Gjest TS Skrevet 7. mars 2010 #1 Skrevet 7. mars 2010 Hvor stor aldersforskjell synes dere er for stort? Når mannen attpåtil har barn i 10års alderen... Er 30-35 for gammelt? Eller er det sosialt akseptert nå??
Gjest y Skrevet 7. mars 2010 #2 Skrevet 7. mars 2010 Det er selvsagt dere/du som velger dette, men du bør huske på at dere er på helt forskjellige plan i livet nå. Han er ferdig med å få barn, mens du sikkert vil ha barn om noen år. Da blir han en gammel pappa. Du vil eldres fortere, fordi du garantert vil følge i hans fotspor. Forstår ikke hvorfor du heller finner deg en på din egen alder, 30-35 år er faktisk gammelt i forhold til deg. Og det er ikke sosialt akseptert nei
Gjest NewMonkey Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 Det blir mer og mer sosialt akseptert. Men jeg syns ikke du skal bry deg om det uansett. Er dere glad i hverandre så kan det funke.
*Numi* Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 Det synes jeg ikke du skal bry deg om, så lenge det føles rett for dere.
Gjest yojo Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Jeg er 25, og fikk barn tidlig, og er sammen med en mann som er 36, og har to gutter på alder med min. Vi har det veldig flott, men vi har bestemt oss for at vi ikke skal ha barn sammen. Dette hadde nok ikke gått om jeg ikke var mamma selv Jeg føler at vi er på samme stadie i livet. Begge er ute etter et varig forhold, vi har vært sammen i tre, snart fire år, og skal først bli samboere nå. Vi eier hvert vårt hus, snart 50/50, jeg er feridg utdannet, og er virkelig klar for voksenlivet Dere må kommunisere og avklare ting tidlig, så får dere jo vite hva den andre "forventer" eller ønsker.... Så velger dere ut i fra det
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #6 Skrevet 8. mars 2010 Det er selvsagt dere/du som velger dette, men du bør huske på at dere er på helt forskjellige plan i livet nå. Han er ferdig med å få barn, mens du sikkert vil ha barn om noen år. Da blir han en gammel pappa. Du vil eldres fortere, fordi du garantert vil følge i hans fotspor. Forstår ikke hvorfor du heller finner deg en på din egen alder, 30-35 år er faktisk gammelt i forhold til deg. Og det er ikke sosialt akseptert nei Du behøver da ikke være ferdig med å få barn om du er 30?! Det er da mange som får barn etter den tid, faktisk så ønsker mange å gjøre seg ferdig med studier osv. og etablere seg, før de får barn. Ti års aldersforskjell er heller ikke uvanlig, og at du skriver at dette ikke er sosialt akseptert, er jo direkte feil. Klart det ideelle er å finne seg noen tilnærmet sin egen alder, men blir du glad i en person som er noen år eldre, så spiller vel det ingen rolle.
Holar Skrevet 8. mars 2010 #7 Skrevet 8. mars 2010 Hei. Det er 11 år mellom meg og dama mi, ho er yngre. Vi var 22 og 33 når vi ble sammen for andre gang, traff hverandre noen år tidligere. Forholdet vårt er bra, og vi har fått to barn sammen. Vi har vært sammen i mer enn seks år nå. Har ikke merket noen negative kommentarer i det hele tatt.
Hapzen Skrevet 8. mars 2010 #8 Skrevet 8. mars 2010 men dere som skriver er det jo bare snakk om 10-11 år.... trådstarter snakker trossalt om en MYE større aldersforskjell. Meg og mannen min har bare 6 år, så jeg vet desverre ikke så mye. Men som flere har skrevet over her så må dere avklare hvor dere er i livet og hvor mye dere forventer av framtiden. 30-35 år vil jeg ikke påstå er "akseptert" på den måten at det ikke snakkes om, men det er ingen som nekter dere å være sammen Litt sladder får dere bare tåle =D
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #9 Skrevet 8. mars 2010 men dere som skriver er det jo bare snakk om 10-11 år.... trådstarter snakker trossalt om en MYE større aldersforskjell. Meg og mannen min har bare 6 år, så jeg vet desverre ikke så mye. Men som flere har skrevet over her så må dere avklare hvor dere er i livet og hvor mye dere forventer av framtiden. 30-35 år vil jeg ikke påstå er "akseptert" på den måten at det ikke snakkes om, men det er ingen som nekter dere å være sammen Litt sladder får dere bare tåle =D TS snakker om en mann som er 30-35 år, mens hun er 20. Det er ikke snakk om 35 års aldersforskjell
Hapzen Skrevet 8. mars 2010 #10 Skrevet 8. mars 2010 (endret) åja, hehe... sorry, jeg så rett og slett feil =D Til mitt forsvar så kunne den setningen lett misforstås i mine øyne og da legger jeg til: Det vil jeg si er akseptabelt i dag ja... Endret 8. mars 2010 av Hapzen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå