cyanid Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 den kom løpende bort til meg og gnei seg på beina mine og var helt utsultet. Fulgte etter meg helt hjem og nå nekter hun å gå. Er hun hjemløs får hun bare flytte inn sammen med 2 kaniner og 2 andre katter, selvfølgelig, men må jo fonne ut om noen savner henne... kan en gå til dyrlege og sjekke etter chip,eller bør jeg kanskje henge opp plakater i boligfeltet? Er bare så redd for at noen skal komme og hente henne og sier de eier henne, egentlig er dyreplagere med skjult agenda! Hva ville dere gjort? Hun er kanskje 4-5 måneder og bortsett fra matmangel veldig fin og myk lang pels.
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 den kom løpende bort til meg og gnei seg på beina mine og var helt utsultet. Fulgte etter meg helt hjem og nå nekter hun å gå. Er hun hjemløs får hun bare flytte inn sammen med 2 kaniner og 2 andre katter, selvfølgelig, men må jo fonne ut om noen savner henne... kan en gå til dyrlege og sjekke etter chip,eller bør jeg kanskje henge opp plakater i boligfeltet? Er bare så redd for at noen skal komme og hente henne og sier de eier henne, egentlig er dyreplagere med skjult agenda! Hva ville dere gjort? Hun er kanskje 4-5 måneder og bortsett fra matmangel veldig fin og myk lang pels. Åååh, hjertet mitt blør for slike forlatte dyr.. sett inn annonse i avisa eller notat med bilde opp på butikken..
cyanid Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2010 ja, korktavla på hutikken like ved var lurt, og kanskje i bussbua og på den mest sentrale lyktestolpa! Får også så vondt av sånne, derfor er det bedre at hun er her enn fryser ihjel ute i snøen... Uff vil ikke knytte meg ned henne hvis noen kommer og henter henne, men nå ligger hun i fanget mitt og maler! Dårlig gjort av henne, navn har jeg også funnet Hankattene våre er også en smule betatt!
Gjest Huffsa Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 (endret) Ja, heng opp lapper o.l rundt om kring hvor hun hang seg på, ved butikker og dyrlegekontorer. Personlig ville jeg ikke lagt tatt med bilde, heller bare skrive kort om hvordan pusen ser ut, og be om en bedre forklaring hvis noen ringer. Men det er fordi at jeg tenker slik at om ei 9åring vil ha kattunge NÅ og foreldrene ikke veit om finn.no er det veldig lett å overtale de til å ringe på den pusen og si at de eier den osv. Er jo ikke ofte slikt ser, men JEG er veldig skeptisk til å gi pusen tilbake til den første som ringer, ihvertfall når pus er utmarget. Har selv opplevd å finne en katt, hang opp bilder av den veldig pene pusen på butikken og fikk telefon av "eier" et par timer etterpå. Viste seg at den ekte eieren, som pusen var chippet på, så lappen dagen etter og ringte meg og skulle ha pus. Fikk ordnet opp, men kun pga chippen.. Ville uansett dratt til dyrlegen i morgen og kjøpt ormkur og et par prøve-poser på kattungemat så den har noe ordentlig mat fram til du vet om du skal beholde den Endret 8. mars 2010 av Huffsa
Gjest Gjest* Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Ikke oppgi absolutt alle detaljer når du henger opp lapp, så kan du kjøre noen kontrollspm: Hvilken farge har katten på venstre øre, over øyet, på haletuppen, under magen osv. Personer som er glad i dyrene sine legger ofte merke til spesielle kjennetegn og vil huske disse. En liten tanke er jo at om noen ansvarlige eiere hadde savnet katten, så hadde vel de hengt opp lapp først?
