Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Vet ikke åssen jeg skal formulere dette, men jeg klarer lissom ikke ta til meg at jeg noen gang vill være bra nok for en kvinne i et lengere forhold. Jeg kjenner til alle mine dårlige sider og føler at jeg fokuserer alt for mye på dette.Føler at alle andre er bedre en meg: at andre er flinkere en meg på de fleste områder, er flinkere med andre mennesker, har mere livsglede, har bedre utstråling osv osv. Kan vell heller kanskje kokludere med at jeg rett og slett ikke liker meg selv nok og mangler nok livsglede til å være en god partner? Disse tankene tar livet av meg og jeg blir så skremt når jeg ofte leser åssen krav mange kvinner setter til menn: at man må være handy, ha en god karriere, ha mange venner, være full av selvtillitt bla bla....dette skremmer vette av meg for å være dønn ærlig! Stiller mange av dere kvinner disse kravene til en eventuel partner eller er dette noe jeg bare innbiller meg? Jeg kan bare snakke for meg selv, men de eneste kravene jeg stiller til en jente jeg finner attraktiv, er at hun er ærlig, snill og hyggelig, altså verdier vi fleste mennesker setter pris på hos andre. Noe mer forventer jeg egentlig ikke med det samme, så lenge jeg liker henne som person(og utseende har jo litt å si, å si noe annet blir bare å lyve for seg selv) Jeg merker at jeg begynner å nærme meg et bristepunkt nå og jeg håper det er mulig å få noen ok råd her inne!
Gjest jalalabad Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Vet ikke åssen jeg skal formulere dette, men jeg klarer lissom ikke ta til meg at jeg noen gang vill være bra nok for en kvinne i et lengere forhold. Jeg kjenner til alle mine dårlige sider og føler at jeg fokuserer alt for mye på dette.Føler at alle andre er bedre en meg: at andre er flinkere en meg på de fleste områder, er flinkere med andre mennesker, har mere livsglede, har bedre utstråling osv osv. Kan vell heller kanskje kokludere med at jeg rett og slett ikke liker meg selv nok og mangler nok livsglede til å være en god partner? Disse tankene tar livet av meg og jeg blir så skremt når jeg ofte leser åssen krav mange kvinner setter til menn: at man må være handy, ha en god karriere, ha mange venner, være full av selvtillitt bla bla....dette skremmer vette av meg for å være dønn ærlig! Stiller mange av dere kvinner disse kravene til en eventuel partner eller er dette noe jeg bare innbiller meg? Jeg kan bare snakke for meg selv, men de eneste kravene jeg stiller til en jente jeg finner attraktiv, er at hun er ærlig, snill og hyggelig, altså verdier vi fleste mennesker setter pris på hos andre. Noe mer forventer jeg egentlig ikke med det samme, så lenge jeg liker henne som person(og utseende har jo litt å si, å si noe annet blir bare å lyve for seg selv) Jeg merker at jeg begynner å nærme meg et bristepunkt nå og jeg håper det er mulig å få noen ok råd her inne! Oh yeah! Du er nok inne på essensen med Norske kvinner. Krav-krav-krav. Gjør som hver 4. Norske mann gjør, finn deg en tradisjonsbundet kone i utlandet. Da får du en fantastisk konemor du vil elske av hele ditt hjerte. En kone som setter pris på å servere nybakt brød om søndagsmorgenen osv. En kone som gir deg så mye at du vil ta henne helt inn i ditt innerste jeg. Samtidig er du akkurat den typen som hun vil ha.
Gjest *Mim* Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Jeg er ikke perfekt selv, og er heller ikke ute etter en perfekt mann. Refleksjon, humor og trygghet er mye viktigere for meg enn at han er handy, for å si det sånn. Ikke la noen ubetenksomme damers uttalelser skremme deg - klart du er verd å elskes!
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Hei. Vet ikke om jeg har noen konkrete råd - men kan hvertfall gi deg vissheten om at du ikke er alene om å føle slik du gjør! Jeg, og jeg tror de fleste, kan føle seg lite - eller mindre verdt - enn andre til tider. Vi mennesker er generelt veldig flinke til å se gode sider hos andre, og ikke i oss selv. Og dessuten virker ting fortere lettere og mindre problemfritt sett utenifra. I virkeligheten har de fleste ting de sliter med eller områder de ikke føler de strekker til. Og det er sikkert riktig som du sier at du kjenner dine negative sider best. Men jeg tror ikke du er flink nok til å se dine positive sider. Hvordan ville dine venner beskrive deg? Hvis jeg skal ta utgangspunkt i det du skriver virker du som en inteligent og oppegående person. Du virker empatisk og lojal. Og dette er jo flotte egenskaper!!
Gjest TikiWonTiki Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Jeg vil ha en snill og god mann som passer på meg og bare lytter når jeg har noe å si jeg Trenger ikke noen spesielle egenskaper, for jeg har nokk av dem Og venner trenger han ikke så mye av, for da vet jeg at de han har er vert det Har faktisk fått meg en, + at alle ser ut til å like ham fordi når han hilser hvisker de til venninnene mine at "å gud for en søt mann, og så høflig" ha ha ha
Gjest TikiWonTiki Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Men han har mange venner da, men jobben er ikke mye å skryte av
HoneyBunny Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Ingen av de tingene du listet opp står på noen kravliste hos meg. Vet ikke om noen damer som har slike absolutte krav. Det jeg mener en mann må ha er at han må være snill, trofast, ha en humor som matcher min, han må være en jeg kan støtte meg til når jeg har det vanskelig, og han må tørre å gjøre det samme når han trenger det. Og han må være min venn. Har jeg det og der i tillegg er kjemi (det er det mest viktige), så er jeg evig fornøyd. Du selv er den som er den største trusselen mot å ha det bra i et forhold, dersom du går rundt å tviler på deg selv slik. Du må stole på at den kvinnen du er/blir sammen med, er sammen med deg fordi det er deg hun vil ha. Du undervurderer jo hennes følelser og smak og når du stiller spørsmål om dette, og slikt kan føles slitsomt. En kvinne som er sammen med deg vil jo synes at du er den mest fantastiske mann på jord. Slapp av. Jeg og min kjære tok for et par dager siden en personlighetstest på nettet på morro. Han ville ha litt hjelp med oversettelsen av spørsmålene, så jeg så alt han svarte. Der var spørsmål som "føler du deg noen gang hjelpesløs", "føler du at av og til at du ikke strekker til", og mange andre i den dur. Han satt der og svarte ærlig ja på mange av de spørsmålene. Jeg ble bare enda mer forelsket i han, siden han viser at han ikke har noen problemer med å si slike ting til meg. Alle føler jo slikt i blandt, i noen perioder i livet mer enn i andre. Men det virker som om menn ofte tror de ikke har lov til det. Det er bra at du er bevisst på dine negative sider. Alle har de, men ikke alle er bevisst på de. Fokuser på dine positive sider nå. Alle har de og.
HoneyBunny Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Oh yeah! Du er nok inne på essensen med Norske kvinner. Krav-krav-krav. Gjør som hver 4. Norske mann gjør, finn deg en tradisjonsbundet kone i utlandet. Da får du en fantastisk konemor du vil elske av hele ditt hjerte. En kone som setter pris på å servere nybakt brød om søndagsmorgenen osv. En kone som gir deg så mye at du vil ta henne helt inn i ditt innerste jeg. Samtidig er du akkurat den typen som hun vil ha. Høres nå ut som om det er krav-krav-krav på deg. Nybakt brød om søndagsmorgenen... Nei, her i huset er det mannen som må stille med morgenbrødet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå