FantasDick Skrevet 9. mars 2010 #21 Skrevet 9. mars 2010 Til dere som sier at hunden sikkert bare "prater" eller "smiler"; TS sier jo at hun har kjent hunden siden i fjor sommer, og at de andre i familien ikke er sikre på om det er "koselyder" siden hunden ikke har laget slike lyder tidligere. Jeg synes det høres merkelig ut at en voksen hund plutselig skal begynne å både "prate" og "smile".. Ta hunden til vet. for å utelukke at den er syk/har vondt før dere gjør noe mer.
Colibri Skrevet 9. mars 2010 #22 Skrevet 9. mars 2010 I tilegg til det med vet. osv. Så kan det være en god idè å lære seg litt om hundens dempende signaler. Finnes en bok på markedet, av Turid Rugaas. Den åpner virkelig øynene. Det er helt utrolig hvor mange små signaler hundene sender for å fortelle oss hvordan den har det. Anbefales. Det er også viktig å ikke "ta" eller kjefte på hunden dersom den knurrer eller lignende. Da straffer man hunden for å gi forvarslene sine..
Mons Skrevet 9. mars 2010 #23 Skrevet 9. mars 2010 Det er godt mulig at hunden har smerter, og derfor viser en atypisk adferd. Min erfaring med hunder som knurrer og løfter på overleppa er at de samtidig gjør en brå bevegelse mot deg hvis du berører et ømt punkt. Mest av alt tror jeg hunden prøver å fortelle deg noe. Og det er på bakgrunn av den statusen du har i flokken. Kos er greit nok, men for mye er ikke den beste måten å bli en sterk nr 2 på. Og "flokklederen" burde kanskje vise seg litt mer klar og tydelig.
Gjest T Skrevet 11. mars 2010 #24 Skrevet 11. mars 2010 hei igjen. Som sagt så var det nok ingen kos hun satte pris på denne gangen. Hun har sine brummelyder, men de kjenner vi igjen, men hun har vært litt annerledes. Hun er helt ferdi med løpetida, kanskje det retter seg!? Men uansett skal vi melde oss på et kurs så jeg kan lære litt mer og er også på god vei å prate med noen kyndige for å høre om noe kan være galt. Syns også hun virker som hun er nervøs for meg noen ganger :S Plutselig kommer hun krypende akkurat som om hun har gjort noe galt, hu virker så forsiktig. Har selvfølgelig aldri gjort henne noe, så lurer på hva det kommer av :S Hun er veldig glad i matfar og det vises godt når vi begge er hjemme, så kan jo hende hun vil ha han for seg selv av og til? Kanskje hu kjeder seg også, hadde ikke hatt vondt av å aktiviseres mer heller. Men skal skrive opp alt jeg lurer på og ting jeg synes har forandret seg og spørre de vi prater med! Og igjen, det er ikke snakk om noe avliving eller omplassering.. Jeg vil ha hjelp jeg, og det har jeg fått en god del av her:)
Gjest T Skrevet 11. mars 2010 #25 Skrevet 11. mars 2010 Det er godt mulig at hunden har smerter, og derfor viser en atypisk adferd. Min erfaring med hunder som knurrer og løfter på overleppa er at de samtidig gjør en brå bevegelse mot deg hvis du berører et ømt punkt. Mest av alt tror jeg hunden prøver å fortelle deg noe. Og det er på bakgrunn av den statusen du har i flokken. Kos er greit nok, men for mye er ikke den beste måten å bli en sterk nr 2 på. Og "flokklederen" burde kanskje vise seg litt mer klar og tydelig. Satte meg ned og kjente forsiktig og hardt litt overalt på henne, men viste ingen tegn på å ha vondt av det JEG gjorde da.. Og ellers hopper og spretter hun like mye som før så håper og tror ikke det er problemet da, men det skal vi nok finne ut=)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå