Gjest loveli Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Jeg er også f.s.l.student, og jeg ville absolutt ikke tatt mindre enn 100,-.
hysteria Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2010 Så kan man jo tenke.. skal de f.eks. betale 800 kr for 8 timer, er ikke det litt mye? Men det er jo ikke det, for det er jo en viktig jobb man gjør og det er jo timebetaling, ergo blir det mye penger for mange timer. Kan jo ikke ta en fastpris for en vakt heller...når det varierer i timeantall.
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Så kan man jo tenke.. skal de f.eks. betale 800 kr for 8 timer, er ikke det litt mye? Men det er jo ikke det, for det er jo en viktig jobb man gjør og det er jo timebetaling, ergo blir det mye penger for mange timer. Kan jo ikke ta en fastpris for en vakt heller...når det varierer i timeantall. 100 kr timen synes jeg er helt greit når du har ujevn arbeidstid. Om du f.eks. var fast dagmamma åtte timer hver dag så burde du nok gått ned i pris. På den andre siden: Om du er verdt prisen? Ja, jeg ville gladelig betalt deg 100 kr timen framfor 50 kr timen til en 16-åring. Men som i alt annet er det jo markedet som bestemmer. Finner du folk som er villig til å betale så mye så er det jo ingenting å lure på, men om du ikke får oppdrag så må du vel vurdere å senke prisen eller finne en annen jobb. Lykke til!
hysteria Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2010 Takk for svar. Bra forklaring det med ujevn arbeidstid. Jo, markedet bestemmer, men jeg har fått gjennomslag for 100 kr, og har ikke lyst til å gå lavere heller. Ville bare vite om det var rimelig. Jeg har en tendens til å få dårlig samvittighet...men begynner å skjønne at det er lov å synes at man er verdt noe. Så dere som er foreldre vil gjerne betale litt mer for kvalitet? Det ville i alle fall jeg ha gjort om jeg hadde vært mor
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har passet mange barn både på dag- og kveldstid. Da jeg var 23 år var jeg ferdig utdannet barnevernpedagog med praksis fra både barnehage og SFO. Jeg hadde aldri tatt 100 kroner timen for å passe barn på 6 og 8 år. Særlig ikke dersom dette foregår på kveld/natt når barna stort sett sover. Greit nok at man har kompetanse og utdanning, men å sitte barnevakt ser jeg ikke på som jobb på samme måten som f.eks barnehage. Det skal sies at jeg bare satt barnevakt hos folk/barn jeg kjente godt, noe jeg også så på som en tjeneste ovenfor disse familiene. Selvsagt fikk jeg betalt, men opererte ikke med fast timepris. Jeg ville valgt en annen jobb dersom det var pengene som styrte meg. Jeg synes det er helt vilt å ta 700 kr i betaling for å passe to barn som stort sett sover. Man kan også sove selv i tillegg til å jobbe med studier eller andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå