Olette Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Jeg skal ha kylling til middag i dag -men havner alltid i den samme "fella" og føler jeg spinner rundt på det samme tilbehøret gang på gang. Har lyst på noe nytt! Noen som har et godt tips?
Gjest b Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Om jeg ikke lager noe indisk/thai av kyllingen går det gjerne i ovnsbakte (rot-)grønnsaker med ajvar og tzatzikiaktig dressing, eller couscous med kikerter og salat. Også med noe saus/dip til.
Fjonana Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Du kan jo lage kjempemasse godt! F.eks: Taco, med coscous og salat, ris og grønnsaker, gratinere de i ommen sammen med wok grønnsaker og potetstappe, wok, thai, indisk, kinesisk. Ja, som du ser setter bare fantasien grenser!
Olette Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2010 Takk for tips:) Ja, man kan lage så utrolig mye godt med kylling altså, og det mangler egentlig ikke på oppskrifter heller -trengte bare et par tips svart på hvitt, siden hodet stod helt stille. Da ser det kanskje ut til at det blir taco eller indisk i dag! Namnam.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Du kan jo f.eks nevne hva du vanligvis bruker som tilbehør da..?
Gjest Gjest_Olette_* Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Ja, det kan jeg jo selvsagt. Det blir som oftest pannestekt kylling, lage en eller annen god hjemmelaget saus -f.eks en god saus laget av fløte, litt raspet sitron og parmesan i, så har jeg ovnsstekte poteter, brokkoli og diverse andre grønnsaker til. Ender stort sett ALLTID opp med å lage noe i den galeien! Og det er jo forsåvidt både lettvint og godt. Meen greit å få litt inspill og "nytekning".. ;-)
FantasDick Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Jeg bruker som regel kylling; - istedet for kjøttdeig i taco, fajitas, nachos, enchilladas - i gryter/saus som Tikka masala, div. curry, sweet and sour - i wok - i supper - i pastaretter - panne-/ovnsstekt som filèt med f.eks fløtegratinerte poteter, grønnsaker og saus, naturris med grønnsaker og ratatouille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå