Gå til innhold

Jeg må bruke ordnok for den miste ting

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

men ikke fordi jeg er dårlig i norsk, men fordi enkelte må hakke på skrivefeil hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice
men ikke fordi jeg er dårlig i norsk, men fordi enkelte må hakke på skrivefeil hele tiden.

Hvor er du utsatt for det, mener du her på KG? Språkforumet er et fristed for alle som er opptatt av godt språk, slik jeg oppfatter det. Deilig å få ut "dampen" av og til :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvor er du utsatt for det, mener du her på KG? Språkforumet er et fristed for alle som er opptatt av godt språk, slik jeg oppfatter det. Deilig å få ut "dampen" av og til :) .

Er bare på kg jeg skriver, så ja, kg.

Men er ikke umulig at jeg hadde gjort det samme andre steder også for språkpolitiet er overalt.

Må nok si at jeg er oppdatt av at andre skriver mest mulig rett, men synes egentlig ikke noe om den evige hakkingen på den minste skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Er bare på kg jeg skriver, så ja, kg.

Men er ikke umulig at jeg hadde gjort det samme andre steder også for språkpolitiet er overalt.

Må nok si at jeg er oppdatt av at andre skriver mest mulig rett, men synes egentlig ikke noe om den evige hakkingen på den minste skrivefeil.

Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg mener ikke å hakke på noen, som du skriver. Det har hendt noen få ganger at jeg har oppgitt riktig skrivemåte til noen i andre fora, når jeg ser at de skriver et ord konsekvent feil.

Når det gjelder språkforumet, synes jeg du er vel nærtagende når du tar innlegg her som "hakking" på deg. Jeg har ikke sett at det blir referert til enkeltpersoner noen gang når man påpeker skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg mener ikke å hakke på noen, som du skriver. Det har hendt noen få ganger at jeg har oppgitt riktig skrivemåte til noen i andre fora, når jeg ser at de skriver et ord konsekvent feil.

Når det gjelder språkforumet, synes jeg du er vel nærtagende når du tar innlegg her som "hakking" på deg. Jeg har ikke sett at det blir referert til enkeltpersoner noen gang når man påpeker skrivefeil.

Å, nå tror jeg du misforstod. Det er i de enkeltes innlegg jeg har sett det, ikke egne innleg på språkforumet.

Jeg snakkr om folk som siterer og gjerne slenger ut en frekk komentar i tilegg i forskjellige innlegg.

Er vel egentlig bare de jeg prater om. Enkelte ganger kan det jo være greit, men det burde skje på en hyggelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Å, nå tror jeg du misforstod. Det er i de enkeltes innlegg jeg har sett det, ikke egne innleg på språkforumet.

Jeg snakkr om folk som siterer og gjerne slenger ut en frekk komentar i tilegg i forskjellige innlegg.

Er vel egentlig bare de jeg prater om. Enkelte ganger kan det jo være greit, men det burde skje på en hyggelig måte.

Slik å forstå, da har jeg misforstått deg. Å sitere fra et innlegg for å være ironisk er lavmål, hvis det ikke er tydelig at det er ment å være på tøys, slik som i Snikk-snakk for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det norske språket står for fall. Både på grunn av for mange låneord fra det engelske språk, men også på grunn av sløve folk som deg, trådstarter.

De fleste her inne har nok opplevd at det kan dukke opp en liten skrivefeil eller to i innleggene sine, men dersom du til stadighet blir korrigert på grunn av skrivefeil, burde du anstrenge deg litt mer. Dårlig språk vitner ofte om latskap og dårlig holdning.

Dersom du har dysleksi derimot blir det jo en annen sak, men da er det ikke verre enn at man føyer til en liten parantes hvor man opplyser om dette. Folk er jo ike tankelesere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig språk vitner ofte om latskap og dårlig holdning.

Eller latskap/ressurs mangel fra skolen sin side. Når jeg gikk på barneskolen kom fram at jeg hadde problemer med og forstå grammatikk og rettskrivning og at jeg derfor trengte ekstratimer i norsk. Fikk 1 time i mnd et halvt år også fikk jeg ikke mer. Skolen mente at foreldrene mine fikk "fikse" det.

Last ned nettleseren Firefox, og sett språket til Norsk bokmål så blir feilskrevne ord merket. Slik som i f.eks Word.

Kan du forklare litt nærmere hvordan det fungerer? For jeg har satt språket til norsk bokmål, men feilskrevne ord blir ikke merket her. Er det noe mer jeg må krysse av for?

Endret av Sessipn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...