Gjest Anonym nå Skrevet 10. september 2003 #1 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg er (kanskje) i ferd med å skaffe meg et dilemma, og vil gjerne høre hva dere andre synes om dette: Jeg er pr. i dag i en god (fast) stilling i et stort og solid selskap. Tjener bra, og trives godt i miljøet. MEN, jeg er ikke så fornøyd med mine nåværende arbeidsoppgaver. Er rett og slett litt lei. Ønsker å ta fatt på nye utfordringer, og har faktisk også sjansen til dette innenfor sammen avdeling. Så sånn sett er det jo bra. Men jer blir mer og mer usikker på om jeg virkelig ønsker å fortsette i denne bransjen. I lengre tid har jeg hatt ønske om å bevege meg over i en annen bransje, men slik som arbeidsmarkedet er nå, er mulighetene få og jeg har derfor valgt å bli enn så lenge. Men her om dagen kom jeg over en stillingsannonse på DRØMMEJOBBEN!!!!! Stillingsbeskrivelsen er som tatt ut av mitt eget hode. Det er i en annen bransje enn den jeg er i nå, og jeg vil da få mulighet til å jobbe med produkter som jeg stor kunnskap om og i et marked hvor jeg føler at jeg har MYE å bidra med. Jeg tror faktisk denne stillingen må være laget til meg :-) Problemet er bare at dette er et vikariat på litt over et år :-( . Det står riktignok "stor mulighet" for fast ansettelse. Jeg VET jeg vil gjøre en ypperlig jobb i denne stillingen, men er risken for stor å ta? Jeg mener ville dere gått fra en godt betalt fast jobb for å satse på drømmejobben selv om den er et vikariat? Jeg og min kjære tenker også på å bli gravide om et års tid, og det passer jo heller ikke så bra da. Da må jeg evt vente enda lenger, og jeg er ikke 20 lenger for å si det sånn ;-) Men magefølelsen min sier at denne jobben er som skapt for meg :-) Hadde det vært en fast stilling hadde det ikke vært et fnugg av tvil i min sjel. Kanskje man bare må ta noen slike sjanser for å oppnå sine mål og finne den perfekte jobben? Nå har jeg jo ikke fått denne jobben ennå, men jeg tenker mye på HVA HVIS? Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 10. september 2003 #2 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg hadde gått for den nye jobben uten tvil. For det første fordi sannsynligvis så får en fortsette så lenge en gjør en god jobb - for det andre så regner jeg med at man får en annen jobb et annet sted . Virker som om du både har erfaring og bakgrunn som gjør at du vil stille sterkt på jobbmarkedet. Hjelper ikke hvor godt man tjener om man ikke liker det man driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. september 2003 #3 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg ville søkt på jobben - uten tvil! Hvis du får den så kan du søke om ett års permisjon hos nåværende arbeidsgiver, da har du noe og falle tilbake på dersom vikariatet ikke blir forlenget utover ett år. Slike vikariater ender ofte opp i faste stillinger så det er dumt å la en slik sjanse gå fra deg. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 10. september 2003 #4 Del Skrevet 10. september 2003 :o Dersom du er trygg på deg selv og din egen kompetanse: GO FOR IT!! Dette er akkurat en slik sjanse du kommer til å ergre senere over at du evt. ikke tok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 10. september 2003 #5 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg hadde ikke vært i tvil - søk drømmejobben! Hvis du får et års permisjon fra din faste jobb, så satser du egetnlig ingenting heller. Legg det fram for dem som at du ønsker å prøve noe nytt, men om det ikke skulle funke så er det hos dem du fortsatt ønsker å jobbe. Mange arbeidsgivere sier ja til dette. Og hvis de sier nei til å gi deg permisjon, så synes jeg at du fortsatt bør gå for drømmejobben. Slike sjanser kommer ikke ofte, og du kommer til å irritere deg grønn senere hvis du ikke i det minste søker. You go girl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym igjen Skrevet 10. september 2003 #6 Del Skrevet 10. september 2003 Hei dere! Takk for flotte tilbakemeldinger :-) Jeg trenger litt bekreftelse på at jeg ikke er helt gal som tenker slik, så det hjelper virkelig med oppmuntring fra dere. Men som sagt er det forsatt langt frem. Men dette er virkelig MIN jobb!!! Kompetansen min, utdannelsen min, interessene mine. ALT får jeg brukt i denne stillingen. Det står rett og slett navnet mitt på den :-) Kryss nå alle armer og ben for meg. Jeg VIL ha denne jobben. Det er sant som dere sier at denne sjansen kanskje aldri kommer igjen. (så kan jo noen andre få min nåværende jobb. Sikkert noen som synes at det er deres drømmejobb ;-) Feks min kollega som kun er ansatt som vikar foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 10. september 2003 #7 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg gjorde det, gikk fra fast jobb med bra lønn til et års vikariat (med mulighet for forlengelse) i drømmejobben. Har nå fast (drømme)jobb og har selvfølgelig ikke angret! Mitt råd blir selvfølgelig - SØK! Jeg krysser selvfølgelig armer og bein for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå