Gjest brud 2010? Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Så har samboeren omsider fridd, og vi tenkte igrunn å få til et bryllup i løpet av året. (Ser etter litt søking på nett at man nok må være tidlig ute med å bestille en del steder, men uansett; vi kan gifte oss i 2011 også vi..) Det viktigste er å finne et romantisk sted. Kanskje på fjellet? Vi ser for oss bare de nærmeste rundt oss på gjestelista (23 stykker), og har derfor lyst til å være på samme sted fra fredag til søndag. Det ville kunne lage en fin ramme rundt begivenheten. ravene mine er at det må være på Østlandet (evt østlandsnært.. innen 3 timers kjøring fra Oslo kanskje..). Det må være koselig å bo der, og det gjør ikke noe om de er kjent for god mat. Finnes det ultimate, trivelige sted?? Det trenger ikke være kirke i nærheten. Tips mottas med takk, for jeg søker og søker og søker og blir bare mer og mer forvirret. Noen som har vært i bryllup de husker ekstra godt?
Amalie_85 Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Villa Malla (?) er veldig pent ut fra bilder hvertfall. Har ikke vært der selv, men vet om noen som skal gifte seg der.
Kine28 Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Så har samboeren omsider fridd, og vi tenkte igrunn å få til et bryllup i løpet av året. (Ser etter litt søking på nett at man nok må være tidlig ute med å bestille en del steder, men uansett; vi kan gifte oss i 2011 også vi..) Det viktigste er å finne et romantisk sted. Kanskje på fjellet? Vi ser for oss bare de nærmeste rundt oss på gjestelista (23 stykker), og har derfor lyst til å være på samme sted fra fredag til søndag. Det ville kunne lage en fin ramme rundt begivenheten. ravene mine er at det må være på Østlandet (evt østlandsnært.. innen 3 timers kjøring fra Oslo kanskje..). Det må være koselig å bo der, og det gjør ikke noe om de er kjent for god mat. Finnes det ultimate, trivelige sted?? Det trenger ikke være kirke i nærheten. Tips mottas med takk, for jeg søker og søker og søker og blir bare mer og mer forvirret. Noen som har vært i bryllup de husker ekstra godt? Gratulerer med forlovelse! Hva med Losby Gods ved Lillestrøm? Eller kanskje Refsnes gods ved Moss ... Finnes mange flotte hoteller og steder i dette landet. Mine personlige favoritter er Englegård i Tvedestrand samt Hotel Union Øye (men det blir nok litt langt unna for dere, selv om det er et helt sinnssykt vakkert sted). Håper dere finner noe som passer dere!
Gjest Spinell Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 (endret) Dette er i alle fall et romantisk sted som brukes mye til bryllup. Jeg har ikke prøvd ut stedet selv, men du verden så flott det ser ut Avstanden fra Oslo er ca 2 timer. Endret 8. mars 2010 av Spinell
Thinkerbelle Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Union Høtell Øye:) Da har du muligheter for fine fjellturer også dersom dere ønsket det:)
TKB77 Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Vi skal gifte oss på Villa Fridheim ved Krøderen. Kjempefint, og veldig romantisk eventyrsted Vi satser også på helg fra fredag til søndag. Vi har reservert rom til gjestene på hotellet der, og blir fraktet i båt fra kirka til Villa Fridheim hvor festen blir! Tror dette blir et knall opplegg, vi gleder oss stort Dette ligger forresten ca 1,5 t kjøring fra Oslo.
Thinkerbelle Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Vi skal gifte oss på Villa Fridheim ved Krøderen. Kjempefint, og veldig romantisk eventyrsted Vi satser også på helg fra fredag til søndag. Vi har reservert rom til gjestene på hotellet der, og blir fraktet i båt fra kirka til Villa Fridheim hvor festen blir! Tror dette blir et knall opplegg, vi gleder oss stort Dette ligger forresten ca 1,5 t kjøring fra Oslo. Vi var innom denne plassen - veldig fin!
ejoty Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Dersom dere etter hvert skulle gå bort i fra overnattingssted og utenfor å være Oslo vil jeg bare tipse dere om Østmarkseteren. Var på julebord der med jobben i 2009 og det var veldig flott der, og utrolig god mat.
Thinkerbelle Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Union Høtell Øye:) Da har du muligheter for fine fjellturer også dersom dere ønsket det:) oi, beklager. Leste ikke godt nok, og så ikke at du ville ha på østlandet.. sorry!
jane_austen Skrevet 13. mars 2010 #10 Skrevet 13. mars 2010 Hennivangen, Nes villmarksforum i nes på romerike! ca. 1 time fra oslo. Fantastisk koselig sted i skogen ved et idyllisk vann med selskapslokale med bar og et eget lite hotellbygg med romantisk brudesuite i tårnet Der skal jeg gifte meg i sommer! Vi skal ikke ha selve vielsen der, men vet at det er flere andre par som har hatt humanistisk vielse der ute ved vannet!
superior Skrevet 17. mars 2010 #11 Skrevet 17. mars 2010 http://www.andvordgard.no/ eller http://www.dvgl.no/vare-steder/roeisheim/ Sistnevnte har eget kapell, samt kort vei til en 850 år gammel stavkirke. Ser du ikke krever kirke, bare nevnte det. Begge disse ligger nok en 5 timer fra Oslo med bil dessverre, men jeg er iallefall helt forelsket - og helt overbevist om at både maten, atmosfæren, naturen rundt og alt annet er perfekt for mitt drømmebryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå