Gjest Atsuii Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Hunden min på snart 6 år, er livredd for tyggis. Jeg / vi kan knapt nok tygge den før han løper for å gjemme seg. Hva skal jeg/vi gjøre med dette? Takk for tips.
Gjest Gjest_tussi_* Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Nå er ikke jeg en ekspert men dette var jo ikke et kjempeproblem hehe. Vår hund er livredd for støvsugeren og moppen :O
Gjest Huffsa Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Spiser dere virkelig så mye tyggegummi at det er et problem?
Gjest Atsuii Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Spiser dere virkelig så mye tyggegummi at det er et problem? Nja... Jeg spiser en god del tyggis, men han går rundt og piper, og er så redd at han bokstavelig talt tisser på seg så fort en tyggispakke er framme. Og hvis vi f.eks spiser en brødskive, og han tror det er tyggis, blir han redd for den også. Jeg spiser sikkert 4 tyggiser om dagen, for å styrke tennene etter å trekt en del for noen uker siden.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Uhm... prøve å ikke tygge så høyt? Tygge med munnen lukket? :klø:
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Har du/noen andre skremt han mye med å blåse bobler og poppet de elns? Du får tygge tyggis og stenge han ute fra rommet du er i da, eller tygge når du er ute/ikkje i nærheten av hunden.
Miss Puddel Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 tygg noe annet, noe som hunden også liker, og hver gang den er rolig tar du av en bit fra det du har i munnen og gir ham
fink Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Egentlig like greit. De fleste sukkerfrie tyggiser inneholder søtningsmiddelet xylitol, som vistnok er giftig for hunder.
NovaFlare Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Luksusproblem du har der, xylitol er kjempegiftig for hunder :gjeiper:
Miss Puddel Skrevet 10. mars 2010 #10 Skrevet 10. mars 2010 Luksusproblem du har der, xylitol er kjempegiftig for hunder :gjeiper: nå ønsker vel ikke TS at bikja skal begynne å tygge tyggis, men at den skal slutte å være redd folk som den tror spiser tyggis
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 10. mars 2010 #11 Skrevet 10. mars 2010 Ja, guri... Det er et ordentlig luksusproblem å ha ein hund som er så redd tyggis at den løper å gjemmer seg når folk har ein i munnen, at den rett og slett tisser på seg i frykt når den ser ein tyggis pakke. Virkelig..
NovaFlare Skrevet 10. mars 2010 #12 Skrevet 10. mars 2010 Ok, så det var ingen med humor her i kveld.....
Gjest Oba Skrevet 10. mars 2010 #13 Skrevet 10. mars 2010 Ok, så det var ingen med humor her i kveld..... Virket mer på meg som om du ville være belærende. Som vanlig.
NovaFlare Skrevet 11. mars 2010 #14 Skrevet 11. mars 2010 Virket mer på meg som om du ville være belærende. Som vanlig. Når i all verden er jeg belærende? Er du blant dem som ikke tåler at noen har mer kunnskap enn deg? For alle tar ikke et riktig svar ille opp, skjønner du. Kjære vene.
Gjest Marlo Skrevet 11. mars 2010 #17 Skrevet 11. mars 2010 Men er det virkelig et stort problem for dere (TS)? Kan du ikke be hunden om å gå å legge seg hver gang den blir redd og heller få belønning for å ligge rolig på plassen sin? Min hund er livredd flasker av en elelr annen grunn. Gidder rett og slett ikke bruke masse tid på å få den til å like flasker - ser ikke grunnen til at den må like flasker. Blir hun redd så kommanderer jeg henne heller bort til plassen sin, så får hun ligge der til jeg tar flasken ut på kjøkkenet. Er jo grenser for hvor mye vi eiere skal gjøre for at de stakkars hundene ikke skal være redde
Gjest Rattata Skrevet 11. mars 2010 #18 Skrevet 11. mars 2010 Hundene blir et speilbilde av eierne/eieren. Alle engstelser og irritasjoner over ting, altså energier rundt diverse "redskaper", kan skape frykt hos dyr. De jeg vet av som ikke kan fordra å støvsuge, har hunder som er redde for støvsugeren. En hund er et speilbilde av deg selv...
Troyamin Skrevet 11. mars 2010 #20 Skrevet 11. mars 2010 Hundene blir et speilbilde av eierne/eieren. Alle engstelser og irritasjoner over ting, altså energier rundt diverse "redskaper", kan skape frykt hos dyr. De jeg vet av som ikke kan fordra å støvsuge, har hunder som er redde for støvsugeren. En hund er et speilbilde av deg selv... Da burde jo begge bikkjene mine vært prikk like i oppførselen da... Eller så må jeg ha spaltet personlighet og hver av bikkjene har fått hver sin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå