Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen måneder siden bestemte en kamerat og meg oss for å dra til Stockholm på en tur. Fiksa hotell, fly osv, osv. I dag fikk han vite at ett familiemedlem av han er blitt akutt syk, så naturligvis kan han ikke reise.

Ikke så aktuelt for meg å avbestille, ettersom jeg har byttet bort arbeidshelg for denne turen. Var ikke helt enkelt å få refundert noen penger for hans del heller, samtidig som det er litt kjedelig å reise alene.

Nå har jeg først spurt om noen vil kjøpe hans tur, men ingen kunne, så har jeg prøvd å gi bort hans del, men fortsatt ingen. Her snakker vi kolleger, familie, venner, naboer, bekjente og bekjente av bekjente nesten. Det er visst vanskelig å kunne reise bort på kort tid desverre.

Noen som vet hvordan man finner en reisevenn raskt?

Takknemlig for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjipt! Jeg sliter med det samme. Jeg skulle gjerne hatt råd selv. Idag brukt jeg facebook for å finne ut om noen vil ta plassen til reisefølget mitt. Fikk litt tilbakemelding og jeg håper. Fordi jeg har heller ikke noe lyst til å avbestille. Jeg vil gjerne reise, men helst ikke alene.

Har du spurt de du kjenner? Ingen kan? Du kan evt. spørre å finne en ny reisevenn via KG. Eller aktivitetsvenner.no.

Skrevet
Det er kjipt! Jeg sliter med det samme. Jeg skulle gjerne hatt råd selv. Idag brukt jeg facebook for å finne ut om noen vil ta plassen til reisefølget mitt. Fikk litt tilbakemelding og jeg håper. Fordi jeg har heller ikke noe lyst til å avbestille. Jeg vil gjerne reise, men helst ikke alene.

Har du spurt de du kjenner? Ingen kan? Du kan evt. spørre å finne en ny reisevenn via KG. Eller aktivitetsvenner.no.

Hvor skal du? he,he.

Men, har prøvd det meste tenker jeg, den siden du nevner, samt en annen.. Fått noen tilbakemld, men få som kan hoppe på fra lørdag til søndag.

Tror faktisk jeg har spurt alle, rett før jeg spurte han merkelige fyren i kassa på Kiwi som TROR han kjenner meg, men som egentlig er litt rar fordi han følger etter folk å kommenterer varene. Godtar det meste, men ikke han :D

Så om noen her skulle føle kallet så er det bare til å rope ut, kan eventuelt være villig til å redusere pris noe om jeg finner noe oppegående. Kvinne eller mann spiller ingen rolle.

Jeg er selv mannlig sykepleier på 25, som er tilnærmet normal. Nei dette er ikke en kontaktannonse.

Skrevet
Hvor skal du? he,he.

Men, har prøvd det meste tenker jeg, den siden du nevner, samt en annen.. Fått noen tilbakemld, men få som kan hoppe på fra lørdag til søndag.

Tror faktisk jeg har spurt alle, rett før jeg spurte han merkelige fyren i kassa på Kiwi som TROR han kjenner meg, men som egentlig er litt rar fordi han følger etter folk å kommenterer varene. Godtar det meste, men ikke han :D

Så om noen her skulle føle kallet så er det bare til å rope ut, kan eventuelt være villig til å redusere pris noe om jeg finner noe oppegående. Kvinne eller mann spiller ingen rolle.

Jeg er selv mannlig sykepleier på 25, som er tilnærmet normal. Nei dette er ikke en kontaktannonse.

Jeg skal nesten en uke til Roma. Den romantiske byen.

Stockholm var jeg i for en måned siden. Hyggelig by. Når og hvor

lenge er turen?

Jeg har spurt mange jeg og. Håper jeg finner noen. Men mange sier at jeg bør reise alene, om jeg ikke finner noen. Spesielt siden jeg ikke vil avbestille.

Gjest Gjest_Ellie_*
Skrevet

Hva med å legge ut en post her..? På reiselivsforumet.

Skrevet

Jeg skal reise nu på lørdag til søndag jeg. Så tror jeg skal gi opp snart å finne en reisekompanjong, men det skader ikke å prøve. Skulle egentlig vært fredag til mandag, men kan få ordnet det slik at jeg får refundert noe av turen mot forkorting. Så det ser ut til at det blir slik.

Det som er hovedproblemet er jo at om jeg ikke reiser i det hele tatt taper jo også jeg penger for min del av turen, så da blir det ingen tur og minus i kassa uten noen særlig grunn, så sånnsett er det nok verdt å reise alene.

Gjest Gjest_Aurora_*
Skrevet

Synd. Men du kan sikkert få det veldig kjekt uansett!

Hva er du skal i Stocholm? Besøke noen el. bare tur?

Hvis du er interessert i å bli kjent med folk så kan du prøve å oppsøke litt backpacker steder. Der er det alltid folk som er alene og ute etter å bli kjent med noen :) Evt. sjekke noen opp på flyet ;)

Skrevet
Synd. Men du kan sikkert få det veldig kjekt uansett!

Hva er du skal i Stocholm? Besøke noen el. bare tur?

Hvis du er interessert i å bli kjent med folk så kan du prøve å oppsøke litt backpacker steder. Der er det alltid folk som er alene og ute etter å bli kjent med noen :) Evt. sjekke noen opp på flyet ;)

Tenker at jeg ikke skal dra på noen backpacker steder å lete etter nye venner, da går jo turen opp i det, får nesten litt sånn Hostel - film følelse av det.

Det med flyet var en brukbar ide, bortsett fra at jeg ikke skal sjekke opp noen, og muligens smårart å spørre h*n med vindusplassen om h*n trenger en ny venn i helgen :D

Skrevet
Jeg skal reise nu på lørdag til søndag jeg. Så tror jeg skal gi opp snart å finne en reisekompanjong, men det skader ikke å prøve. Skulle egentlig vært fredag til mandag, men kan få ordnet det slik at jeg får refundert noe av turen mot forkorting. Så det ser ut til at det blir slik.

Det som er hovedproblemet er jo at om jeg ikke reiser i det hele tatt taper jo også jeg penger for min del av turen, så da blir det ingen tur og minus i kassa uten noen særlig grunn, så sånnsett er det nok verdt å reise alene.

Jeg vet! Jeg kan ikke avbestille flybilletten en gang siden det var en kampanje. Må booke om billettene isåfall. Hotellet får jeg avbestilt. Men jeg har LYST til å reise.

Gjest Gjest_Aurora_*
Skrevet
Tenker at jeg ikke skal dra på noen backpacker steder å lete etter nye venner, da går jo turen opp i det, får nesten litt sånn Hostel - film følelse av det.

Det med flyet var en brukbar ide, bortsett fra at jeg ikke skal sjekke opp noen, og muligens smårart å spørre h*n med vindusplassen om h*n trenger en ny venn i helgen :D

Haha! :fnise:

Tenkte mer på at dersom du skal ut å ta en øl f.eks etter middag fredag - så er det større mulighet for å treffe noen som også er alene hvis du oppsøker et sted der du vet det er litt backpackere. Og du kansje kan treffe noe som er interessert i å spise middag med deg dagen etter, eller gå på konsert, eller kunstutstilling eller hva nå enn du skal.

Det ble hvertfall redningen for meg en tur der mitt reisefølge fikk matforgiftning og var sengeliggende i 2 dager. På dagtid er det stortsett ok å være alene. Men til middag og utpå kvelden blir det fort litt kjedelig.

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Hvis ditt reisefølge har blitt akutt syk så får jo dere begge dekket avbestilling på reiseforsikringen - og kan så reise en annen gang?

Skrevet (endret)

http://www.reisefolge.no/

Her finnes det sikkert mange spreke folk som vil ta en reise på sparket? Se under "write and go".

Endret av hjertesukka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...