Gå til innhold

Hvilken babycall?

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Sitter å prøver å finne ut litt ang. babycall og har sett på disse;

Doro-BM50(125524)-Large.jpg

Doro BM50

eller

scd530_nm.jpg

Philips babymonitor SCD530

Er det noen her som har erfaring med noen av disse eller andre forslag som de synes er bedre?

Har lest litt rundt og det virker som om SuperNova støyer endel, for den var også på vurderingslista. Men...

Babycall skal brukes når baby er lagt i 2.etg og vi er i 1.etg. I tillegg kan det være aktuellt å bruke den om baby ligger på terrassen i vogna.

Anbefalinger og frarådninger mottas med takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter å prøver å finne ut litt ang. babycall og har sett på disse;

Doro-BM50(125524)-Large.jpg

Doro BM50

eller

scd530_nm.jpg

Philips babymonitor SCD530

Er det noen her som har erfaring med noen av disse eller andre forslag som de synes er bedre?

Har lest litt rundt og det virker som om SuperNova støyer endel, for den var også på vurderingslista. Men...

Babycall skal brukes når baby er lagt i 2.etg og vi er i 1.etg. I tillegg kan det være aktuellt å bruke den om baby ligger på terrassen i vogna.

Anbefalinger og frarådninger mottas med takk ;)

Vi har den phillipsen du nevner der, og er VELDIG godt fornøyd! Syns den er helt suveren! Den har lang rekkevidde, støyer overhodet ikke, og tar ikke inn noe annet enn det den skal! :) Stort pluss at den har termostat, og at begge enhetene er trådløse!

Anbefales på det varmeste :ler:

Vet ikke hva du må gi for den, men sjekk flust (trumf) sine nettsider. Tror den er billigere der enn mange andre steder. Kanskje du til og med har noen poeng du kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har phillips'en og er superfornøyd med den. Det jeg liker godt med den er at den er sensitiv med lyder slik at jeg hører barnets pust. Noe jeg enda synes er betryggende når barnet ligger på eget rom. Da slipper jeg å gå inn å sjekke på natten hvis jegvåkner, men bare høre etter. Jeg ligger også at den viser grader og luftfuktighet. Den tar heller ikke inn støy fra andre og har lang rekkevidde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fugl Fønix

Vi har Doro M35, altså en enklere versjon av den du har her, og godt fornøyd med Doro generelt. Måtte bytte settet engang pga problemer med monitor, men har ikke hatt noen problemer i ettertid, så tar ikke det som ett trekk for hele merket. Det som er kjekt med Doro er at den har maaaange frekvenser. 8 helfrekvenser, som hver igjen har 10 delfrekvenser. Det skal altså sabla mye til for å ikke finne en uten forstyrrelser fra andre radioer etc. Aberet blir at det kan ta tid å finne fram til en som fungerer optimalt, men når det er gjort er det greit :)

Men når det er sagt så ser det ikke ut som at monitoren på den du har der er uten ledning, og da kan du ikke bruke den til vogna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi har Doroen du nevnte og er veldig godt fornøyd med den, av akkurat de grunnene som nevnes ang. Philipsen. ;)

Edit: Som en kommentar til svaret som var kommet mens jeg skrev; begge deler kan brukes trådløst, men monitoren går på batterier (oppladbare, mener jeg å huske, er noen måneder siden vi har brukt den trådløs nå).

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Philips. Jeg syns den er litt stor og klumpete å bruke når den skal brukes i vognen ute. Og så skulle jeg ønske at den delen gikk på samme type batteri som den delen vi går med. Men god lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fugl Fønix
*Sender de hele tiden eller bare når det er lyd?

Doro sender bare når det er lyd, og du kan stille inn hvor fintfølende den skal være. Du kan også stille den inn til å sende hvert femte minutt eller noe slikt om man ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Supernova, som er veldig handy også til vognbruk. For tiden bruker jeg kun babycallen når ungene sover ute i vogna. Jeg hører dem når de gråter på rommet.

Denne babycallen skal også være helt ufarlig med hensyn på stråling.

Det kan være lurt å ha en babycall man kan ta med seg i stelleveska. I dag, feks, skal jeg på barseltreff og da kommer ungene til å sove ute hos hun vi skal til. Jeg har veldig ofte med meg mine babycaller når jeg skal på besøk.

(PS! Jeg setter aldri vogna slik at jeg ikke kan se den også, men i disse vintertider er det for kaldt å ha dører og vinduer på gløtt)

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sender de hele tiden eller bare når det er lyd?

Phillipsen sender hele tiden, det er heldigvis god batterikapasitet på foreldredelen samt den kan brkes mens den lader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Phillips, men en eldre modell. (Kjøpte den før storebror ble født for nærmere 2 år siden.) Har vært veldig fornøyde med den.

Vi har ikke brukt batterier i den delen som er hos babyen. Syntes det gikk veldig kort tid før batteriene ble tomme Nå begynner også de oppladbare batteriene å ha dårlig levetid. Men det er jo ikke unaturlig etter 2 år med mye bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Kjøpte vår Philips babycall SCD 530 i midten av Januar. Har en gang tidliger oppdaget at apperatet har låst seg - Link lys lyser grønt og alt er tilsynelatede ok, men egentlig er det ingen kontakt mellom enhetene. Før helgen la jeg min lille datter ut i vognen for en hvil.. Gikk ut for å se til min sovende baby og fant henne gråtende panisk! Foreldreenheten som hadde både volum og sensitivitet på max, hadde grønt linklys (fult batt. på begge enhetene) og hadde ikke gitt en lyd i fra seg. Helt på gråten dro vi til forhandler og fikk nytt apparat. Dagen etter skjedde akkurat det samme igjen, men da hørte vi heldigvis datteren vår fra rommet sitt. Etter ett søk på internett finner jeg mange som kan fortelle om samme opplevelse med Philips babycall SCD 530! Synes at det er forkastelig at Philips kan selge denne "falske tryggheten" uten å advare eller utbedre denne svakheten! Hva er vel en babycall som ikke slår ut når barnet gråter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...