Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Jeg har ikke brukt velværeforumet før, men håper dere kan hjelpe meg litt! :)

Jeg har aldri hatt noe problem med tørr hud før heller, ikke om vinteren en gang, men nå plutselig har jeg fått tørre flekker på kinnene. Jeg pleier å bruke foundation, men det må jeg bare kutte ut, for det fester seg ekstra godt i de tørre områdene og ser ikke ut!

Jeg har litt røde flekker i ansiktet, men det plager meg ikke nevneverdig, jeg vil bare gjerne fortsette å bruke foundation uten at det ser så skjemmende ut. (Bruker fuktighetskrem morgen og kveld.)

Tips?

Takk på forhånd! :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Gjest Heidie
Skrevet

Har du en god skrubb? Denne dumme kalde vinteren har vært kjip mot min hud også, det som har hjulpet er en god skrubb (MD Formulations Face and Body Scrub), etterfulgt av en god repairkrem (MD Formulations Critical Care Skin Repair Complex). Det tok knekken på de tørre flekkene :)

Skrevet

Alt jeg har er fuktighetskrem.

Hvor får man kjøpt denne skrubben og kremen? Brukes de daglig? Og det er synd å si det, men på mitt budsjett kan jeg ikke bruke mer enn rundt 50 - 60 kroner, finnes det gode produkter innenfor denne prisklassen?

Puh, mange spørsmål.

Takk for raskt svar! :)

Gjest Heidie
Skrevet (endret)

Nei, for 50-60 kr tror jeg desverre ikke du får noe brukelig :S Produktene jeg snakket om får du billig på Prettyskin4less.com :)

EDIT: Det koster litt mer enn 50-60 kr å ta vare på huden sin, så syns du burde skru opp budsjettet ditt litt ;)

Endret av Heidie
Skrevet

Jeg skulle gjerne gjort det altså, men må nesten prioritere mat (har rundt 500kr i måneden etter husleie...) :) Skulle gjerne fått bukt med denne tørrheten likevel. Ingen andre tips? Kremer, ansiktsmasker en kan lage selv/kjøpe relativt billig?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skulle gjerne gjort det altså, men må nesten prioritere mat (har rundt 500kr i måneden etter husleie...) :) Skulle gjerne fått bukt med denne tørrheten likevel. Ingen andre tips? Kremer, ansiktsmasker en kan lage selv/kjøpe relativt billig?

Lever du på 500kr måneden? :sjokkert:

Det du kan gjøre selv er å varsomt sirkulere en våt klut i ansiktet som en skrubb. Fortsett og hold den våt. Også kan du smøre honning i hele ansiktet og la det være på i 15min. Vask av og påfør fuktighetskrem. Dette vil hjelpe i en grad til du får større budsjett.

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Skrubb hjelper ikke på tørre flekker hos meg, da jeg har ekstra sensitiv hud om vinteren og skrubb/peeling gjør bare huden rød og iritert og generelt fæl.

Jeg bruker litt jojobaolje om kvelden, og littegrann på tørre områder om morgenen, og syns det hjelper veldig godt. I tillegg til min vanlige fuktighetskrem.

Hvis du har litt olivenolje i skapet kan du kanskje forsøke deg litt forsiktig med det? Altså en dråpe på tørre partier når du legger deg eller lignende.

Endret av Elfrida
Gjest Gjest_Sanne_*
Skrevet

Du kan fint lage en skrubb av sukker og litt olje/honning/evt vann og masser det lett i ansiktet mens du konserer påføringen hvor du flasser mest.

Naturlig er ofte det beste. ;)

Ellers er St. Ives Apricot Scrub som du får på Vita til godt under 100 lappen vldig god. Her kan du lese mer om skrubben.

Lykke til!

Skrevet

Prøv å bruke honning som en fuktighetsmaske. Du kan godt vaske og skrubbe ansiktet først. (Som nevt sukker er kjempefint.)

Skrevet

Tusen takk for økonomiske tips, alle sammen! Dette skal jeg prøve.

Skrevet

Pøs på med mye vann! Nøtter,avocado og fet fisk hjelper også på tørr hud :)

Gjest Gjest
Skrevet

Decubal face cream. Kjøpes på apoteket og koster ca 100 kr. Det er iallefall mitt billigste tips :P

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Har du en god skrubb? Denne dumme kalde vinteren har vært kjip mot min hud også, det som har hjulpet er en god skrubb (MD Formulations Face and Body Scrub), etterfulgt av en god repairkrem (MD Formulations Critical Care Skin Repair Complex). Det tok knekken på de tørre flekkene :)

Hvor mye betaler du i toll/moms for de produktene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...