Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har tenkt å kjøpe noen varer fra Danmark på nærmere 3000,- NOK, men har aldri bestilt fra Danmark før. Har bestilt noe fra USA, som kostes ca. 1000,- NOK, og da måtte jeg ut med ca 500,- i ekstra utgifter. Tror ikke jeg vil kjøpe dette i Danmark hvis det skal bli like dyrt, men jeg spør her siden jeg ikke har peiling i det hele tatt. Noen som vet hvor mye jeg kan få i utgifter når det jeg vil bestille koster 3000?
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har tenkt å kjøpe noen varer fra Danmark på nærmere 3000,- NOK, men har aldri bestilt fra Danmark før. Har bestilt noe fra USA, som kostes ca. 1000,- NOK, og da måtte jeg ut med ca 500,- i ekstra utgifter. Tror ikke jeg vil kjøpe dette i Danmark hvis det skal bli like dyrt, men jeg spør her siden jeg ikke har peiling i det hele tatt. Noen som vet hvor mye jeg kan få i utgifter når det jeg vil bestille koster 3000? Det spørs jo selvfølgelig hva det er snakk om at du vil kjøpe. Er det ikke tollfri vare må du betale toll, og du må uansett betale mva, i og med at verdiene overstiger 200 kr. Sjekk www.toll.no. Ei heller er det noen fast pris på frakt, dette må du sjekke på nettsiden der du skal bestille fra.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Det spørs jo selvfølgelig hva det er snakk om at du vil kjøpe. Er det ikke tollfri vare må du betale toll, og du må uansett betale mva, i og med at verdiene overstiger 200 kr. Sjekk www.toll.no. Ei heller er det noen fast pris på frakt, dette må du sjekke på nettsiden der du skal bestille fra. Du bor ikke nær svenskegrensa, slik at du kan sende Poste Restante? (Innad i EU = ingen ekartautgift)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå