Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Jeg skal snart en tur til Oslo med fly, og håper jeg skal klare meg med kun håndbagasje. Har lest på Avinor sine sider, men lurer fortsatt på noen få ting. Leser at leppestift ikke teller som væske lenger, gjelder det også lypsyler, stiftdeodoranter og vaselin? Eller må det i den lille posen? Og er det slik at man får ta med alt som går oppi posen så lenge den kan lukkes, eller er det noen grense for hvor mange ulike ting man kan ta med? Og engangslinser, må de også oppi posen, eller kan de taes med utenom siden jeg er avhengig av dem? Etter en episode i London der jeg måtte kaste lypsylen min, har jeg bare pakket slike ting i innsjekket bagasje for å være på den sikre siden, men orker ikke å sjekke inn bagasje for bare en overnatting...
Maxi Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Jeg ville lagt lebestiften i pose for sikkerhetsskyld. Lipsyl, vaselin osv skal i pose.
sofie777 Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Så lenge alle beholdere er under 100mg og blir lagt i posen, er det greit. Har du store beholdere, kan du lettest kjøpe et sånt reisesett på apoteket eller HM eller noe sånt. Det er kanskje ikke kremen du pleier å bruke, men for noen få dager betyr det ingenting. Noen steder kan du også kjøpe tomme beholdere på under 100mg som du kan helle over dine kremer i.
Lykkelitenen Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Jeg måtte åpne min håndbagasjebag pga tre leppestifter som ikke lå i posen., så ville pakket de i den for sikkerhetsskyld
tineline Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 vaselin er jo en krem, så den skal i alle fall i posen. Men disse tingene du nevner tar jo alle liten plass, og for en så kort tur får du vel plass til alt i den literstore posen? Lipgloss er også flytende. Stiftdeodorant er jeg usikker på. Jeg ville lagt alt i posen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå