Gjest TS Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Vi lurte litt på å ta en langhelg i London utpå våren/forsommeren, men så har vi tenkt på om det blir tungvint å ha med et spebarn. Barnet vil da være 4-5 måneder, mens vi i tillegg vil ha med et barn på 5 år. Er det noen som har erfaring med storbyferie med et såpass lite barn? Tenker først og fremst på hvordan det er å forflytte seg rundt. Det er jo egentlig for lite til å sitte i en liten trille, men noen ganger (f.eks. når man spiser) er det greit å slippe å ha barnet på fanget/armen.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Er det ingen som har erfaring med spebarn på storbyferie? Trenger jo ikke nødvendigvis være London - prinsippet blir jo mye det samme. TS
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har vært masse i London med spebarn og småbarn. Her er mine erfaringer: For det første vil jeg nok si at London er litt annerledes enn mange andre storbyer. London er nemlig IKKE veldig tilpasset for rullestolbrukere, og derved heller ikke for barnevogner... Å ta buss går greit, tuben er litt verre. Da må man virkelig være to og være forberedt på å løfte vognen opp og ned mengder med trapper. Men det går egentlig helt greit, trappene er jo som regel ikke så lange, men unngå for ALL del rushtiden! Da er det mange som ikke setter pris på å få en barnevogn foran seg!! Er litt mindre vanlig å amme i offentlighet i London enn det er i Norge, men her er det jo bare å være litt mer nøye med å dekke seg til. Dessuten har nesten alle de store shoppingsentrene, og ikke minst mamas & papas og slike butikker, egene ammerom der man kan sette seg og amme i fred og ro. En ting jeg alltid stusser litt over er at man på mange puber ikke kan ta med barn inn, og da mener jeg ikke puber hvor folk bare sitter å drikker, men puber som fungerer mest som restauranter på dagene.. Noen er familievennlige og noen er det ikke.. Jeg ville ikke hatt noe problem med å ta med meg spebarn til London, og jeg kommer til å gjøre det igjen! Det er en stor og travel by, men man kan velge å ta livet litt mer med ro og unngå oxford st på en lørdag for eksempel... God tur!!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Vet du, du behøver ikke ta med vogn til den minste. Ta med en bæresele, mei tai, manduca etc. Det fungerer kjempefint, tar mindre plass og er enklere å ha med over alt. Datteren vår var 7 mnd da vi dro til Edinburgh og da hadde vi bare med mei tai, fungerte som en drøm. Ammet henne også i denne. Vi var i London i fjor med en 2 åring og det var trøblete med vogn. Vi endte opp med å kun bruke manducaen. Storbyferie med små barn er fullt mulig og veldig gøy!! Lykke til.
Gjest TS Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Takk for svar begge to! Jeg har et bæresjal som jeg tenkte sikkert er det beste bruke, for jeg vet jo hvor håpløse de fleste t-banestasjonene er med vogn. Men til deg siste gjest - hvordan gjorde dere det når dere var på restaurant osv.? Akkurat da hadde det vært greit å ha en vogn som barnet kunne sitte i. Det vil jo være for lite til å sitte i en vanlig barnestol.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Takk for svar begge to! Jeg har et bæresjal som jeg tenkte sikkert er det beste bruke, for jeg vet jo hvor håpløse de fleste t-banestasjonene er med vogn. Men til deg siste gjest - hvordan gjorde dere det når dere var på restaurant osv.? Akkurat da hadde det vært greit å ha en vogn som barnet kunne sitte i. Det vil jo være for lite til å sitte i en vanlig barnestol. [/quote Hvorfor London? Tror jeg hadde valgt et annet reisemål med to små barn. London er for de litt større barna og voksne.
Gjest AnneShirley Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 Bare bæresjal? Vil det si at barnet sov i bæresjal også? Og hva med den som bærer når man ikke har mulighet til å få lagt fra seg barnet? Jeg er veldig glad i bæresele selv, men min gutt har aldri klart å sove lenge i selen (kun småduppet) og jeg har aldri brukt den i veldig lange økter om gangen (max en time). Så til TS: det er viktig å vite at det vil fugenere for DERE før dere satser på det.
Gjest TS Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Takk for flere innspill! Absolutt viktig å få med seg, for bæresjalet er ikke mye brukt her i huset. Vi er jo to som kan bruke sjalet (dersom jeg får overbevist mannen til å bruke det ), men jeg har jo egentlig ikke tenkt på om barnet orker å være i sjalet hele dagen. Grunnen til at London er til vurdering er i første rekke så enkelt at pundet er billig nå. Det er jo en by hvor det er mye å finne på, men det kan hende vi bør revudere denne turen.
lilleGrethe Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Hva med å finne en annen by enn London, som ikke er så stor? Det er jo like billig eller billigere f.eks. i Brighton eller Bournemouth eller hvor som helst ellers for den saks skyld? Brighton er veldig greit hvis dere flyr Norwegian - en halvtime med tog fra Gatwick. Og hvis dere skulle ønske en dag i London er det bare en time med tog hver vei, og ofte er det halv pris på attraksjoner når dere reiser med tog, og det er tilbud på 4 personer reiser for 2. Sjekk http://www.southernrailway.com/ for info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå