Gå til innhold

Holde tale/synge sang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i et bryllup i juni. H som skal gifte seg har jeg kjent siden vi begynte på barneskolen. Jeg skal ikke være forlover men brudepike sammen med en annen venninne av H. Vi to har fått noen oppgaver i bryllup. Vi har kjent H like lenge men kjenner ikke hverandre så godt. Jeg spurte H om det var noen mulighet for å holde tale og der var svaret JA. Jeg føler at siden vi har kjent H så lenge så hadde hun kanskje likt om jeg/vi holdt en tale. Jeg foreslo for venninnen hennes om vi skulle prøve og skrive en sang om H. Det synes hun høres ut som en god idè.

Noen som har en melodi til en sang som pleier å bli brukt??

Jeg er ikke så innmari flink til å skrive dikt, tale, sang men det hadde vært gøy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første ting jeg hadde gjort var å sjekke med brudeparet eller toastmaster om det er greit med allsang. Det er ikke alle som vil ha det - vi skal ikke, da først og fremst fordi vi har flerspråklig bryllup, og alle vil ikke ha mulighet til å synge med.

Hvis det er avklart at det er i orden, er det jo mange sanger å velge mellom. Det beste er å velge en melodi som folk flest kjenner, så gjerne typiske viser eller barnesanger. Noen eksempler:

Tordenskiold

Jørgen Hattemaker

Lykkeliten

Om litt er kaffen klar

Bamsens fødselsdag (passer kanskje best til bursdager)

Skrevet
Bamsens fødselsdag (passer kanskje best til bursdager)

Denne skrev foreldrene mine en sang av i konfirmasjonen min, husker jeg!

Jeg ville nok også gått for en barnesang, i hvert fall en som alle kan.

"Jeg gikk en tur i skogen" lagde jeg og en venninne en slik sang av en gang, for eksempel :)

Skrevet

Takk for tips!

Noen flere forslag?

Gjest Gjest
Skrevet

dukke lise og amadeus er også populære.

Gjest Gjest
Skrevet

ja, og dyrene i afrika og hakkebakkeskogen...

Skrevet (endret)

Hva med nøtteliten? Kan den brukes?

"Gøy på landet" eller ""Teddybjørnens vise" kom som et forslag på en side for sanger jeg fant.

Endret av MissStiles
Skrevet

Alle tre er gode forslag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...