Gjest Gjest_trist_* Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Hvor lang tid tar før man glemmer en man har vært sammen med i 8 år? Eller er det noe som aldri skjer? Fortvilet, drittsekken har kastet bort så mange år på elendighet må han brenne i helvetet!!! Hva må jeg gjøre for glemme/slette hele min fortid, vil ikke ha noe av den, er så vond og smertelig.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Jo, det skjer. Ikke i morgen. Men så lenge du trenger. Tiden leger alle sår... det er en klisjé, men det er jo en grunn til at en klisjé er nettopp det. Du tar en dag av gangen. Du skaper deg en ny fortid, ved å fortsette på fremtiden. Du vil vel ikke la denne personen ødelegge resten av livet ditt? Hvem er egentlig det viktigste du har? Det er deg selv! Hold deg opptatt med venner og aktiviteter, jobb og familie, prøv noe nytt og spennende. Si til deg selv hver dag: jeg er glad, jeg er fornøyd, jeg er et flott menneske (foran speilet, til du begynner å le fordi du ser så idiotisk ut der du står og snakker til deg selv). Det er ikke tull, det funker... det kalles selvsuggesjon. Litt etter litt, dag etter dag, til en dag du lurer på hvorfor i helv*** du kastet bort tid på bekymring og dystre tanker!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Rydd vekk alt som minner om ham. Bilder, gaver osv. Ikke kast det, men legg det bort i minst 6 måneder. Gjør de tingene som du liker, som han ikke liker. Se på de TV-seriene du vil, ha rosa duk på stuebordet, spis godteri før middag eller spis popcorn i senga, se på jentefilmer eller hva det nå enn var du ikke gjorde mens du var i forholdet med ham. Fyll fritiden din med andre aktiviteter og mennesker. Vær litt pågående på dem rundt deg og si at du trenger å komme deg ut litt. De fleste vil forstå dette godt. Ikke syt og klag, snakk om ham minst mulig. Skriv opp alle hans positive sider og alle deres positive minner i en notisbok og alle de negative sidene og minnene i en annen bok. Hvis du føler at du hater ham, les litt i boka med gode minner, hvis du blir lei deg fordi du har mistet ham, les litt i boka med mindre gode minner. Minn deg selv på at du er et selvstendig menneske som klarer deg fint alene og at du fortjener noe bedre enn ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå