Gjest hmmmmmmm Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Hei. ER det fler som har prøvd tester fra dette stedet, og har noen av de funket? Eller er det bare jeg som har dårlig erfaring? Slo aldri ut på EL-test selv om hadde EL
^^Belle^^ Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Disse testene funker for de fleste, men jeg heller klarte ikke å få utslag på disse. Vet ikke hvorfor det er sånn, men den eneste testen jeg noen gang har fått positiv er clearblue digital EL-test. (De kjøpte jeg også på billigetester.no forresten)
Gjest Gjest_ebitt_* Skrevet 8. mars 2010 #3 Skrevet 8. mars 2010 Jeg fikk også utslag på billigtester. Har nå kjøpt meg fertilitetsmonitor fra clearblue da å den er super - anbefales. Men den er jo noe dyr da Lykke til!
Gjest luremegpå Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Hei! Så godt å se, eller altså, hehe, jeg sliter med det samme! Jeg fikk jo positiv EL test dagen før TR forrige gang, så jeg er skeptisk ja! Men de er jo så dyre de andre... Men hvis dere kommer over noen andre litt rimeligere enn dem på billige-tester, så hyl ut:)!
Gjest Gjest_bolla_* Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Synes "slimtesten" er det enkleste for å finne ut om du har EL. En kjapp håndvask og fisk ut litt slim av skjeden - og se hvordan det ser ut på farge, konsistens og om det er "strekkbart" flere ganger enn en........ Det er jo helt gratis :0)
Gjest luremegpå Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 (endret) Synes "slimtesten" er det enkleste for å finne ut om du har EL. En kjapp håndvask og fisk ut litt slim av skjeden - og se hvordan det ser ut på farge, konsistens og om det er "strekkbart" flere ganger enn en........ Det er jo helt gratis :0) Hehe, du er finingen du! Ja, den er ikke dum, for jeg blir galen av de dere testene, klarer liksom ikke helt å stole på dem;) Men er nok fordi de var helt på trynet 1 gangen.. Men ja, herlig når noe er gratis faktisk!!! lalala;) Lurer på når jeg får det jeg sånn ca, hvilken dag, er helt på blåbærtur... Mye erfaring du eller? Endret 8. mars 2010 av luremegpå
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 el (slim) kommer ca 14 - 15 dager før mens
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 el (slim) kommer ca 14 - 15 dager før mens Ikke for alle. I snitt 10-16 dager, men enkelte kvinner har lengre eller kortere periode mellom EL og mens. For hver enkelte kvinne er denne fasen (kalt lutefasen) fast, og varierer kun med en dag. Selv har jeg lutefase på 12 dager, men den kan være 11-13 dager, jeg har aldri registrert kortere/lengre periode. Ikke alle får EL slim, man kan misstolke utfloden, og det er i det hele tatt ikke sikker metode, men genial dersom det "funker". Leser man seg opp og prøver/erfarer over tid gir kroppen veldig gode signaler. Selv begynte jeg med temping + tolking av signaler (som utfod) et års tid før vi ble prøvere. Det har virket supert, jeg vet akkurat når jeg har EL, og når jeg får mens hver måned, og har aldri brukt en EL test. Det var litt off-topic... Billigestester.no har jeg kun gode erfaringer med, men jeg har kun benyttet graviditetsstripsene. Genialt å kjøpe 25 billige strips, så trengte man aldri å tenke på pengene da man bare hadde lyst til å ta en test. i følge bruksanvisningen reagerer disse også på mindre konsentrasjoner HCG enn apotektestene. Jeg har heller aldri opplevd skyggestrek, eller manglende kontrollstrek på disse, som man innimellom gjør på butikktestene.
Gjest luremegpå Skrevet 8. mars 2010 #9 Skrevet 8. mars 2010 Hmhm, ja, får jeg føler meg lost. Før klart jeg å kjenne det, men den siste mnd sviktet kroppen helt på det området. Så jeg tenker jo..hvordan ser jeg at jeg har EL? Det er jo sånn jeg må tenke, men jeg kan jo begynne me temping, men venter litt, ewr j bra i PP1, så vil ta det me ro , og ikke stresse me ting. Men hmhm, skal ikke være like lett dette her!
Gjest luremegpå Skrevet 8. mars 2010 #10 Skrevet 8. mars 2010 Når jeg allikevel er her: Kanskje å ødelegge denne tråden, det er ikke min hensikt altså..men Men jeg gikk inn på en side nå, og der står det følgende: Din fruktbare periode er: 11.03.2010 - 16.03.2010 Eggløsningen finner sted: 14.03.2010 Men jeg får det ikke til å stemme.. Jeg hadde jo TR sist 24.02.2010 Da ville jeg jo tro at EL er 11.03.2010??? Hjelp?
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 8. mars 2010 #11 Skrevet 8. mars 2010 Når jeg allikevel er her: Kanskje å ødelegge denne tråden, det er ikke min hensikt altså..men Men jeg gikk inn på en side nå, og der står det følgende: Din fruktbare periode er: 11.03.2010 - 16.03.2010 Eggløsningen finner sted: 14.03.2010 Men jeg får det ikke til å stemme.. Jeg hadde jo TR sist 24.02.2010 Da ville jeg jo tro at EL er 11.03.2010??? Hjelp? I teorien er det fruktbare vinduet seks dager, som siden forklarer. Men i utgangspunktet er de aller mest fruktbare dagene to dager før eggløsning, og selve eggløsningsdagen. Og EL bestemmes av neste mens, ikke forrige. Som jeg beskriver over er eggløsningen et bestemt antall dager før menstruasjon, og ikke et visst antall dager etter. Den enkelte menstruasjonssyklus kan variere en del i lengde, men selve lutefasen, avstanden fra EL til mens er ganske konstant. Det er også viktig å huske på at slike sider der du kun legger inn en syklus eller to gir et ganske omtrentelig bilde av hvordan ting er.
Gjest luremegpå Skrevet 8. mars 2010 #12 Skrevet 8. mars 2010 Hey hey! ja, lærte akkurat at man skal telle dre neste TR og nedover, så da stemmer det jo gitt! Men kan de ikke skrive det da;) Hehe Ja, jeg finner vel ut av det, skal se at jeg er like nerd på EL som mange her etterhvert;) Hehe Temping, ja, vi tar det etterhvert, når jeg ikke får annet til å fungere! Takker for god hjelp da:)
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 8. mars 2010 #13 Skrevet 8. mars 2010 Hey hey! ja, lærte akkurat at man skal telle dre neste TR og nedover, så da stemmer det jo gitt! Men kan de ikke skrive det da;) Hehe Ja, jeg finner vel ut av det, skal se at jeg er like nerd på EL som mange her etterhvert;) Hehe Temping, ja, vi tar det etterhvert, når jeg ikke får annet til å fungere! Takker for god hjelp da:) Jeg tenker uansett at det aller, aller beste er å ha et avslappet forhold til prøving. Ta det som det kommer, kose seg med partneren og prøvingen, og ikke ha sex på kommando etter hva en EL test eller kalender sier. Er det sånn man ønsker at barna skal bli til? Er nok blitt litt nerdete på området selv. Men etter mange år med p-piller og deretter ustabile sykluser og til dels uteblitt EL tenkte jeg at jeg ville kjenne egen kropp best mulig før jeg ble prøver. Men dersom du har relativt stabile sykluser og et "jevnt" sexliv (går det ann å si noe slikt?) er mitt aller, aller beste tips å glemme temping, testing og teori, og bare kose dere med prosjektet.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 8. mars 2010 #14 Skrevet 8. mars 2010 Jeg får positiv test derfra (stavene, ikke strimlene), men ikke så positiv som det står at den skal være. Teststeken min blir andri like sterk som kontrollstreken, men sånn nesten like sterk. Da har jeg eggløsning. Har hørt mange forslå at man heller burde kjøpe eggløsningstest fra clearblue, men i mitt tilfelle blir det dyrt da eggløsningen min hopper og danser litt i syklusforløet. Denne gangen fikk jeg eggløsning fire dager etter mensen, og det er jo uventet tidlig. Kan det være en av grunnene til at du ikke finner eggløning? At du har dn for tidlig i forhold til den perioden de anbefaler at man tester?
FrkHøne Skrevet 12. mars 2010 #15 Skrevet 12. mars 2010 Jeg har brukt disse! De funker kjempebra, både EL testene og GT! Jeg kjøpte en pakke med hundre, så mange man vil av hver sort, og tror jeg betalt 150 kr.. Så vil vel si at det er det billigste alternativet, sånn uten om slim-testing.. (som jeg ikke forstår :klø: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå