Gjest Lady-M Skrevet 11. september 2003 #41 Skrevet 11. september 2003 Har ikke holdt på med fitness, men har vurdert det flere ganger og blitt anbefalt å begynne med det av noen i miljøet. Jeg får også bulemuskler lett, men synes nå det er fint jeg så lenge man har lite kroppsfett. Akkurat nå har jeg en bitteliten pause fra styrketreningen fordi jeg har stagnert litt, musklene blir fort sure... Nå trener kun stryrke 2 ganger i uken, svømmer og trener aerobic resten av dagene. Som Aline skriver, har også dans gjort mye for meg. Har konkurrert sportsdans - latin i mange år. Den beste treningen jeg noen gang har hatt. Har også tenkt på Tai Chi eller lignende for å forbedre pusten og bli litt mykere i kroppen.
Tomita Skrevet 11. september 2003 #44 Skrevet 11. september 2003 Hei, igjen! Molan: Ja, jeg har konkurrert, men det er nesten 2 år siden. Kommer snart sterkere tilbake :pippi:
Mogens Skrevet 12. september 2003 #45 Skrevet 12. september 2003 Molan ja Du "miss-tricky": Han samboeren din, har han bare rent mel i posen? Har han konkurrert i noe? Hvilken idrett driver han med? Mogens
Tomita Skrevet 12. september 2003 #46 Skrevet 12. september 2003 Beklager, oppdaget det nå. *pugge - Mogens, Mogens, Mogens* Nå sitter det !!
Gjest Lady-M Skrevet 12. september 2003 #47 Skrevet 12. september 2003 Du "miss-tricky": Han samboeren din, har han bare rent mel i posen? Har han konkurrert i noe? Hvilken idrett driver han med? Mogens Hehe... Ja, bare rent mel i posen. Han har trent med vekter i 13 år nå tror jeg, og har alltid vært opptatt av riktig kosthold. Han tar vel ikke 175kg i benken nå, det skjedde en gang for et år siden, kanskje 150kg nå.... Trener ikke så iherdig lenger. Ser jo ganske bra trent ut du også, hvis det er deg på bildet...
Gjest Petruska unplugged Skrevet 12. september 2003 #48 Skrevet 12. september 2003 Hei igjen! Tomita: Jeg er imponert! Du er virkelig sterk, særlig når man tar i betraktning din lave kroppsvekt. Det er heller ikke så galt for en jente å ta kroppsvekta si i benkpress - veldig bra! Selv om jeg tar noen kilo mer enn deg i benkpress veier jeg jo også mer. Stå på jente, og lykke til med nye pers'er! Misstricky: Jeg husker at du skrev at du hadde vurdert å stille i fitness så da trodde jeg du hadde holdt på en stund. De fleste trener jop målrettet en god stund med tanke på konkurranse. Var ikke meningen å feilinformere! Aline: Dans er jo en utmerket treningsform da, så hvis du trives med det har det ingen hensikt å endre på det. Tai-chi kjenner jeg overhodet ikke til, men jeg har vurdert yoga selv for å bli enda mykere i kroppen. Har egentlig ingen hensikt å gå dypt inn i fysiologien bak hypertrofi (muskelvekst) men det er flere faktorer som avgjør hvordan musklene responderer på belastning: antall reps og sett, belastning, hvor lite/mye hvile musklene får mellom sett og mellom økter. Så to jenter med like forutsetninger kan få forskjellige resultater selv om de trener tilsynelatende likt. Hvis du hadde kommet til meg og bedt meg sette opp et treningsprogram for deg ville jeg først spurt deg hva du spesifikt ville oppnå med treningen. Det som jeg synes er så fantastisk med vekttrening er at det kan brukes til å forme kroppen med (innenfor hver enkelts personlige forutsetninger). Det høres for meg ut som om du kunne hatt nytte av et høy-rep program med forholdsvis lav belastning. Kanskje så mye som 30 reps. med f.eks. utfall, gluteusmaskin o.l. (typiske "jenteøvelser) Ville også anbefalt deg mye stretching, både mellom sett og gjerne en egen stretching-dag i uka. Men siden du danser er du sikkert kjempemyk allerede. I tillegg ville jeg lagt inn 3 forskjellige mage- og ryggøvelser. Der også med lav belastning og høyt repsantall. Rundt 30 også her. Og et par triceps og bicepsøvelser. Disse øvelsene ville jeg satt sammen til et program du kunne kjøre 2 ganger i uka, siden du danser i tillegg. Tricepsøvelser har særlig jenter god nytte av da det forebygger "grevinneslengen" som mange av oss får når vi blir eldre. En sterk rygg er også viktig å ha for å forebygge plager senere. Øvelsene for rumpe/lår vil på sikt kunne forme denne kroppsdelen og gjøre den fastere. Og på sikt forebygge slapphet og cellulitter. Men først og fremst synes jeg det fysiske og psykiske velværet man får av trening er det viktigste. Alt det andre er bare bonus. Dette ble fryktelig generelt da, jeg kunne som sagt skrevet en fysiologisk avhandling om hypertrofi og de forskjellige muskelcellene men ser ikke helt vitsen med det. Er litt overrasket over din historie da, siden det som regel ikke lar seg gjøre for en kvinne å legge på seg mer enn 2-3 kilo med ren muskelmasse på 1 år. Dette høres ikke mye ut, og det er det heller ikke. Har en klient som ble superhekta på vekttrening og trener tungt. Hun har gjort det 1 1/2 år. Veide 53 kilo når hun begynte. Nå veier hun 57 og har gått opp 1 størrelse i bukser og topper, men er like smal rundt livet. Hun har svært gode gener for vekttrening og det er ikke vanlig med så gode resultater som hun har fått. Og enda tok det nesten 1 år før de store endringene skjedde. Så du må vel osgå ha noen supergener på området da! Og siden du ikke ønsker å legge på deg masse muskler kan du vel bare holde deg til dansen og kanskje få en flink treningsveileder til å sette opp et personlig tilpasset høyreps-program for deg? Lykke til da! Har litt lyst til å illustrere hva jeg mener med bulemuskler, det ser du her: http://www.female-bodybuilders.org/annie-rivieccio/ Dette derimot synes jeg er en vakker og veltrent kvinnekropp: http://www.iform.no/profiler/margot_jakobsen.shtml Se særlig på det store sort/hvitt-bildet av henne bakfra. Den ryggen og rumpa! Tror kanskje dette viser at synet mitt er litt forskjellig fra de fleste av dere andre...
aline Skrevet 12. september 2003 #49 Skrevet 12. september 2003 Petruska: Vi har litt forskjellig syn på vakker, veltrent kvinnekropp ja! :blunke: Jeg synes at også hun på den nederste linken er "for mye muskler" etter min smak. Men akkurat det er jo kun smak og behag. Jeg ble faktisk selv også "overasket" over muskelvolum på kort tid, men ikke positivt. Bare av å trene stepp-aerobic hver dag i ett halvt år, hadde jeg utviklet den "mannemuskelen" som buler på innsiden av låret/kneet, og den store lårmuskelen var bulete når jeg spente den og bare stor ellers. + rumpe og lår samme. Dette var før jeg utviklet noe særlig kvinne-former, og jeg hadde lite fett, så det syntes veldig og veide endel. Jeg har selv spurt om det ikke vil lønne seg for meg å trene lettere og flere rep grunnet dette, men fått svada til svar. (tror mye av grunnen til det, er at man synes det er fint med muskler og som du selv sier, så er det ikke vanlig å få bulemuskler uten å jobbe hardt for det.) Nå som voksen, blir det slik Juggernautet beskriver, ved vekttrening bygger musklene seg fremdeles store, i tillegg til at fettet ikke forsvinner i lik takt.... og det blir derfor stort og ulekkert. Kan godt hende jeg med rett kosthold og hard trening kunne bygd kroppen min, at jeg har anlegg for det, problemet er bare at jeg ikke ønsker det. Men men, jeg takker for råd og tips.
Gjest Lady-M Skrevet 12. september 2003 #50 Skrevet 12. september 2003 Synes hun nederste er veldig flott ja. Men synes hun her www.lenajohannesen.com også er flott. Hun har kanskje mange kaller for bulemuskler, noe jeg synes er fint. Men smak og behag.... Da jeg vurderte å stille i Fitness, tenkte jeg et år frem i tid. Jeg begynte å trene som om jeg skulle stille, men fant ut at det ikke var noe for meg.... å vise frem kroppen sin. Dessuten går det voldsomt ut over humøret med så streng diett i dagene før konkurransen, tror ikke mannen min synes jeg bør bli mer morgengretten nå.... Morsomt å lese at det er flere som trener bevisst! Stå på alle sammen!
Mogens Skrevet 12. september 2003 #51 Skrevet 12. september 2003 Enig med deg "Miss-Tricky" at det er morsomt at det var flere som var interresert i å holde seg i form! Bildet er av meg ja. Er helt fornøyd jeg. Man har forskjellige mål. Allikevel merker jeg at disse målene har forskjøvet seg litt med årene . Jeg begynte å trene fordi jeg følte meg så tynn i forhold til høyde, og hadde dårlig selvtillitt. Det er merkelig hva kropp kan gjøre med den! Det er også så deilig å føle "spennet" i kroppen og føle seg i form. Når det gjelder jenter, synes jeg den perfekte jentekropp er godt trent, altså stram og fin. Dvs. at bilder av jenter som strammer, som jentene på deres linker, kan bli nesten litt mye . At jenter er litt markert, er VELDIG stilig!!!!!!! Mogens
Gjest Liblie Skrevet 12. september 2003 #52 Skrevet 12. september 2003 Hva med en mann som veier 96 kg, er 170 cm høy og løfter 200 kg i benkpress på det meste? Er det bra? Han har trent med vekter i 16 år, og har 100% "rent mel i posen".
Mogens Skrevet 12. september 2003 #53 Skrevet 12. september 2003 Det er VELDIG BRA. Det er ytterst få i Norge som tar 200 kilo i benkpress uansett vekt. Det er klart han er litt kraftigere enn mange, med sin "lave" høyde, men allikevel! Mogens
Gjest Petruska unplugged Skrevet 12. september 2003 #54 Skrevet 12. september 2003 Hmm, linken min til bulemuskeldama funker visst ikke lenger. Sjekk ut henne i stedet: http://www.femalemuscle.com/galleries/andr...ette/index.html Hva synes dere :o ?
Mogens Skrevet 12. september 2003 #55 Skrevet 12. september 2003 Deilig. Håper ikke hverken du Petruska eller Miss-Tricky vil se slik ut :o Mogens
Mathias Skrevet 12. september 2003 #56 Skrevet 12. september 2003 200 i benk er jo MASSE ja!.. Er bare 1,73 selv jeg, og tar vel 250 i knebøy, og DET er mye! Har aldri opplevd noen av byggegutta som tar like mye som meg der... Men det er jo bena, some er laaangt større og sterkere enn armene/brystet på de fleste.....
Mogens Skrevet 12. september 2003 #58 Skrevet 12. september 2003 Hverken ren eller pen Og du Jugger, er det med fristang? Hvor dypt gikk du da? Mogens
Gjest Petruska unplugged Skrevet 12. september 2003 #59 Skrevet 12. september 2003 Ren nei? Sikkert ikke, synes til og med det ser ut som hun har begynt å få utovertiss! Nei jeg har aldri sett slik ut og ønsker det heller ikke... Dessuten synes jeg noe av vitsen er å se hva man kan få til uten å spe på med hormoner. Jugger: Du er jo SINNSYKT sterk i bena da! Imponert! :o
Mathias Skrevet 12. september 2003 #60 Skrevet 12. september 2003 Gammel sprinter jeg... Fristang og nitti grader ja. Er vel ikke så sinnsykt sterk, men trener bena i motsetning til byggegutta...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå