Gå til innhold

Fengsel og kg

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

er det virkelig folk her på kg som sitter og skriver fra fengselet?

Trodde ikke de hadde internetttilgang i fengsel. Og er dette så sunt for kg's rykte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er alle typer mennesker her på KG, også straffedømte.

KG har ikke store mulighetene til å gjøre noe med det, bortsett fra å stenge suspekte tråder.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er en drapstiltalt her vet jeg, tror han har tilgang på nett fra fengelset, eller så er det når han er på perm. Det er sikkert flere.

Gjest Gjest
Skrevet

Innsatte har tilgang til nett i fengslene (på cella).

Det er jo sånn det fungerer i Norge (og en del andre land). I Norge er soningsforholdene så gode at til og med fanger betegner det som hotellopphold.

Gjest Marlo
Skrevet

Syns det er bra jeg at de har tilgang til nettet.

Ikke fordi det skal være noe "luksus" ting for de innsatte, men for at man skal kunne holde seg oppdatert på hvordan verden forandrer seg.

Sitter man inne i 15 år, så forandrer en del seg, og om man ikke blir oppdatert rundt dette så kan det med å bli sluppet fri, enda vanskeligere.

Kjenner en som er dømt for mord og sitter inne i 18 år, og han har tilgang til nettet et par dager i uka

Skrevet
Syns det er bra jeg at de har tilgang til nettet.

Ikke fordi det skal være noe "luksus" ting for de innsatte, men for at man skal kunne holde seg oppdatert på hvordan verden forandrer seg.

Sitter man inne i 15 år, så forandrer en del seg, og om man ikke blir oppdatert rundt dette så kan det med å bli sluppet fri, enda vanskeligere.

Kjenner en som er dømt for mord og sitter inne i 18 år, og han har tilgang til nettet et par dager i uka

Av samme grunn som deg synes jeg det er greit at de får internett. Men da synes jeg det bør være under overvåkning og svært begrenset, ikke fritt fram.

Gjest Marlo
Skrevet
Av samme grunn som deg synes jeg det er greit at de får internett. Men da synes jeg det bør være under overvåkning og svært begrenset, ikke fritt fram.

Ja absolutt, der er jeg helt enig.

Det hjelper lite med fengselstraff og rehabilitering om de får sitte på nettsteder som kan oppmuntre til mer kriminalitet t.ex.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er iallfall ikke mye samfunnsgavnlig at de sitter og skriver om pedofili og narkotikaforherligelse rundt om på diskusjonsfora.

Gjest Marlo
Skrevet

Hvordan vet du at de som skriver om dette sitter i fengsel? :fnise:

Det kunne like gjerne vært jeg som hadde skrevet om det for å provosere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...