Lumê Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Dra til dyrlegen og få dem til å sjekke om katten har chip. Ofte tar lokale dyrleger i mot henvendelser om dyr som er mistet/funnet, så kanskje de vet noe?
cyanid Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2010 tusen takk for tips! Trodde jeg bare var paranoid, men folk gjør altså sånn? Må vente til jeg får sjåfør og låne et bur til å ta henne med til dyrlegen iallfall, funker dårlig å ta henne med på bussen på skulderen! igjen takk for tips
Gjest snill ts Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Vær forsiktig ja, ikke skriv for mye!! Og veldig snill du da... : -) katten liker deg nok ettersom den fulgte etter deg! og jeg tror heller den er eierløs! for visst ikke følger dem ikke etter på den måten.. Og jeg håper du kan ta inn pus i varmen og gi henne litt mat:) og holde henne der så lenge du kan;)
Mir Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Du får gi oss en oppdatering på hva det blir til da!
Gjest Gjesten (utlogget) Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 Gjør som de over har sagt; heng opp lapper uten bilde og be om beskrivelse hvis noen ringer. Mens du venter tror jge nesten du burde knytte deg litt til den. kattunger trenger litt kos og omsorg, ellers kan de bli veldig bekymrede av seg.. Lykke til!
Gjest mil Skrevet 9. mars 2010 #11 Skrevet 9. mars 2010 En kattunge på 4-5 måneder skal ikke være ute alene, og iallefall ikke nå på vinteren. Det skulle en god forklaring til før jeg hadde levert den katten fra meg til en eventuell eier. Men ring også Dyrebeskyttelsen, hvis du har en avdeling i området, for å melde inn funnet katt, og høre om de har fått henvendelser på savnet katt som matcher beskrivelsen.
cyanid Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. mars 2010 Takk for masse fine svar her :D Hun løp ut sammen med de andre to gjennom vinduet i går kveld, så har ikke sett eller hørt noe fra henne, før jeg ropte gjennom dovinduet "Neytiriiiii!" og da hoppet hun inn. Så nå bor hun her på 4 dagen sin, og vi har ikke tenkt å slenge henne ut i kulda om ikke vi finner eieren. Spurte samboeren hva han syntes, og han mente at; Nei da får vi heller ha en dyrehage, enn å slenge henne ut Veldig knyttet allerede, skal jeg si dere! Hun er så nydelig! Men i dag skal jeg bort til foreldrene mine som har printer, så får jeg hengt opp lapp på lokalbutikken (det er den nærmeste butikken de fleste som bor her bruker) og skrive "Svart langhåret katt funnet,savner du henne? Ring *******" eller noe slikt? Håper så klart (etter jeg er blitt glad i henne) at ingen ringer, for jeg har ønsket meg en til pus så lenge, men da ville ikke samboer.. men nå har han ikke noe valg
cyanid Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 10. mars 2010 Aaaah langhårede katter... fikk endelig sjekket en gang for alle, og neytiri er mann. Skjedde sist og, med Nuffi Feminine navn på mannepuser!
MissMas Skrevet 10. mars 2010 #14 Skrevet 10. mars 2010 Du kan sjekke om HAN er chippet ja Ellers blir det vel kastrering og at han får bo hos deg da?
cyanid Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 12. mars 2010 så klart er han hjertelig velkommen iallfall av meg, de andre to guttepusene er heller skeptiske, de veksler mellom fresing og koselig lekeslossing... håper de finner en ok løsning!
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #16 Skrevet 12. mars 2010 ja, korktavla på hutikken like ved var lurt, og kanskje i bussbua og på den mest sentrale lyktestolpa! Får også så vondt av sånne, derfor er det bedre at hun er her enn fryser ihjel ute i snøen... Uff vil ikke knytte meg ned henne hvis noen kommer og henter henne, men nå ligger hun i fanget mitt og maler! Dårlig gjort av henne, navn har jeg også funnet Hankattene våre er også en smule betatt! Er de biseksuelle?
cyanid Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #17 Skrevet 12. mars 2010 de jukker og humper avogtil så en begynner jo å lure
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå