Gå til innhold

PLUKK OPP MØKKA!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er ute og går tur ser jeg dessverre utrolig mange ekle hunderuker omkring som hundeeiere ikke har plukket opp etter hundene sine! Jeg er så lei! Selv om det er midt på natten og ingen ser deg skal du likevel plukke opp etter hunden din, for den ligger der faktisk NESTE DAG! Det er ikke rart folk i borettslag osv. har vanskeligheter med å ha lov til å ha hund når det er folk som dere (dere vet selv hvem dere er) som ødelegger ryktet til oss andre ansvarlige hundeeiere! Det er IKKE gøy å tråkke i bæsj, det lukter vondt og det ser ikke pent ut verken i snø eller grønt gress. Ennå dummere er de som legger igjen ruker midt i gågata eller på turstier, hva tenker dere med? Blir like sjokkert hver gang jeg ser ruker omtrent så svære at de er større enn hunden min...

Dere ødelegger mer enn dere aner! Når jeg snakker med folk som misliker hunder, så hører jeg i undertonen at det ikke egentlig er hunden de misliker, men hundeholdet. De er redd hunder som ikke er under kontroll (eierens feil), de er redd hunder som hopper opp (eierens feil) og de hater å tråkke i hundebæsj (også eierens feil). Og dette går ut over oss andre!

Og ikke kom med kommentarer under som : -hvis jeg er i skogen og hunden driter under et tre utenom gangstien så vet jo ingen om det er hund eller hjort som har dreti... Det ER selvfølgelig heller ikke det jeg snakker om, jeg snakker om i byen, på gangstier, i nabolaget, det som er hverdagslig. Der DRIT ikke hører hjemme! Det går an å tenke selv.

Og til dere som bare ikke "klarer" å kaste posen i søpla: kjøp biologisk nedbrytbare poser, ingen burde ha samvittighet til noe annet! Det tar minst 40 år for en vanlig pose å brytes ned i naturen, mens det tar 40 dager for miljøposer. Tenk på det! Kast posen i søpla hvis det er mulig!

Det er et ordtak jeg elsker:

"Kvalitet er å gjøre det riktig også når ingen ser på"

Tenk litt på det neste gang hunden din driter og du vet at ingen ser på... hva sier samvittigheten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Jeg plukker opp, hver gang :hund:

Skrevet

Så bra!! :klemmer:

Skrevet

Helt enig! Her jeg bor er det av og til såpass ille at både jeg og hunden må balansere mellom rukene på enkelte deler av strekningen. Skjønner ikke at folk ikke plukker opp når de selv bruker den samme veien. Jeg kan akseptere at man en dag har gått tom for poser og derfor ikke får plukket opp, men det er snakk om de samme folka som aldri gidder :kjefte:

Selv forsøker jeg alltid å passe på at jeg har med nok poser, men det har gått galt et par ganger. Som da hunden hadde "tømmedag" og etter å ha plukket opp 9 ganger var det ikke flere poser igjen. Er det i nærheten av der jeg bor plukker jeg det opp så fort jeg får tak i nye poser, men er det en halv mil unna går jeg dessverre ikke tilbake for å gjøre det, det skal jeg ærlig innrømme. Heldigvis har jeg en hund som gjør sitt fornødne så langt ut i grøftekanten som mulig, men det er jo uansett mitt ansvar å plukke opp...

Det ligger som regel mest møkk der det ikke er avfallsdunker i nærheten. Mulighet til å kvitte seg med posen kjapt kan være et godt tiltak, for ingen synes det er gøy å gå rundt og bære på bæsj. I nabokommunen har de satt opp flere stativ med gratis poser til de med hund, og det synes jeg er supert! Det er hundeeiers ansvar å plukke opp, om det så er flere kilometer til nærmeste søppeldunk, men det skader ikke å sørge for at dunkene er godt spredt rundt i byen. Om jeg ser en som ikke plukker opp hender det jeg gir vedkommende en pose (har alltid med meg noen i jakkelommen), og jeg har fortsatt tilgode å se en som ikke tar nevnte pose i bruk :fnise:

Skrevet

Jeg hadde tilfeldigvis engangshansker i jakkelomma (pga en jobb jeg hadde). Og når jeg så en gammel mann som hadde en hund som dreit ,og så han bare snudde seg og gikk videre, så vurderte jeg å plukke opp driten og pælme det på han! og løpe før han så ansiktet mitt.

Selvfølgelig så burde jeg sagt fra, men forhåpentligvis vil han bli fillerista av en eller annen i nærmeste fremtid.

Uansett så kommer jeg til å samle opp driten, og legge det i postkassa til synderen hvis jeg noen gang buster en jeg vet hvor bor!!!

Skrevet

Jeg plukker også opp! :hund:

Et par ganger har det hendt at jeg har gått tom for poser eller at jeg har mistet den uten å merke det (da går jeg samme vei tilbake og leter), og da har jeg faktisk gått tilbake for å plukke opp senere.

En gang dette skjedde langt unna hjemmet mitt, så ringte jeg på døren til et par av husene for å høre om noen hadde en eller annen form for pose til meg, men ingen åpnet.. :( Da tok jeg en pinne og kastet det inn under en busk. Følte meg ikke veldig lur på høylys dag, men tenker som så at hvis noen har sett hele episoden har de også sett meg som frenetisk tømmer lommene etter en skjult pose, og ringer på hos gud og hvermann! :sjenert:

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Er så enig så enig!!! Min hund har en lei tendens til å spise bæsj, derfor må jeg følge med på ALT hun foretar seg når vi er på tur, for det ligger og slenger dritt overalt! Jeg vil ikke at hunden min skal få makk heller!!!

PLUKK OPP DRITTEN OPPI BØTTA

ELLERS ER DU TETT I NØTTA!!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...