Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #1 Del Skrevet 9. september 2003 Fikk resultatet på en eksamen jeg hadde den 27/8, og har veldig lyst å klage på den. Jeg mener at jeg har gjort det mye bedre enn det resultetet viser, men er veldig usikker på om jeg skal klage. Karakteren jeg fikk var 3,6, og jeg har 2,2 på en prosjektoppgave som teller 40%. Hadde dere klaget på en karakter på 3,6 eller latt det være? Det er en risk for å få stryk, men også bedre. Hva ville dere ha gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
placebo Skrevet 9. september 2003 #2 Del Skrevet 9. september 2003 Går det an at du får en vurdering av en kompetent person du kjenner før du bestemmer deg for om du vil klage? Jeg tror jeg ville klaget. Si hvordan det går da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 9. september 2003 #3 Del Skrevet 9. september 2003 Kjenner en som gikk fra 3.1 til 3.9... Og en gikk fra 2.8 til stryyyk... Burde ikke være mulig, men det er det altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #4 Del Skrevet 12. september 2003 Hei! Du har rett på en begrunnelse for karakteren fra sensoren (dersom det er mindre enn 3 uker fra du fikk vite om resultatet) Be om det, for å få litt mer kjøtt på bena før du vurderer å klage på resultatet. Minni Mus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #5 Del Skrevet 12. september 2003 Hei! Du har rett på en begrunnelse for karakteren fra sensoren (dersom det er mindre enn 3 uker fra du fikk vite om resultatet) Be om det, for å få litt mer kjøtt på bena før du vurderer å klage på resultatet. Minni Mus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 12. september 2003 #6 Del Skrevet 12. september 2003 Du bør absolutt be om en begrunnelse først. Hvis ikke kan du gå rett i fella (noe jeg har gjort) og gå ned en karakter. Dessuten kan det også være ganske lærerikt og be om en begrunnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 17. september 2003 #7 Del Skrevet 17. september 2003 ei jeg gikk på skole med fikk nest beste karakter på en eksamen, men mente hun fortjente bedre, klaget, ble vurdert av en annen; og strøk... (var om henne på tv en gang i sommer) så jeg vil egentlig si at det spørs hvilket fag dette er i! synse-fag som psykologi o.l kan gå veldig begge veier (som i dette tilfellet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 18. september 2003 #8 Del Skrevet 18. september 2003 Hmm... Kan nesten se for meg sensor som sitter og gnir seg i hendene og tenker: " Fytti rakker'n, så denne studenten finner det for godt å klage på resultatet?? Jaja, det blir stryk-karakter, det, he-he!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 18. september 2003 #9 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg hadde klaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 18. september 2003 #10 Del Skrevet 18. september 2003 Har opplevd mye rart med sensur. Jeg hadde en eksamen i historie som jeg strøk på. jeg syntes det var litt rart, og tenkte at det kostet ingenting å klage. Etter klagen fikk jeg B... Dette var altså en system fra A til F der A er best og F stryk. Merkelig at det går an syns jeg. Men får en vurdering av ei veileder, så kan du klage sersom han/hun mener det er grunn til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 19. september 2003 #11 Del Skrevet 19. september 2003 Å klage på en eksamen gir merarbeid til sensorer og ekstra utgifter, derfor har jeg inntrykk av at man prøver å påvirke til mindre klaging ved å ofte sette ned de som klager. Jeg ville først bedt om begrunnelse, evt snakket med faglærer hva han synes om besvarelsen. For din karakter hadde jeg mest sannsynlig klaget, har ingenting å tape. Karakteren 3.6 må man vel ta opp uansett ved en senere anledning? Ivertfall tenker jeg slik. Høye karakterer klager jeg aldri på, vet det er stor sannsynlighet for å bli satt ned mye heller enn opp 0.1-0.2 Strykkarakter kan man vel godt klage på ettersom man har ingenting å tape, ivertfall hvis man tror man har gjort noenting riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå