Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil gjerne ha et fast trekk på kr 2000,- fra konto'n min til Lånekassen hver måned.

Lånekassen tilbyr som kjent ikke avtalegiro.

Jeg prøvde å krysse av for "gjenta betaling månedlig" på e-fakturaavtalen, men fikk da beskjed om at det kunne ikke utføres med KID-nummer.

Kan jeg skrive kundenummeret inn i merknadsfeltet da eller? Lånekassen må jo kunne identifisere meg på noen måte...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vil gjerne ha et fast trekk på kr 2000,- fra konto'n min til Lånekassen hver måned.

Lånekassen tilbyr som kjent ikke avtalegiro.

Jeg prøvde å krysse av for "gjenta betaling månedlig" på e-fakturaavtalen, men fikk da beskjed om at det kunne ikke utføres med KID-nummer.

Kan jeg skrive kundenummeret inn i merknadsfeltet da eller? Lånekassen må jo kunne identifisere meg på noen måte...

Opprett heller en ekstra konto i nettbanken din, og sett 2000 kr der hver måned - da nyter du, og ikke Lånekassen, godt av rentene på pengene dine!

Skrevet
Opprett heller en ekstra konto i nettbanken din, og sett 2000 kr der hver måned - da nyter du, og ikke Lånekassen, godt av rentene på pengene dine!

Ja, ser den....men jeg vil uansett ha et fast trekk pr. mnd. :filer:

Gjest fattigMann
Skrevet
Ja, ser den....men jeg vil uansett ha et fast trekk pr. mnd. :filer:

La vær og betal, så kommer statens innkrevningssentral og trekker 2500,- i mnd rett av lønn. Praktisk og greit.

Dette vet jeg av erfaring.

Skrevet

Dette lurer jeg også på..

Hadde vært så greit å slippe å tenke på de regningene og heller latt det bli trukker fast hver mnd :)

Skrevet
Dette lurer jeg også på..

Hadde vært så greit å slippe å tenke på de regningene og heller latt det bli trukker fast hver mnd :)

Tror jeg har funnet løsningen for oss! :jepp: På Lånekassen sin nettside står det "Bruker du nettbank, oppgi KID-nummeret ditt i feltet for melding til mottaker når du betaler. KID-nummeret er det samme hver gang".

Så da prøver vi på det! :)

Skrevet
Tror jeg har funnet løsningen for oss! :jepp: På Lånekassen sin nettside står det "Bruker du nettbank, oppgi KID-nummeret ditt i feltet for melding til mottaker når du betaler. KID-nummeret er det samme hver gang".

Da skal det prøves neste mnd :)

Supert!

Gjest Gjest
Skrevet

Ønsker dere i frykt for å bruke opp pengene dersom dere lar dem stå på konto?

Enig med gjest over her - synes dere ikke allerede Lånekassen forsyner seg nok med renter, folkens? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med gjest over her - synes dere ikke allerede Lånekassen forsyner seg nok med renter, folkens? :)

Du tjener mindre på å ha pengene på egen konto enn du tjener på å betale inn penger på lån, for alle lånerenter, også den ganske gunstige fra Lånekassen, er høyere enn sparerenter.

Skrevet

jeg gjør i praksis det samme ved at jeg sparer på giroen og betaler inn et fast beløp i måneden ved hjelp av denne. har ikke hatt noe trøbbel med denne metoden ihvertfall.

Skrevet

Eg har fast trekk kvar månad, og har skreve inn KID-nr i meldingsfeltet. Det fungerer heilt fint, har gjort dette sidan eg starta å betale p ålånet.

Skrevet

Ved å betale inn tidligere blir det mindre renter da gjenværene lån går tilsvarende ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...