Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

heisann. Jeg har blitt utsatt for en rekke ubehagelige og lite morsomme ting det siste halve året.

Deriblant hærverk på bilen min, "drittsnakking" om meg mens jeg er tilstede, og nå har de også beskyldt meg for en politisak.

Alfa hannen i gjengen la ut på sin facebook side "hans side av saken" noe som er rein svada, og la ut mitt fulle navn. Med så mange felles venner deriblant arbeidskollegar så kjenner jeg at jeg blir ordentelig lei meg. Jeg har ingen kapasitet til og forsvare meg selv på siden hans, da jeg ikkE er venn med han på facebook og ikke har tilgang til siden hans

Men via felles venner, hadde jeg tilgang til det han hadde skrevet.Og har tatt en såkalt "print screen" av det hele.

Hva syntes dere jeg burde? Burde jeg anmelde det? Eller kommer jeg ingen vei med det? Privat søksmål?

Videoannonse
Annonse
Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Håper du anmeldte hærverket i det minste.

Aner ikkje om politianmeldelse pga den sida vil føre noen vei, men det veit nok noen andre her inne.

Gjest Gjest_Konservativ Mann_*
Skrevet
heisann. Jeg har blitt utsatt for en rekke ubehagelige og lite morsomme ting det siste halve året.

Deriblant hærverk på bilen min, "drittsnakking" om meg mens jeg er tilstede, og nå har de også beskyldt meg for en politisak.

Alfa hannen i gjengen la ut på sin facebook side "hans side av saken" noe som er rein svada, og la ut mitt fulle navn. Med så mange felles venner deriblant arbeidskollegar så kjenner jeg at jeg blir ordentelig lei meg. Jeg har ingen kapasitet til og forsvare meg selv på siden hans, da jeg ikkE er venn med han på facebook og ikke har tilgang til siden hans

Men via felles venner, hadde jeg tilgang til det han hadde skrevet.Og har tatt en såkalt "print screen" av det hele.

Hva syntes dere jeg burde? Burde jeg anmelde det? Eller kommer jeg ingen vei med det? Privat søksmål?

Det skal mye til for å vinne fremm med et søksmål dersom det dreier seg om ren synsing av typen "jeg synes person "A" er en drittsekk".

En høyesterettsdom fra 1994 slo imidlertid fast at enhver falsk beskylding av negativ karakter er å anse som en ærekrenkelse. Dette må nok modifiseres noe, i hvert fall for pressens vedkommende, i lys av senere avgjørelser i den europeiske menneskerettighetsdomstolen.

Bopliktdommen slår imidlertid fast at beskyldninger om straffbare forhold er å anses som ærekrenkelse.

Anbefaler deg å få saken vurdert av en advokat. Har du innboforsikring vil store deler av kostnadene kunne dekkes av rettshjelpsdekningen der (som regel betaler du egenandel på 3000 - 4000 kr, samt 20% av det overskytende).

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Konservativ Mann, hvordan kan jeg kontakte deg? Jeg vil sende deg en e-post hvis det er mulig!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Skjønner ikke at jeg kommer noe vei med "drittsnakkingen".

Men det må da være ulovelig og skrive fullt navn, og utgi meg for å være skyldig i en straffesak..Følger meg helt maktesløs

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet
Konservativ Mann, hvordan kan jeg kontakte deg? Jeg vil sende deg en e-post hvis det er mulig!

Hvis du går inn på advokat.no finner du advokater i Oslo som kan dette med ærekrenkelse.

Skrevet

Ja, alle slike forhold bør uansett anmeldes, slik at de i andre enden får signaler om at de ikke kan ture fram slik de vil! Og har du "vitner" i form av folk som har sett på fb-siden hans, og som er på ditt parti, er det enda bedre.

Lykke til! Du har min fulle sympati. Folk kan være så fæle i blant.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Tror du i det minste kan rapportere han idioten på facebook, tror det er brudd på reglene deres at han kringkaster ditt navn og ting du liksom har gjort.

You will not post content or take any action on Facebook that infringes or violates someone else's rights or otherwise violates the law. We can remove any content or information you post on Facebook if we believe that it violates this Statement.

http://www.facebook.com/terms.php

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...