Gjest Gjest_Trude_* Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har begynt å trene for å generelt komme i bedre form, stramme opp litt og kanskje gå ned et par kilo. Når det gjelder kondisjonstrening hva er best av aerobic eller spinning? Hva bør jeg velge? Folk sier at spinning er så veldig bra, og er det "bedre" enn aerobic og step og evt hvorfor?
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Jeg mener du bør velge det DU LIKER BEST. For det viktigste er at du fortsetter uke etter uke. Selv liker jeg aerobic og hater spinning, så da ville det ikke være noe poeng for meg å velge spinning selv om det evt skulle være "bedre".
Suzy Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Begge deler er bra kondisjonertrening - det kommer igrunnen an på hva du liker best, vil jeg si, for den treningen som er lystbetont vil du uansett få mest ut av. Aerobic har den fordelen at det er vektbærende trening, som vil styrke beinbygningen din i tillegg til konsisjonen, mens spinning er skånsomt og sjelden gir skader.
Miko Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Hvis du liker begge deler - tren begge deler, bare bra med variasjon. God effekt på kondisjon ved både spinning og aerobic, men det betinger at du tar i skikkelig (ser mange med spaghettiarmer og "lave ben" på aerobic-timer - det får man ikke særlig puls av). Personlig synes jeg spinning er mer effektivt enn aerobic, men jeg synes spinning er for ensformig så går sjelden på de timene. Sykle ute derimot gjør jeg hver dag! Hvis du trener med pulsklokke så vil du lettere kunne følge med på hvilken effekt og puls de forskjellige treningene gir deg.
Chanel.No5 Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Enig med innleggene over, finn ut hvilken treningsform du liker best, prøv deg litt frem, variasjon er selvfølgelig vedig bra, slipper du bli lei av å drive med den samme aktiviteten. Her er en liten link over kaloriforbrenning ved ulike aktiviteter om det skulle være av interesse: http://www.trim.no/pub/art.php?id=589
Teriyaki Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Enig med innleggene over, finn ut hvilken treningsform du liker best, prøv deg litt frem, variasjon er selvfølgelig vedig bra, slipper du bli lei av å drive med den samme aktiviteten. Her er en liten link over kaloriforbrenning ved ulike aktiviteter om det skulle være av interesse: http://www.trim.no/pub/art.php?id=589 Men man burde vel egentlig ta denne oversikten med en klype salt? Altså, det kommer jo veldig an på hvor mye innsats man legger i treningen. Det blir jo f.eks. stor forskjell på kaloriforbrenningen hvis man bare spinner så et par dråper triller nedover pannen, kontra at man tar så hardt i at når man er på pulstoppen så føler man at de siste fem sekundene føler ut som fem minutter. Men er jo en veldig fin generell oversikt da, og så klart å se hva som gir mest effekt. Jeg er kjempeglad i spinning, så jeg spinner, på vår/sommer/høst jogger jeg, også er jeg i vanlig treningssal med styrketrening, og en kondisjonstreningsmaskin jeg ikke vet hva heter. På en måte blanding mellom epilipse, tredemøller og trappemaskin. Det beste er nok variert trening, så ja..Jeg er enig med de andre svarene her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå