Gå til innhold

Samboerforholdet fungerer ikke lenger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trist_*
Skrevet

Etter mange års samboerskap med mitt og ditt barn, er det dessverre bare å innse at vi ikke har fått livet til å fungere. Meninger og innstillinger til mye går helt på kryss, og forskjellene på hva vi ønsker bare større og større. Jeg er fortsatt glad i h*n men å fortsette sånn dreper alt av følelser.

Kan et kjæresteforhold fungere etter at vi har flyttet fra hverandre og ikke lenger må forholde oss til det som er vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Etter mange års samboerskap med mitt og ditt barn, er det dessverre bare å innse at vi ikke har fått livet til å fungere. Meninger og innstillinger til mye går helt på kryss, og forskjellene på hva vi ønsker bare større og større. Jeg er fortsatt glad i h*n men å fortsette sånn dreper alt av følelser.

Kan et kjæresteforhold fungere etter at vi har flyttet fra hverandre og ikke lenger må forholde oss til det som er vanskelig?

Jeg kan ikke svare på det siste spørsmålet ditt men jeg kan stille noen spørsmål og komme med egne refleksjoner fra eget liv.

- hva er det som er vanskelig i forholdet? Er det praktiske ting, måter å gjøre ting på, barneoppdragelse?

- du skriver at meninger og innstillinger går på kryss. I forhold til hva?

Uten at jeg vet noe mer om dette er det vanskelig å gi deg noen råd. Hva er det dere ikke trenger å forholde dere til hvis dere flytter fra hverandre? Det som blir annerledes er jo det som har med barna å gjøre samt hvordan dere organiserer dagene (husarbeid, fritid, alenetid, gutteturer, jenteturer). Det praktiske kan man jo forhandle på. Men barneoppdragelse og det som direkte berører dere som kjærester er mer emosjonelt.

Det som skurrer for dere vil sikkert fortsette å skurre selv om dere flytter fra hverandre - nå når dere først har bodd sammen.

Men som sagt - hvis du har lyst til å si noe mer om "ståa" så blir det lettere å svare deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...