Gjest Gjest_meg_* Skrevet 8. mars 2010 #1 Skrevet 8. mars 2010 Kort fortalt. Min tidligere ektefelle forsøker å få meg til å betale ektefellebidrag etter skilsmissen. Grunnen er at hun nesten ikke har jobbet under ekteskapet og derfor ikke er særlig atraktiv på arbeidsmarkedet nå som hun må forsørge seg selv. Jeg har en normal til høy inntekt og betaler maks bidrag til mine barn og mener at hun skal forsørge seg selv utover dette. At hun ikke har jobbet under ekteskapet skyldes ene alene henne selv. Hun "orket ikke" jobbe siden vi klarte oss på min inntekt. Jeg blir helt matt av hennes tiltaksløshet og endeløse griskhet. Såvidt jeg skjønner er det kun i særtilfelller at ektefellebidrag blir utbetalt. Kjenner dere noen som mottar slikt eller som betaler et sånt bidrag?
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #2 Skrevet 8. mars 2010 Kort fortalt. Min tidligere ektefelle forsøker å få meg til å betale ektefellebidrag etter skilsmissen. Grunnen er at hun nesten ikke har jobbet under ekteskapet og derfor ikke er særlig atraktiv på arbeidsmarkedet nå som hun må forsørge seg selv. Jeg har en normal til høy inntekt og betaler maks bidrag til mine barn og mener at hun skal forsørge seg selv utover dette. At hun ikke har jobbet under ekteskapet skyldes ene alene henne selv. Hun "orket ikke" jobbe siden vi klarte oss på min inntekt. Jeg blir helt matt av hennes tiltaksløshet og endeløse griskhet. Såvidt jeg skjønner er det kun i særtilfelller at ektefellebidrag blir utbetalt. Kjenner dere noen som mottar slikt eller som betaler et sånt bidrag? Kjenenr ingen som mottar slikt bidrag, men vet at det skal MYE til for at noen må betale ektefellebidrag. Har jeg vært deg ville jeg ha tatt kontakt med NAV og spurt dem om saken.( regner med at du har kontakt med NAV og at dem har fastsatt bidragssum)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå