Gjest Gjest_meg_* Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Det er bittesmå flak altså ikke flass... Og det kløøør... Hatt det i evigheter (år) og nå blir jeg snart sprø! Avogtil masse, av og til litt mindre hvitt i hodebunnen.. Jeg har prøvd head and shoulders for sensitiv hodebunn(?) Apotek shampoo sensitiv Vanlig butikk shampo Bakepulver og edikk Optima ph shampo simple sentitiv shampo osv osv! Jeg har kjempetykkt hår under, tynnere oppå. alt klør... Hva skal jeg gjøre? Teit og gå til legen med sånn?
Aryia Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Prøv shampo/balsam uten SLS , gjorde underverker for meg! Jeg bruker produkter fra John Masters Organics, veldig fornøyd Kjøpt på feelunique.com.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Prøv shampo/balsam uten SLS , gjorde underverker for meg! Jeg bruker produkter fra John Masters Organics, veldig fornøyd Kjøpt på feelunique.com. ja får kanskje prøve det. takk for tips!
Kosteskaft Skrevet 8. mars 2010 #4 Skrevet 8. mars 2010 Gå på apoteket og kjøp Fungoral. Det gav meg et nytt liv. Det er en type sopp som vi alle har på kroppen, men hos noen tar det litt "av"!. Som hos oss. Og fungoral bekjemper dette. Kan sammenlignes med eksem.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 8. mars 2010 #5 Skrevet 8. mars 2010 Gå på apoteket og kjøp Fungoral. Det gav meg et nytt liv. Det er en type sopp som vi alle har på kroppen, men hos noen tar det litt "av"!. Som hos oss. Og fungoral bekjemper dette. Kan sammenlignes med eksem. hm... men siden vanlig flass i større flak og er sopp burde ikke flassshampoo drept den type sopp og?
~Maja~ Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 hm... men siden vanlig flass i større flak og er sopp burde ikke flassshampoo drept den type sopp og? Flasshampoo man får kjøpt i butikken er gift for hodebunnen og totalt ubrukelig. *grøss* De fleste reagerer helt omvendt på slike shampooer enn hva reklamen sier. Jeg har psoriasis i hodebunnen og har endelig funnet min redning: KMS Headremedy. Den er det faktisk SLS i, men den er den eneste shampooen (inkludert reseptshampoo) som faktisk har lindret kløen.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Flasshampoo man får kjøpt i butikken er gift for hodebunnen og totalt ubrukelig. *grøss* De fleste reagerer helt omvendt på slike shampooer enn hva reklamen sier. Jeg har psoriasis i hodebunnen og har endelig funnet min redning: KMS Headremedy. Den er det faktisk SLS i, men den er den eneste shampooen (inkludert reseptshampoo) som faktisk har lindret kløen. Ja det tar helt av i hodebunnen min viss jeg bruker flasshampoo fra butikk...! men kanskje jeg trenger en skikkelig flasshampo da... men jeg trodde jeg ikke hadde vanelig flass siden det er så finkorna? Trodde det var tørr hodebunn eller noe annet? Hvordan fant du ut at du hadde psoriasis? har lest litt om kms... det blir vel det neste i rekka jeg prøver.. hehe. huff
Spatula Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har psoriasis i hodebunnen, fant det ut ved at jeg gikk til legen og han tok en titt, og kunne konstantere at dette ikke var tørr hodebunn med psoriasis. Har hatt god effekt med KMS sin shampo for sensitiv hodebunn.. (blå og hvit flaske - husker ikke helt navnet) Det som kan hjelpe er å tynne ut håret, føne det tørt etter at du har vasket håret, aldri legge deg med bløtt hår. Når jeg har de værste utrbuddene rører jeg ut litt dødehavssalt (fås kjøpt for eks. hos vita) i vann og masserer dette i hodebunne, det svir, men det det virker.. Smører også på litt aloe vera gel som jeg skyller ut etter noen timer. Unngå billig shampoer da de lukker porene som må ha luft i hodebunnen. Har ikke hatt hell selv med shampo fra apoteket. Kun shampo som er kjøpt hos frisør som KMS som har berget meg Lykke til.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 8. mars 2010 #9 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har psoriasis i hodebunnen, fant det ut ved at jeg gikk til legen og han tok en titt, og kunne konstantere at dette ikke var tørr hodebunn med psoriasis. Har hatt god effekt med KMS sin shampo for sensitiv hodebunn.. (blå og hvit flaske - husker ikke helt navnet) Det som kan hjelpe er å tynne ut håret, føne det tørt etter at du har vasket håret, aldri legge deg med bløtt hår. Når jeg har de værste utrbuddene rører jeg ut litt dødehavssalt (fås kjøpt for eks. hos vita) i vann og masserer dette i hodebunne, det svir, men det det virker.. Smører også på litt aloe vera gel som jeg skyller ut etter noen timer. Unngå billig shampoer da de lukker porene som må ha luft i hodebunnen. Har ikke hatt hell selv med shampo fra apoteket. Kun shampo som er kjøpt hos frisør som KMS som har berget meg Lykke til. takk for gode råd! ja burde nok tynne litt ut, tjukkt under. tar litt tid før det tørker... har fønt det denne gangen men klør fortsatt. Jeg tror rett og slett jeg får ta meg en tur til legen... syns det er småteit og komme og klage over at en klør men... er sikkert ikke det. da får jeg vel vite hva det er... shampoo fra frisør hjelper ikke, vel ikke det merke jeg prøvde. flere som har hatt hell med kms virker det som.
Spatula Skrevet 8. mars 2010 #10 Skrevet 8. mars 2010 Du får sikkert noen dråper fra legen som du skal smøre på, det hjelper på kløen, men skjellene blir der Anbefaler faktisk hvis du har mørkt hår å kjøpe en lusekam for å ta det værste flakene når det begynner å løsne
~Maja~ Skrevet 8. mars 2010 #11 Skrevet 8. mars 2010 KMS for sensitiv hodebunn er den jeg bruker. Headremedy heter den. Dersom dette hemmer deg så mye som det virker, så synes jeg ikke det er teit å gå til legen i det hele tatt.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 8. mars 2010 #12 Skrevet 8. mars 2010 Du får sikkert noen dråper fra legen som du skal smøre på, det hjelper på kløen, men skjellene blir der Anbefaler faktisk hvis du har mørkt hår å kjøpe en lusekam for å ta det værste flakene når det begynner å løsne flak og flak, er bare pudder. så vanskelig og bli kvitt med kam tror jeg.. men takk for tips
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 8. mars 2010 #13 Skrevet 8. mars 2010 KMS for sensitiv hodebunn er den jeg bruker. Headremedy heter den. Dersom dette hemmer deg så mye som det virker, så synes jeg ikke det er teit å gå til legen i det hele tatt. nei det er vel ikke det egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #14 Skrevet 8. mars 2010 Shampobar fra Lush!! "soak and float" gjorde underverker for meg! Men bruk en velduftende shampo etterpå, "soak and float" stinker!!
Quirky Skrevet 8. mars 2010 #15 Skrevet 8. mars 2010 Jeg har veldig følsom hodebunn, og de fleste sjampoer får meg til å klø og flasse, men sjampoen for følsom hodebunn fra Vichy (kjøpes på apoteketet, fås for både normalt/tørt og normalt/fett hår) pleier i stedet for å irritere, så lenge jeg er trofast mot den har jeg ingen problemer med hodebunnen. Fungoral, som noen nevnte, er effektiv, men ødelegger håret, mitt så ut som en høysåte etter bruk av denne- så den bør bare brukes i blant, som en nødløsning når hodebunnen er veldig ille, og du må pleie håret godt med fuktighetsgivende balsam og kur etterpå.
Skylines Skrevet 8. mars 2010 #16 Skrevet 8. mars 2010 mop c-system shampo er uten SLS, den hjelper meg! Har slitt med tørr og kløende hodebunn i maaaange år. Ellers anbefaler søsteren min en slags kur som du masserer inn i hodebunnen etter vask fra John Masters Organics. Du finner omtale av den på HildeChristina.com.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #17 Skrevet 8. mars 2010 Jeg måtte hestekure med Selukos sjampo for å bli kvitt dritten. Den ødela håret(noe jeg og ble advart mot på apoteket), men siden alternativet var å klø av seg hår og hodebunn var valget enkelt. Bare pass på at du bruker godt med balsam hvis du tar fatt på medisinske sjampoer fra apoteket(Fungoral, Selukos, Selsun osv.) Hvis ikke kan du komme til å slite med å få gredd ut håret igjen.
Antlers Skrevet 8. mars 2010 #18 Skrevet 8. mars 2010 Utifra det du lister opp at du har prøvd, uten å oppnå resultater, høres det ut som om du har en type eksem. For meg var problemet svært sensitiv hodebunn, og problemet gav seg når jeg kuttet ut shampoo. Det jeg stusser litt på er at du har brukt bakepulver og eddik, det skal da være natron og eddik Bakepulver kan fort få det til å klø og svi mer. Eddik er dog glimrende, da det demper kløen. For å være helt ærlig synes jeg du bør ta en tur til legen din og muligens få henvisning til spesialist for å finne ut nøyaktig hva som er problemet. Balsam metoden fungerer svært bra på meg, du nevnte ikke om du har prøvd den. Coop sin balsam fungerer godt til dette, det viktigste er at du finner en uten silikon og helst uten eller med lite parfyme.
Zzyzx Skrevet 8. mars 2010 #19 Skrevet 8. mars 2010 Jeg bruker fungoral, men kun i hodebunnen. Min problemflekk er helt framme ved panna, så jeg masserer inn fungoral der problemet er, og bruker balsam i tuppene. Så får begge deler virke og jeg sparer litt tid og floker.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 8. mars 2010 #20 Skrevet 8. mars 2010 takk for masse flotte svar balsam metoden har jeg ikke brukt, men ser for meg håret blir tyngere enn det allerede er og hodebunnen får puste enda mindre. så forstår jeg ikke helt hvorfor jeg skal bruke flass shampo når flakene fra hodebunnen er bittesmå, altså ikke sopp (flak større enn ett knappenålshode). tror det egentlig bare gjør det værre med fungoral og sånt(?) bakepulver var visst tingen når jeg leste om alternative vaskemetoder.. men håret mitt ble helt ødelakt... prøvde allemulige versjoner med oljer og greier. gjorde bare vondt verre. natron har jeg aldri hørt om, kanskje jeg har gjort alt feil. hehe og.. apotekshampo funker ikke, prøvd aco tidligere og vichy..++ Kan det ha noe med at jeg er for utålmodig, holder ikke på med en shampo i flere måneder akkurat.. Når merka dere forbedring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå