Gjest Eurodice Skrevet 9. mars 2010 #21 Del Skrevet 9. mars 2010 What? Vestfold og Østfold? Ikke sammenlign disse fylkene dialektmessig 'a... Årntli høres tullete ut. Hva sier du, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. mars 2010 #22 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Jeg sier ånkli. Årntli høres helt nissete ut på min dialekt. Hvor får du k-en fra? Mer "nissete" det. Endret 9. mars 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sørlandsjente Skrevet 9. mars 2010 #23 Del Skrevet 9. mars 2010 Ånkli "nå hær mi det ånkli kosli" kommer med dialekten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 9. mars 2010 #24 Del Skrevet 9. mars 2010 årntli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 9. mars 2010 #25 Del Skrevet 9. mars 2010 Dette ordet hører ikke hjemme i min dialekt, men hvis jeg bruker det så er det i betydningen "skikkelig". "Ein skikkelige/årntlige mann". (e-en skal være med, ja) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. mars 2010 #26 Del Skrevet 9. mars 2010 Dette ordet hører ikke hjemme i min dialekt, men hvis jeg bruker det så er det i betydningen "skikkelig". "Ein skikkelige/årntlige mann". (e-en skal være med, ja) Er du fra Stavanger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 9. mars 2010 #27 Del Skrevet 9. mars 2010 Er du fra Stavanger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. mars 2010 #28 Del Skrevet 9. mars 2010 Stavangerdialekten synes jeg er utrolig sjarmerende. Jeg hadde smeltet som smør hvis jeg ble kjent med en mann derfra . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 9. mars 2010 #29 Del Skrevet 9. mars 2010 Stavangerdialekten synes jeg er utrolig sjarmerende. Jeg hadde smeltet som smør hvis jeg ble kjent med en mann derfra . Takk. Hehe, jeg går jo rundt og håper at en mann fra en annen kant av landet vårt skal smelte av min dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #30 Del Skrevet 10. mars 2010 Dere som uttaler ordet på denne måten, hvordan får dere med dere d-en? Sier dere årnd-tli? Jeg sier det nesten som "årntli", men ikke med en så "skarp" t-lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #31 Del Skrevet 10. mars 2010 Eg seier "ordntleg" på min dialekt. Er fra Sogn og Fj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #32 Del Skrevet 11. mars 2010 Sier årntli, kommer fra Hedmark. Bare for nysgjerrighetens skyld (med fare for å kuppe tråden): Dere som sier ånkli: hvordan uttaler dere "egentlig"? Enkli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 11. mars 2010 #33 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Årntli eller ånkli. Veksler litt er nå bare sånn dialekta mi er! Og jeg sier egentli Endret 11. mars 2010 av Fnisu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 11. mars 2010 #34 Del Skrevet 11. mars 2010 Årntlih' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 14. mars 2010 #35 Del Skrevet 14. mars 2010 Ånk(e)li E-en i midten uttales bare såvidt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 14. mars 2010 #36 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Årntli eller ånkli. Veksler litt er nå bare sånn dialekta mi er! Og jeg sier egentli Sier du det med trykket på den første eller andre e-en? Jeg har nemlig hørt det uttalt på begge måter. Selv har jeg trykket på den første. Endret 14. mars 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michi Skrevet 14. mars 2010 #37 Del Skrevet 14. mars 2010 Ångkli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 15. mars 2010 #38 Del Skrevet 15. mars 2010 Sier du det med trykket på den første eller andre e-en? Jeg har nemlig hørt det uttalt på begge måter. Selv har jeg trykket på den første. Jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. mars 2010 #39 Del Skrevet 21. mars 2010 Årntli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 21. mars 2010 #40 Del Skrevet 21. mars 2010 Sier ikke det ordet så ofte egentlig, men det blir ca slik: årntli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå