Gjest Gjest_Marit_* Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Har vært sammen i over 7 år og vi har et barn sammen, men jeg ønsker meg så inderlig et til! Har prøvd å snakke om det mange ganger, men kommer ikke videre, da han mener at jeg "ikke er i stand til å ta vare på en til" noe som er bare tull! Det har og vært unnskyldninger som at vi har nok med den vi har, at det ikkje har passet, ovs, ovs. Dersom han absolutt ikke vil ha, kan han da bare ikke si det rett ut, at dersom jeg ønsker flere barn, så må jeg flytte og og finne meg en annen mann?? Hvorfor er han så uvillig til å prate om det? Føler at tiden går fra meg, blir ikke yngre- og jeg klarer ikke å bli fornøyd med bare ett Ikke kan jeg lure han heller, for jeg har gått uten p-pille i over 2 år, og han har blitt veldig flink til å hoppe av i svingen for å si det sånn......... Hvofor skjer "uhell" bare med de som ikke ønsker seg barn så inderlig? Noen som har vært i samme situasjon som har gode råd??
Gjest Gjest_marthe_* Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Har vært sammen i over 7 år og vi har et barn sammen, men jeg ønsker meg så inderlig et til! Har prøvd å snakke om det mange ganger, men kommer ikke videre, da han mener at jeg "ikke er i stand til å ta vare på en til" noe som er bare tull! Det har og vært unnskyldninger som at vi har nok med den vi har, at det ikkje har passet, ovs, ovs. Dersom han absolutt ikke vil ha, kan han da bare ikke si det rett ut, at dersom jeg ønsker flere barn, så må jeg flytte og og finne meg en annen mann?? Hvorfor er han så uvillig til å prate om det? Føler at tiden går fra meg, blir ikke yngre- og jeg klarer ikke å bli fornøyd med bare ett Ikke kan jeg lure han heller, for jeg har gått uten p-pille i over 2 år, og han har blitt veldig flink til å hoppe av i svingen for å si det sånn......... Hvofor skjer "uhell" bare med de som ikke ønsker seg barn så inderlig? Noen som har vært i samme situasjon som har gode råd?? Vi bor i et av verdens beste land gjør vi ikke det da?Hva mer kan du ønske deg??Hvis du ikke er fornøyd i dette så er det vel strengt tatt bare å flytte?
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Vi bor i et av verdens beste land gjør vi ikke det da?Hva mer kan du ønske deg??Hvis du ikke er fornøyd i dette så er det vel strengt tatt bare å flytte? Synes ikke det alternativet er så enkelt heller, jeg ønsker meg jo flere barn med samme barnefar. Etter å ha delt 7 år sammen, så er det vanskelig å flytte, selv om jeg har tenkt tanken mang en gang..
Gjest Smaragd Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Hvor gammelt er barnet deres da? Noen syns det skal vere mange år imellom barna. Har en venninne som der er 5 år mellom henne og søsteren, og hun har hele tiden vert helt klar på at 5 år skulle det vere mellom deres barn også. Og sånn ble det. Hvordan er det med ham og søskene hans? Er de mangen år imellom?
Gjest Gjest_Alma_* Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Da får du akseptere at han ikke vil ha flere barn.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Hvor gammelt er barnet deres da? Noen syns det skal vere mange år imellom barna. Har en venninne som der er 5 år mellom henne og søsteren, og hun har hele tiden vert helt klar på at 5 år skulle det vere mellom deres barn også. Og sånn ble det. Hvordan er det med ham og søskene hans? Er de mangen år imellom? Han er i en søskenflokk på ti (!) der han er nest yngst, med 1 og 2 år forskjell over og under seg. Vårt barn bli 5 år straks, og det blir jeg stressa av. Skulle så inderlig ønske at han bare ville kjøre på, for jeg holder ikke ut tanken på å ikke skulle få flere, samtidig som jeg synes at det er veldig vanskelig å skulle avslutte forholdet også.
Gjest Smaragd Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Da syns jeg du bare må ta den diskusjonen med ham - uansett hvor vanskelig det er. Du trenger å vite om han vil ha flere barn, og han trenger å få vite ut du ikke klarer deg med bare ett. Ikke bare kast det uti lufta i en tilfeldig samtale, men sett deg alvorlig ned med ham og ta diskusjonen som den kommer. Sier han at han ønsker å ha bere ett barn fordi han fikk for lite oppmerksomhet som en av 10, så må dere prate om det, og prøve å bli enige om en løsning. Kanskje han bare syns det er nok med en? Er redd dere ikke har plass eller råd til flere? For det er jo dyrt med barn. Lykke til - dere trenger å prate om det.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 Da syns jeg du bare må ta den diskusjonen med ham - uansett hvor vanskelig det er. Du trenger å vite om han vil ha flere barn, og han trenger å få vite ut du ikke klarer deg med bare ett. Ikke bare kast det uti lufta i en tilfeldig samtale, men sett deg alvorlig ned med ham og ta diskusjonen som den kommer. Sier han at han ønsker å ha bere ett barn fordi han fikk for lite oppmerksomhet som en av 10, så må dere prate om det, og prøve å bli enige om en løsning. Kanskje han bare syns det er nok med en? Er redd dere ikke har plass eller råd til flere? For det er jo dyrt med barn. Lykke til - dere trenger å prate om det.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #9 Skrevet 8. mars 2010 Vi har plass, og heller ikke så dårlig stilt at vi ikke har råd. Er redd for at jeg har snakket for mye om det (er det mulig?) Er også villig til å ta meg av det meste selv, men mulig at han ikke tror på meg der.
Gjest Smaragd Skrevet 8. mars 2010 #10 Skrevet 8. mars 2010 Dere må ihvertfall lære dere å prate sammen.Der er alfa omega i et forhold. Det høres ut som om at viss han ikke hadde hoppet av i svingen, så hadde du lurt ham med å ikke ta pillene.... Du høres veldig ung ut, om ikke i alder, så til sinns ihvertfall.... Ikke for å vere stygg altså - bare konstanterer fakta utifra det du skriver...
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #11 Skrevet 8. mars 2010 Dere må ihvertfall lære dere å prate sammen.Der er alfa omega i et forhold. Det høres ut som om at viss han ikke hadde hoppet av i svingen, så hadde du lurt ham med å ikke ta pillene.... Du høres veldig ung ut, om ikke i alder, så til sinns ihvertfall.... Ikke for å vere stygg altså - bare konstanterer fakta utifra det du skriver... Er nok ikke så veldig ung, bare veldig desperat etter barn.
Gjest Maxtor Skrevet 8. mars 2010 #12 Skrevet 8. mars 2010 Du kan ikke tvinge noen til å få flere barn. Ønsker han seg ikke flere, er det lite du kan gjøre med det.
Gjest hare Skrevet 9. mars 2010 #13 Skrevet 9. mars 2010 hva mener han med at "du ikke er istand til å ta vare på en til"? og hva mener han med du - er ikke barna begges ansvar? med sånne utsagn så hadde jeg vel lagt inn et par reservasjoner mot å få barn med fyren overhodet jeg da.
Gjest brutal_mann Skrevet 9. mars 2010 #14 Skrevet 9. mars 2010 Dum fyren og finn en som deler dine drømmer.
Gjest ArneP Skrevet 9. mars 2010 #15 Skrevet 9. mars 2010 Han er i en søskenflokk på ti Der har du nok forklaringen på hvorfor han ikke vil ha flere. Synes det er galt å presse parneren til å få flere barn enn han/hun ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå