Gjest fiske Skrevet 8. mars 2010 #1 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvordan uttaler du ordet 'ordentlig'? Sier du det som det skrives? Selv sier jeg 'ånkli' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #2 Del Skrevet 8. mars 2010 åntli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 8. mars 2010 #3 Del Skrevet 8. mars 2010 Årntli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megvel Skrevet 8. mars 2010 #4 Del Skrevet 8. mars 2010 Årntli, noen ganger med g på slutten. Før sa jeg ånkli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. mars 2010 #5 Del Skrevet 8. mars 2010 Årntli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 8. mars 2010 #6 Del Skrevet 8. mars 2010 Årntli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #7 Del Skrevet 8. mars 2010 Årntli. Høres jo helt teit og ikke minst stygt ut når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 9. mars 2010 #8 Del Skrevet 9. mars 2010 Bruker ikke det ordet i min dialekt når jeg tenker meg om. Bruker vel heller ''skikkelig''. Men skal jeg uttale det, så sier jeg det som det er skrevet, ''ordentlig''. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #9 Del Skrevet 9. mars 2010 Ordntli eller årtnli, ånkli bruker jeg bare om jeg tuller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #10 Del Skrevet 9. mars 2010 Årndtli, men sier og skriver ofte "ånkli" på tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 9. mars 2010 #11 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg sier ånkli helt naturlig, jeg.... Prøver å si årntli for det høres litt voksnere ut, men det ender som regel med at jeg bytter det ut med skikkelig, veldig, eller andre passende ord.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psiv Skrevet 9. mars 2010 #12 Del Skrevet 9. mars 2010 Årntli Hører det er en del som sier årdéntli.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 9. mars 2010 #13 Del Skrevet 9. mars 2010 "årdentlig" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 9. mars 2010 #14 Del Skrevet 9. mars 2010 Årntli Hører det er en del som sier årdéntli.. De samme som sier egéntlig? Kanskje et fenomen fra -foldfylkene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #15 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg sier ånkli. Årntli høres helt nissete ut på min dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #16 Del Skrevet 9. mars 2010 De samme som sier egéntlig? Kanskje et fenomen fra -foldfylkene? What? Vestfold og Østfold? Ikke sammenlign disse fylkene dialektmessig 'a... Årntli høres tullete ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 9. mars 2010 #17 Del Skrevet 9. mars 2010 Årntli her å.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #18 Del Skrevet 9. mars 2010 Årndtli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 9. mars 2010 #19 Del Skrevet 9. mars 2010 What? Vestfold og Østfold? Ikke sammenlign disse fylkene dialektmessig 'a... Årntli høres tullete ut. Nå er jeg fra ene siden av fjord'n og bor på den andre, og må nok fortelle deg at det er flust av likhetstrekk. Antar du er fra vestfold siden du reagerte slik? Minner deg på at den tykke fredrikstad-dialekten kun er en liten del av østfold-dialekten, selv om det er den "alle" forbinder med fylket, møter man den sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. mars 2010 #20 Del Skrevet 9. mars 2010 Årndtli Dere som uttaler ordet på denne måten, hvordan får dere med dere d-en? Sier dere årnd-tli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå