InaMina Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Kikker litt på en tur til Egypt, men slik det virker på meg så er disse ufattelig store hotelle langt utenfor noe "sentrum". Så hvor skal man egentlig dra? I løpet av turen vil vi selvsagt dra til Kairo/pyramidene ++ er det mulig fra alle disse "turist-stedene"?
Pupsilure Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Det er veldig langt fra Sharm el-Sheikh til pyramidene. Busstur på ca 8 timer tror jeg. Jeg tror det er noe tilsvarende fra Hurghada. Bodde på et hotell ca 15 minutter med taxi i høy fart fra sentrum i Sharm. Men det kostet ikke mer enn 20 kr hver vei, så syntes ikke at det gjorde så mye. Annet enn at det var litt skummelt å sitte på med sjåførene.
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Det er langt m/buss til Kairo, ja, men det er også mulig å ta innenlands fly (uten at jeg har noen erfaring m/det). Har vært begge plassene, og vil absolutt anbefale Sharm. Vi bodde på på Hilton Sharm Dream Villas (Apollo) som har 7 basseng og et nydelig beplantet område. Det ligger bare en kort spasertur fra sentrum.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Vi har vært i Hurghada, og kommer ikke til å dra dit igjen. Har hørt at det er mye bedre i Sharm.
Pupsilure Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Jeg hadde ikke dratt til Sharm igjen Hadde med meg ei venninne som var i Hurghada 2 mnd tidligere. Hun syntes det var ganske likt, men likte Hurghada hakket bedre pga hotellet. Det var sinnsykt varmt der, men det var bare deilig. Men etterhvert ble det litt kjedelig, og maten var virkelig ikke god! Gikk mye i Pizza Hut
tineline Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Har vært i Hurghada, og hotellene var jo fine, men stedet var ingenting. Korallrevet var bra, men det er det jo i Sharm el sheik også. Jeg ville faktisk heller tatt en Nilcruise! Da får du god mat, "hotell" og alle de fantastiske severdighetene på én gang. Ikke minst er Nilen jo det viktigste momentet i Egypt, og har vært det til alle tider.
Fusingjenta Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Jeg vil anbefale Sharm. Har vært der flere ganger og har alltid bodd ved strandhotell. Fantastisk undervannsliv ved koralene. De fleste jeg har snakket med som har vært både i Sharm og Hurghada sier det er bedre i Sharm. Var også på Nilenkrus for noen år siden. Veldig flott tur med masse mat og opplevelser. God tur til et veldig spennende land.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Hurghada- for da kan dere dra til Luxor. Luxor er superfint (mye mer spennende en pyramidene). En fin rundtur er Hurghada - buss til Luxor, 1-2 dager der, før nattog til Kairo, 1 dag der og ettermiddagsbuss tilbake til Hurghada. Luxor er laaaangt unne Sharm.. Sharm er forsåvidt hyggeligere enn Hurghada, men ingen av stedene er veldig hyggelige uansett.... Viktigste er at man finner seg et bra hotell. Så kan man kose seg med bading og snorkling/dykking.
Gjest Silvermist Skrevet 13. mars 2010 #9 Skrevet 13. mars 2010 (endret) Jeg var i Sharm for et par år siden, bodde ti min. med taxi utenfor sentrum. Sentrum i Sharm er veldig turist-preget, men koselig nok. Vi hadde det veldig fint på hotellet, var på snorkle-utflukt i Raz Mohammed (nasjonal-"park" med nydelige korallrev og fantastiske fiske-arter), og hadde en to-dagers tur til Kairo for å se på pyramidene, sfinxen o.l. Turen til Kario gikk med buss, tok ca 8 timer, men det var ingen problem for oss. Kjørte blant annet under Suez-kanalen på veien, og det er jo litt morsomt og ha med seg Kom et skip oppover den når vi kjørte under, og det så virkelig ut som om skipet seilte i ørkenen Kairo var litt kaldt, (var der i beg. av mars), blåste en del. Men vel verdt å få med seg byen, pyramidene, og ikke minst folkelivet. Hurgada har jeg hørt litt ymse om, en venninne av meg som jobber på reisebyrå anbefaler ikke Hurgada, men det er vel smak og behag. Endret 13. mars 2010 av Silvermist
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 Reiser til Sharm El sheik snart og lurer på om det var noen gode shopping muligheter der? Har prøvd å leite etter tips og råd ang. å reise dit, men finner ikke så mye info. Så visst noen har noen gode råd/ erfaringer å dele hadde det blitt satt stor pris på!!
Mir Skrevet 5. april 2010 #11 Skrevet 5. april 2010 Har vært i Hughada. Stedet er jo greit nok i seg selv, mange flotte hoteller, men det bygges overalt! Satser vel voldsomt på turisme. Det tok 6 timer med buss fra Hurghada, så vi stod opp kl. 2 om natten, og bussen gikk klokken 3. Var fremme i Kairo ca kl. 9. Heldigvis aircondition på bussen! Jeg tror jeg hadde dratt til Sharm neste gang kun fordi jeg vil gjerne se flere steder. Virker da ganske likt utifra hva jeg har lest, og hva folk har fortalt meg. Det er som nevnt tidligere utrolig varmt der!
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #12 Skrevet 5. april 2010 Okei, takker for svar! Er det noen som har vært i Sharm El Sheik her inne og har noen råd å komme med?
MissStiles Skrevet 5. april 2010 #13 Skrevet 5. april 2010 Bare vært på Hurghada men hørt at Sharm el Sheik er litt bedre. Men litt lengre å komme seg derfra til turistattraksjonene. Ulempe. Men det er lang reisevei fra Hurghada og.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. april 2010 #14 Skrevet 5. april 2010 Hvor er det best å shoppe i Sharm El Sheik da?
engel med sorte vinger Skrevet 7. april 2010 #15 Skrevet 7. april 2010 Var i Sharm i november i november i fjor, lå da på mellom 20-25 grader, deilig. Eneste bakdelen var myggen på kvelden! Det er ikke noe særlig med shopping i Sharm, du må nesten inn til Naama Bay, der er det mer, men ikke noe voldsomme muligheter. Du bør reise på the old market, masse stæsj der. Smykker,klær, shisha, magedanskostymer o.l. Reiser du med star tour, så er det turer du kan kjøpe. Sjekk ut på nettsiden deres. God tur!
Violetsky Skrevet 7. april 2010 #16 Skrevet 7. april 2010 Jeg har også vært i Sharm. Var der i januar, så det var veldig kaldt på natta (det syntes ikke mitt reisefølge). Vi bodde ca 15 min med taxi fra naama bay, der vi var svært mange ganger. Billig taxi, vi fikk tips om å avtale pris på forhånd (noe vi gjør i alle "sydenland" forsåvidt). Vi badet på cleo-park, herlig badeland med masse sklier og deilige bassenger. Anbefaler også dykking! Vi var en hel dag på båttur der vi fikk leid alt av utstyr, inkludert mat og drikke og et dykk med intruktør. Betalte vel ca 50 euro. Dette var det beste med hele turen! Som nevnt er kanskje ikke shoppingen helt det store, men nå er ikke dette spesielt viktig for meg. Tur til pyramidene vurderte vi, men fant ut at det var for langt å reise med bussen. Men det var ikke noe savn. Jeg skal definitivt tilbake til sharm!
Frøken Larsen Skrevet 30. mai 2010 #17 Skrevet 30. mai 2010 Jeg og kjæresten planlegger en tur til Egypt i november, men greier ikke bestemme oss for Hurghada eller Sharm El Sheik. Har hørt fra andre at strendene er finere i Hurghada enn i Sharm, men at selve plassen/byen Sharm er finere enn Hurghada. Noen som har synspunkter på dette? Vil jo gjerne ha mulighet til å ligge på stranda og kunne gå rett ut i havet å ta en dukkert Tenker da på sandstrender uten behov for badesko.. Vurderer også å bo på all inclusive hotell, men har ikke erfaring med dette fra før. Noen som har? Virker jo veldig kjekt å ha all mat og drikke inkludert Evt hotell-tips/erfaringer? Har sett litt på Hilton Sharks Bay Resort og Royal Grand Azure Resort i Sharm El Sheik, noen som har bodd der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå