver måned - da nyter du, og ikke Lånekassen, godt av rentene på pengene dine!
Gjest TS Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Opprett heller en ekstra konto i nettbanken din, og sett 2000 kr der hver måned - da nyter du, og ikke Lånekassen, godt av rentene på pengene dine! Ja, ser den....men jeg vil uansett ha et fast trekk pr. mnd.
Gjest fattigMann Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Ja, ser den....men jeg vil uansett ha et fast trekk pr. mnd. La vær og betal, så kommer statens innkrevningssentral og trekker 2500,- i mnd rett av lønn. Praktisk og greit. Dette vet jeg av erfaring.
Lillemams Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Dette lurer jeg også på.. Hadde vært så greit å slippe å tenke på de regningene og heller latt det bli trukker fast hver mnd
Gjest TS Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Dette lurer jeg også på.. Hadde vært så greit å slippe å tenke på de regningene og heller latt det bli trukker fast hver mnd Tror jeg har funnet løsningen for oss! På Lånekassen sin nettside står det "Bruker du nettbank, oppgi KID-nummeret ditt i feltet for melding til mottaker når du betaler. KID-nummeret er det samme hver gang". Så da prøver vi på det!
Lillemams Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Tror jeg har funnet løsningen for oss! På Lånekassen sin nettside står det "Bruker du nettbank, oppgi KID-nummeret ditt i feltet for melding til mottaker når du betaler. KID-nummeret er det samme hver gang". Så da prøver vi på det! Da skal det prøves neste mnd Supert!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Ønsker dere i frykt for å bruke opp pengene dersom dere lar dem stå på konto? Enig med gjest over her - synes dere ikke allerede Lånekassen forsyner seg nok med renter, folkens?
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Ønsker dere i frykt for å bruke opp pengene dersom dere lar dem stå på konto? Enig med gjest over her - synes dere ikke allerede Lånekassen forsyner seg nok med renter, folkens? Du tjener mindre på å ha pengene på egen konto enn du tjener på å betale inn penger på lån, for alle lånerenter, også den ganske gunstige fra Lånekassen, er høyere enn sparerenter.
minienthe Skrevet 10. mars 2010 #10 Skrevet 10. mars 2010 Tror jeg har funnet løsningen for oss! På Lånekassen sin nettside står det "Bruker du nettbank, oppgi KID-nummeret ditt i feltet for melding til mottaker når du betaler. KID-nummeret er det samme hver gang". Så da prøver vi på det! jeg gjør i praksis det samme ved at jeg sparer på giroen og betaler inn et fast beløp i måneden ved hjelp av denne. har ikke hatt noe trøbbel med denne metoden ihvertfall.
Frøken Mitzi Skrevet 10. mars 2010 #11 Skrevet 10. mars 2010 Eg har fast trekk kvar månad, og har skreve inn KID-nr i meldingsfeltet. Det fungerer heilt fint, har gjort dette sidan eg starta å betale p ålånet.
Ueland Skrevet 10. mars 2010 #12 Skrevet 10. mars 2010 Ønsker dere i frykt for å bruke opp pengene dersom dere lar dem stå på konto? Enig med gjest over her - synes dere ikke allerede Lånekassen forsyner seg nok med renter, folkens? Ved å betale inn tidligere blir det mindre renter da gjenværene lån går tilsvarende ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå